Barselsdagpenge sats hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
11 svar
1 synes godt om
7. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg fødte d. 9/8. Min løn stopper i februar 15. Jeg er ansat i kommune (elev på PAU uddannelsen) min barsel (på dagpenge, som starter i februar hvor min løn stopper) vil slutte d. 28. Juni'15 , men jeg kan forlænge den til d. 3/10'15 hvilket jeg har tænkt mig. Så får jeg så afvide, noget med at de tager 60% af den normale sats, fordi det skal deles ud.. I hvert fald siger hende fra lønkontortet at "jeg får meget lidt" ... Men hvad, vil hun ikke svarer på... Så tænkte om nogen vidste det? Det er jo rimelig vigtigt i forhold til økonomien osv, at jeg ved hvad jeg kommer til at få af penge ...... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg fødte d. 9/8. Min løn stopper i februar 15. Jeg er ansat i kommune (elev på PAU uddannelsen) min barsel (på dagpenge, som starter i februar hvor min løn stopper) vil slutte d. 28. Juni'15 , men jeg kan forlænge den til d. 3/10'15 hvilket jeg har tænkt mig. Så får jeg så afvide, noget med at de tager 60% af den normale sats, fordi det skal deles ud.. I hvert fald siger hende fra lønkontortet at "jeg får meget lidt" ... Men hvad, vil hun ikke svarer på... Så tænkte om nogen vidste det? Det er jo rimelig vigtigt i forhold til økonomien osv, at jeg ved hvad jeg kommer til at få af penge ...... 

Det afhænger jo af dit fradrag og trækprocent?

Anmeld

7. november 2014

L-Mortil3

Anonym skriver:

Jeg mener det er omkring 4000 kr udbetalt alt afhængig af fradrag og trækprocent (pga du tidligere har haft elevløn)

Anmeld

7. november 2014

L-Mortil3

Dobbelt post

Anmeld

7. november 2014

Anonym trådstarter

Nu var jeg også mere interesseret i at høre hvad det lød på FØR skat. Er godt klar over det andet svinger alt efter træk procent osv 

Anmeld

7. november 2014

A.n.onym.

Den fulse sats pr mdr er ca 17600 - (ved ikke om du får nedsat det efter en periode med elevløn?) så det er 17600 x 0,6 = 10.560 brutto ved 60 % 

Anmeld

7. november 2014

Nystart

MommyK skriver:

Den fulse sats pr mdr er ca 17600 - (ved ikke om du får nedsat det efter en periode med elevløn?) så det er 17600 x 0,6 = 10.560 brutto ved 60 % 

Den bliver nedsat grundet elevløn, fik jeg af vide da, jeg undersøgte det 

Anmeld

7. november 2014

L-Mortil3

Jeg ser lige om jeg kan finde mine de gamle papirer, jeg var nemlig på barsel under udd til ssa (er det ikke nogenlunde samme elev sats?) og så er man i forvejen ikke berettiget til den højeste dp sats... Leder lige 2 sek

Anmeld

7. november 2014

A.n.onym.

Nystart skriver:

Den bliver nedsat grundet elevløn, fik jeg af vide da, jeg undersøgte det 

Pau lønnen er vist på ca 9000 og dagpenge er 90 % af disse = 8.100 x 0,6 = 4.860 brutto pr mdr. Vil jeg skyde på

Anmeld

7. november 2014

L-Mortil3

Måske denne kan give et indblik?? Jeg er ikke selv så stærk i det, men ellers må kommunen da kunne give et konkret svar, det skal de da...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.