glemt p-pille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. november 2014

sdj

Hej.

Jeg havde her i går glemt min sidste p-pille, som skulle tages klokken 18. 

Jeg står op her til morgen og kommer i tanke om at jeg har glemt den og læser inslægssedlen at der så skal tages to samtidig og at man fortsætter på den næste pakke, hvilket jeg så gør.

Jeg har ikke været på p-piller særlig længe (siden 1. Juli) så er ikke så erfaren. Så har et par spørgsmål.

Hvis jeg nu havde sex igår aftes, er der så chance for graviditet? Selvom jeg har taget de to?

Og hvis jeg nu vil have pillerne tilbage til normalt tidspunkt (18) istedet for her klokken 8 om morgenen, skal jeg så først vente helt til imorgen aften? For så er det jo lige på kanten til at blive for sent igen. 

Og det står godt nok at det ikke er chance for graviditet hvis jeg vælger denne metode, men et det ikke noget med at jeg skal bruge evt. Kondom de næste syv dage? 

På forhånd tak :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

B&J

hvis det var mig ville jeg bare tage den ene nu også lade min menstruation komme som alm.

hvis du væger at springe din menstruation over så ville jeg bare tage begge to også lade som ingen ting,

graviditeten er der en lille større chance for når man nu har glemt en men ikke særlig stor, hvis du vil være sikker så brug kondom, men nu har jeg været på mine i så lang tid at jeg kender mit system så jeg ville ikke gør noget ud over den første sætning jeg skrev..

Anmeld

11. november 2014

sdj

B&J skriver:

hvis det var mig ville jeg bare tage den ene nu også lade min menstruation komme som alm.

hvis du væger at springe din menstruation over så ville jeg bare tage begge to også lade som ingen ting,

graviditeten er der en lille større chance for når man nu har glemt en men ikke særlig stor, hvis du vil være sikker så brug kondom, men nu har jeg været på mine i så lang tid at jeg kender mit system så jeg ville ikke gør noget ud over den første sætning jeg skrev..

Jeg har nemlig allerede taget begge to fordi jeg gik i panik. Men det er ikke samme tid som normalt. Så har valgt at køre den næste færdig uden pause. Men skal jeg så bare tage den om morgenen fremover? For alle de andre gange har jeg taget den om aftenen

Anmeld

11. november 2014

B&J

sasjadacke skriver:

Jeg har nemlig allerede taget begge to fordi jeg gik i panik. Men det er ikke samme tid som normalt. Så har valgt at køre den næste færdig uden pause. Men skal jeg så bare tage den om morgenen fremover? For alle de andre gange har jeg taget den om aftenen

du tager bare den næste om aften og frem over tager du dem bare på samme tid selv om du glemmer dem det sker der ikke noget ved...

Anmeld

11. november 2014

pussekat

sasjadacke skriver:

Hej.

Jeg står op her til morgen og kommer i tanke om at jeg har glemt den og læser inslægssedlen at der så skal tages to samtidig og at man fortsætter på den næste pakke, hvilket jeg så gør.

Jeg har ikke været på p-piller særlig længe (siden 1. Juli) så er ikke så erfaren. Så har et par spørgsmål.

Hvis jeg nu havde sex igår aftes, er der så chance for graviditet? Selvom jeg har taget de to?

Og hvis jeg nu vil have pillerne tilbage til normalt tidspunkt (18) istedet for her klokken 8 om morgenen, skal jeg så først vente helt til imorgen aften? For så er det jo lige på kanten til at blive for sent igen. 

Og det står godt nok at det ikke er chance for graviditet hvis jeg vælger denne metode, men et det ikke noget med at jeg skal bruge evt. Kondom de næste syv dage? 

hejsa

og så vil jeg da lige dig et god ryg her i hus der tage jeg flere piller som skal tage på samme tid være dag jeg her jeg gjor det min tlf ring når jeg skal have piller så glem du den ikke 

Anmeld

11. november 2014

got2b

Jeg har tit glemt en p-pille især den tid jeg gik på efterskole. Havde os været på pillerne i godt og vel fem år. Jeg vil vente til kl seks iaften, tage dem som jeg plejer, hver aften kl seks. Glemte jeg en, tog jeg den kl seks næste aften ��. 

Anmeld

11. november 2014

sdj

got2b skriver:

Jeg har tit glemt en p-pille især den tid jeg gik på efterskole. Havde os været på pillerne i godt og vel fem år. Jeg vil vente til kl seks iaften, tage dem som jeg plejer, hver aften kl seks. Glemte jeg en, tog jeg den kl seks næste aften ��. 

Jamen jeg har jo taget dem, da jeg gik i panik 

Anmeld

11. november 2014

got2b

sasjadacke skriver:

Jamen jeg har jo taget dem, da jeg gik i panik 

Hvor mange tog du?

Anmeld

11. november 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
sasjadacke skriver:

Hej.

Hej. 

Jeg kan læse, at du har taget to i streg, og derved er begyndt på en ny pakke. Eftersom det er det du har valg, så bør du forsætte med den resterende pakke inden du holder 7 dages pause. 

Normalt, hvis du glemmer en i første eller sidste uge, så råder de til at bruge kondom i 7 dage. Der skal du bare tage den glemte piller, når du kommer i tanke om det. Med mindre du første kommer i tanke om det, når du skal have den næste. Så lader du bare den glemte pille være. På den måde kan du også holde styr på, hvornår du har glemt p-piller. 

De resterende piller skal du fortsætte med at tage om aftenen, som du har gjort indtil nu.  

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

11. november 2014

sdj

got2b skriver:

Hvor mange tog du?

Jeg tog to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.