Ideer til skattejagt , drenge på 5år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.322 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. november 2014

bøllen

Hejsa

prøver lige om der sidder et par kreative / opfindsomme kvinder herinde bag skærmen. 

Jeg skal holde fødselsdag i weekenden for min 5 årige dreng . Han har sagt vi skal på skattejagt men jeg er BLANK  Har ingen opfindsomhed hvad det angår. 

Planen er vi evt skal bruge legepladsen som ligger i baghaven, men hvordan " sætter " jeg sådan en op ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg ville tage billeder af forskellige steder på legepladsen og så lave en post der.

fx grave efter guld sten hvor hvert barn skal finde 3 guld sten hver.

en post hvor de skal samle et puslespil.

noget aktivt længdespring/ løb.

og så til sidst tampenbrænder for at finde skatten

Anmeld

10. november 2014

bøllen

hannetheis skriver:

jeg ville tage billeder af forskellige steder på legepladsen og så lave en post der.

fx grave efter guld sten hvor hvert barn skal finde 3 guld sten hver.

en post hvor de skal samle et puslespil.

noget aktivt længdespring/ løb.

og så til sidst tampenbrænder for at finde skatten

Havde faktisk tænkt på at tage et billede af posterne . Så de fik det første udleveret hjemme , og et billede af post nr 2 skulle være ved den første post osv .

havde godt nok tænkt på at grave sten ned i sandkassens men tænkte de ville syntes det var kedeligt .

god ide med puslespil , brugte vi hvis ved de store for mange år siden .

hvor mange poster tænker du ville passe ?? 

og tak for ideer 

Anmeld

11. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
bøllen skriver:

Havde faktisk tænkt på at tage et billede af posterne . Så de fik det første udleveret hjemme , og et billede af post nr 2 skulle være ved den første post osv .

havde godt nok tænkt på at grave sten ned i sandkassens men tænkte de ville syntes det var kedeligt .

god ide med puslespil , brugte vi hvis ved de store for mange år siden .

hvor mange poster tænker du ville passe ?? 

og tak for ideer 

jeg ville ikke lave flere end max 5 poster.

alt efter børnene må det ikke tage for lang tid.

Anmeld

11. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville lave et skattekort, hvor skatten var gemt og klippet det ud i x antal stykker.

Så ville jeg putte de små stykker papirer ind i balloner som de så skulle finde. Du putter papireret ind mens det er rullet og så puster du balloner op.

Der skal være en ballon til hver barn som de så til sidste kan ødelægge og skal samle kortet.

Jeg har lavet det et par gange og børnene synes, at det er en fest, at skulle finde ballonerne

Anmeld

11. november 2014

Blikfang.com

Jeg synes bare alle jeres idéer er super gode og glæder mig til at min dreng bliver 5. Lige nu laver jeg skattejagt til ham inde i stuen, nogle gange flere gange om ugen og skatten kan være 1 stk. chokolade mønt og han er lykkelig (ps. er 3½ år)
I morges kom jeg ned i stuen og så havde han med lidt hjælp fra far lavet en skattejagt til mig..... Tegnet fint skattekort og lavet gave og gemt den. Det var et armbånd med perler.... Han var så glad og måske endnu mere end moren her (der lige var vågnet) men det var bare så fint

Anmeld

11. november 2014

lineog4

Jeg er stor fortaler for stjerneløb fordi man så har mere kontrol over tropperne og alle ikke skal det samme sted hen på samme tid - dvs mindre frustration. Man kan så kombinere fx med balloner som er en skøn ide - en ballon pr post som de må tage når de har gjort et eller andet som kan tegnes. Posterne kan findes med kort og close up billeder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.