Barselspenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

272 visninger
6 svar
1 synes godt om
10. november 2014

Anonym trådstarter

Hej. Håber der nogen der ved noget omkring barsel overlov. Jeg slutter min uddannelse til januar og er sat til juni, regner ikke med at jeg har noget job i mellem tiden? Jeg har læst mig til at man ikke kan få kontanthjælp når man er på barsel? Er det så min kæreste der skal forsørge os, når jeg går på barsel? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Hej. Håber der nogen der ved noget omkring barsel overlov. Jeg slutter min uddannelse til januar og er sat til juni, regner ikke med at jeg har noget job i mellem tiden? Jeg har læst mig til at man ikke kan få kontanthjælp når man er på barsel? Er det så min kæreste der skal forsørge os, når jeg går på barsel? 

hvilken uddannelse er det du afslutter?

Anmeld

10. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du afslutter uddannelse skal du melde dig i a-kasse senest 14dage efter du er færdig (eller bare nu, så er det gjort) så vil du være berettiget dimmitendssatsen på dagpenge fra a-kassen med det samme, og det samme beløb vil du kunne få på barsel  

mener det er ca 2050kr før skat om UGEN. 

Så du behøver slet ikke tænke i kontanthjælp!  

Anmeld

10. november 2014

Anonym trådstarter

Kan jeg det, selvom jeg ikke har fundet en elev plads, men kun afslutter min uddannelse? 

Anmeld

10. november 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Kan jeg det, selvom jeg ikke har fundet en elev plads, men kun afslutter min uddannelse? 

ovennævnte gælder når det er en videregående uddannelse ... ved ikke om det gælder ungdomsuddannelser som din ..  prøv at snakke med studievejleder ... evt spørg om du er bedre stillet hvis du starter på nyt grundforløb og går på barsel derfra

Anmeld

10. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
serinasmor skriver:

ovennævnte gælder når det er en videregående uddannelse ... ved ikke om det gælder ungdomsuddannelser som din ..  prøv at snakke med studievejleder ... evt spørg om du er bedre stillet hvis du starter på nyt grundforløb og går på barsel derfra

De gjalt nu også efter min helt alm erhvervsuddannelse  

Anmeld

10. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jamen kan din uddannelse kaldes afsluttet når du ikke har gennemført praktikdelen? Den er vel også en del af uddannelsen? 

Ville nok tage kontakt til a-kassen og lige forhøre mig omkring det de ved det i hvertfald  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.