ny gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
3 svar
1 synes godt om
11. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er anonym pga. arbejdet.

Hvornår bør jeg sige at jeg er gravid? Jeg tror ikke min chef blir begejstret for det. Som minimum skal jeg være 12 uger henne før jeg siger det synes jeg(10 uger nu). Jeg har forstået at man skal varsel barsel senest 3 måneder før man er sat til at føde. men så lang tid kan det nok ikke skjules. Det er ikke rar at gå og skjule men er nervøs for hvis min chef bliver vild skuffet selvom det selvfølgelig ik er mit problem.  Skal siges at jeg lige akkurat har jobbet der i 8 måneder... (butik)

Er der nogen herinde der har været i ligende situatiioner hvor det var ubehageligt at fortælle på arbejdspladsen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

Sander&Vitus-Mor

Jeg faldt om på arbejdet og blev hentet i ambulance. Det hele er meget sort og svækket. På sygehuset tog de en test og jeg fik så beskeden om at jeg var gravid, så derfor skulle jeg huske at spise og drikke og lytte til min krop. 

Der havde jeg været på arbejdet i 3 mdr, og min prøve tid var netop udløbet. De havde snakket om at de ville fastansætte mig. Men nu var jeg jo gravid!! Så jeg var meget angst for at skulle sige det, og samtidig finde en grund til hvorfor jeg faldt om på arbejdet. Jeg blev enig med mig selv om at jeg fortalte arbejdet som det var, da jeg ikke ville lyve om grunden til jeg faldt om, jeg fandt min chef dagen efter, og fortalte det som det var, han blev super glad på mine vegne og lykønskede mig, jeg sagde at jeg fuldt ud forstod hvis ikke de ønskede at fastansætte mig nu da jeg var gravid, men der var intet selvfølgelig skulle jeg det. Derefter kunne jeg fortælle mine kollegaer det, folk var faktisk rigtig glade på mine vegne, ingen sure miner! :-)

Anmeld

11. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg var lige blevet fastansat 1. juli(efter vikariat). Blev(uplanlagt) gravid i september, må det have været. Testede positivt 21 oktober(2013).

Fortalte det til min leder til min mus allerede nogle dage efter jeg havde fundet ud af det. Jeg havde det nemlig så dårligt med det. Hun holdte det hemmeligt og jeg fortalte det til resten af kollegerne i uge 9 tror jeg nok. Jeg var så spændt og glad så det skulle deles(havde dog været til privat scanning inden, så der var liv).

Hvis lederen skulle være lidt negativ omkring det, synes jeg det er bedst at fortælle det før end senere. Da det kan være at lederen bliver "fornærmet"/ vred over at du holdt det hemmeligt.

Det er self ikke noget lederen kan gøre ved og du skal slet ikke tage dig af det. Synes bare det er bedre med en god stemning.

Desuden kan man ikke så nemt fyre en gravid.

Tillykke med graviditeten

Anmeld

14. november 2014

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

Jeg faldt om på arbejdet og blev hentet i ambulance. Det hele er meget sort og svækket. På sygehuset tog de en test og jeg fik så beskeden om at jeg var gravid, så derfor skulle jeg huske at spise og drikke og lytte til min krop. 

Der havde jeg været på arbejdet i 3 mdr, og min prøve tid var netop udløbet. De havde snakket om at de ville fastansætte mig. Men nu var jeg jo gravid!! Så jeg var meget angst for at skulle sige det, og samtidig finde en grund til hvorfor jeg faldt om på arbejdet. Jeg blev enig med mig selv om at jeg fortalte arbejdet som det var, da jeg ikke ville lyve om grunden til jeg faldt om, jeg fandt min chef dagen efter, og fortalte det som det var, han blev super glad på mine vegne og lykønskede mig, jeg sagde at jeg fuldt ud forstod hvis ikke de ønskede at fastansætte mig nu da jeg var gravid, men der var intet selvfølgelig skulle jeg det. Derefter kunne jeg fortælle mine kollegaer det, folk var faktisk rigtig glade på mine vegne, ingen sure miner! :-)

Sikken en vild historie. Men så positivt også. Tak for dit input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.