Tør hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. august 2009

Ox.

Hej i kloge kvinder!

Min lille datter har ekstremt tør hud på hele kroppen, og jeg har godt nok fået at vide at jeg bare skal vaske hende med varmt vand, men det virker slet ikke, huden i hendes hovede er helt boblet efterhånden, har i haft det samme med jeres små, og hvad gjorde i ved det?

- Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

Sjl-msl-Mkl

Min datter havde det da hun var baby, jeg købte sæbe og creme i matas. Det virkede/virker på hende. Det er Kun det vi bruger i dag, og så er det faktisk ikke vildt dyrt. 
Held og lykke..

Anmeld

23. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Min datter har også meget tør hud. Jeg bruger Locobase repair, den er rigtig god. Fås på apoteket.

Anmeld

23. august 2009

Misjelle

Min søn er også ekstrem tør i huden. Jeg smører ham 3 gange dagligt i almindelig Derma babycreme eller A-Derma fra apoteket. jeg har nu aldrig hørt om at man skulle bade dem i varmt vand, varmt vand tørrer jo huden ud . Det var megt slemt i de første 3 måneder, nu kan vi holde det nede ved at smører ham de 3 gange dagligt og det er faktisk kun hovedbunden vi døjer en del med nu.

Billedet er fra da han var 1½ måned, ved ikke om det er nogenlunde på samme måde med din datter?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. august 2009

Lise

Min søn har tidligere haft meget tør hud på kinderne. Smurte ham (får lyst til at skrive "med tjære" her, men gør det ikke...) med Derma Babycreme, hvilket ikke virkede. Så købte jeg den noget dyrere A-derma på apoteket, men den var helt fantastisk, og virkede med det samme

Anmeld

23. august 2009

Lone Jakobsen

her i huset er vi genrelt en familie med meget tør hud. vi bruger decubal fra apoteket. den er nem at smøre ud og kan næsten holde huden fin.
derudover kommer jeg lidt olie i vandet. men modsat det du har hørt så sænker jeg lige temp. en enkelt grad eller to. har man tør og eksem agtig hud er det mere behageligt med lidt lavere temp. det kan lindre en evt. kløe.

Anmeld

23. august 2009

Ni-ko-li-ne

vi bruger A-derma den grønne serie og så Locobase Repair

Anmeld

23. august 2009

Cris

Er det ikke meget normalt? Kort tid efter fødsel skal de komme af med deres "gamle" hud og der kommer en fin ny en. Babier boede i vand i mange måneder og når de kommer ud virker huden som du beskriver. Min søn har også haft det. Det forsvinder stille og rollig. Jeg synes ikke, at du skal vaske med noget som helst og du skal give måske lidt baby olie, men ikke mere, når de er så små. Hun skal nok få en dejlig blød hud igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.