Eksperthjælp: Baby 6 måneder vågner ofte og får mad om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
2 svar
1 synes godt om
9. november 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Jeg har tidligere skrevet til dig, men ser mig nødsaget til at skrive til dig igen. Jeg har en skøn lille gut på godt 6 måneder, som nu er ved at være rigtig sjov, kan smile, sidde selv og er begyndt at bevæge sig rundt omkring. Jeg skrev til dig tidligere ang. Hans søvn, og at han vågnede i et skrig/ grædende og mange gange i løbet af natten. Du nævnte det kunne være væske på ørerne, fik det tjekket ved læge, der kunne måle væske, var så til zoneterapi med ham og få uger efter ved ørelæge, der intet kunne måle, så det må have hjulpet. De første ca. Tre måneder, var hans lure om dagen ca 3 kvarter, men om natten kunne han sove fra ca kl ni til tre/4 stykker, få lidt at spise og så sove til kl syv/halv otte. MEN dette er desværre ovre, han er blevet bedre til at kunne sove ca 1,5 time i hans lure om dagen, men om natten er det helt galt, nogle gange er jeg oppe med ham hver time, og det er nu altså ved at være lidt hårdt, da jeg ikk altid kan falde i søvn om dagen, da jeg tænker han vågner snart igen. han er blevet ammet fuldt ud, og vi begyndte da han var 4 mdr med grød, som han for det meste er glad for. Han bruger ikke sut el. Sutteflaske.
Tit og ofte om natten når han vågner får han noget at spise, da jeg så ved han falder i søvn efter, men det bliver jo dermed noget småt spiseri, og får ikk rigtig en ordentlig rytme med ham i forhold til måltider synes jeg ikk.
Ved det blev en lang historie, men håber du kan hjælpe mig så min søn får en mere sammenhængende søvn, og mig selv også. Kan der være noget andet, der gør ondt på ham efter at han vågner op så meget? Ved vi har forskellige søvnstadier og vågner let op hele natten igennem. PS. Han er kommet på eget værelse for at se om det vil hjælpe,så vi ikk vækker ham.
På forhånd tak, kram herfra en træt mor

Lisbeths svar

Hej !
Klart du er træt når han vågner så ofte om natten.

Det gode er,t han sover længere lure om dagen. ørerne har fået det bedre. det er en god ting.

Når han vågner så ofte om natten og skal have mad for at sove, tror jeg det er både trygheden og stimulationen af mælkemængden.

Du er træt og har sikkert travlt i løbet af dagen. Ofte er mælkemængden mindre om eftermiddag/aften, og derfor skal der stimuleres mere om natten.

Prøv i dag at lave stimulationsdag af mælkefabrikationen. Hvil dig, am ham, drik godt med væake,.Hvil dig, am ham, drik godt med væske. Lad dig varte op . Du har travlt med at øge produktionen.

Det kan være du skal bruge et par dage , tiden er givet godt ud for en bedre nattesøvn.

Håber det lykkes dig , så I alle får sovet bedre.

Held og lykke med nattesøvnen.

God søndag.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej. 

Jeg vil bare fortælle at vores dreng fik målt væske i ørene tre gange hos læge - hver gang var der intet hos ørelæge. Så aftalte vi med ørelæge vi kommer til kontrol og der var sørme væske. Det endte med at vores dreng fik lagt dræn og har sovet fint lige siden.

så jeg ville nok få tjekket ørene igen. 

Anmeld

9. november 2014

modesty

Fint som mor siger at få tjekket ørerne igen, men det er altså ikke unormalt at en baby vågner så ofte på det tidspunkt i udviklingen. Selvfølgelig skal man gøre hvad man kan for at se om det kan blive bedre, det er blot for at sige at man ikke skal fortvivle hvis ens tiltag ikke virker. 

Min søn vågnede hver halvanden time fra han var 4-10 mdr. (han sov også kun 45 min. pr. gang om dagen). Og da han stoppede med natamningen begyndte han at sove 3 timer i streg.

Jeg vil helt klart anbefale at prøve at nøjes med ét stort måltid om natten i stedet for de mange små.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.