Gravid eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gravid eller ej?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.286 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. november 2014

Anonym trådstarter

Hej Allesammen��

Jeg er ny herinde og er i det hele taget ny i det her felt, så håber i vil tage godt i mod mig og hjælpe mig, med at give min nysgerrighed ro  

Jeg er 24 år og har været på P-piller i næsten 10 år. Jeg stoppede så på P-pillerne D. 1. September og har haft en "P-pille-mens" og en naturlig menstruation. Det vil sige, at jeg er i 2. Cyklus nu. Min første cyklus varede 38 dage og jeg er nu på 33 dage i anden cyklus. Da det egentlig var mening at jeg skulle ud og drikke et par øl igår, ville jeg lige være sikker på, at jeg ikke var gravid, hvorfor jeg i igår aftes(dog efter 4 timer uden at tisse) tog en graviditetstest. Jeg aner jo ikke endnu, hvor lang min cyklus er, og var derfor ikke sikker på, hvornår jeg kunne teste. Billedet viser resultatet. Jeg ønsker mig brændende et barn, og vil være lykkelig , hvis jeg har været så heldig at få gevinst i andet hug. Tror i, at jeg er gravid ? �� Og er der nogle jer der har prøvet noget lignende og så faktisk var gravid?

Testen er aflæst efter to min.

Jeg tager en ny test igen i morgen tidlig �� 

Har læst meget om biokemisk graviditet,  og selv om jeg ikke helt har forstået, hvad det egentlig er, så håber jeg virkelig ikke, at det er det! ��

Hva siger i? Berig mig med jeres erfaringer��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2014

asff

Du er gravid tillykke!

Anmeld

9. november 2014

L-Mortil3

Den er god nok! Det er en positiv test ;-) tillykke med det lille vidunder!

Anmeld

9. november 2014

May86

Den ser fint positiv ud for mig. Som udgangspunkt er du gravid , men risikoen for biokemisk/tidlig abort er der jo altid. Jeg havde en tidlig, hvor jeg testede positiv 3 dage før jeg begyndte at bløde.

indtil det modsatte er bevist er du gravid. Tillykke!! 

Jeg ville nok ringe til lægen og snakke med vedkommende om at du har en positiv test, men er i tvivl om hvor langt du er henne  Min læge tilbød blodprøver.

Anmeld

9. november 2014

Anonym trådstarter

May86 skriver:

Den ser fint positiv ud for mig. Som udgangspunkt er du gravid , men risikoen for biokemisk/tidlig abort er der jo altid. Jeg havde en tidlig, hvor jeg testede positiv 3 dage før jeg begyndte at bløde.

indtil det modsatte er bevist er du gravid. Tillykke!! 

Jeg ville nok ringe til lægen og snakke med vedkommende om at du har en positiv test, men er i tvivl om hvor langt du er henne  Min læge tilbød blodprøver.

Uhhh jeg håber virkelig !! 

Kan en blodprøve afgøre hvor langt man er henne, eller hvordan får man svar på det ?  

Anmeld

9. november 2014

Emisoph

Klart gravid, tillykke!

Alle graviditeter kaldes biokemisk graviditet de første 3 uger:  http://babyinfo.dk/biokemisk-graviditet.50.ahtml

Men din test er klart positiv så gå udfra at du er gravid!

Lægen kan enten vælge at:

1) tage to blodprøver med to eller tre dages mellemrum for at se om Hcg stiger som det skal, eller

2) henvise dig til en scanning, kaldet terminsscanning, som kan fastslå hvor langt du er

Anmeld

9. november 2014

May86

Anonym skriver:

Uhhh jeg håber virkelig !! 

Kan en blodprøve afgøre hvor langt man er henne, eller hvordan får man svar på det ?  

Pga tidlig abort i cyklussen før, fik jeg,efter den positive test, taget blodprøver med 6 dages mellemrum for at se om graviditeten denne gang udviklede sig som ønsket/den skulle. Herefter blev jeg henvist til terminsscanning, fordi man ikke bare kunne gå ud fra sidste blødningen første dag. Man skal jo have en relativt præcis beregning af terminen for at kunne få lavet nakkefoldsscanning og taget doubletesten.

men vil vove at sige tillykke alligevel 

Anmeld

9. november 2014

got2b

Jeg tør godt sige tillykke, mine fire første teste var ikke engang så tydelige som dine ����

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.