Weissenhausser badeland og baby? Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.683 visninger
6 svar
1 synes godt om
7. november 2014

Happiness

Hej

Vi skal på ferie til Weissenhausser badeland, og har en pige på 8½ måned med.

Hun er vant til at svømme, da hun går til babysvømning, så der er jeg ikke i tvivl. Har badebukser (cykelshortsmodelen) og medbringer badebleer, hvis nu det er påkrævet )

MEN: (har ikke kunne finde svarene på hjemmesiden)

• hvordan er faciliteterne i omklædningen og selve badelandet? (pusleplads, højstole, skummadradser(til at ligge baby på, mens man selv bader)...)
  • Er det muligt at låne/leje en klapvogn derinde, så hun kan få et lille hvil? Vi har også storebror med på 3½, og han vil jo gerne være der mere end et par timer. Men N. kan jo ikke holde sig vågen i alt for mange timer til formiddag, og hun bliver jo ekstra træt af at opholde sig i vandet. 
  • Er der badevinger man kan låne til den store på 3½? Eller må man medbringe sine egne?

Er der nogen der ellers kan fortælle om erfaringer omkring badelandet, så vi lidt ved hvad vi kan forvente? ELler nogle gode råd? 

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2014

lenemor77

God tur - vi har selv lige været afsted med en på 1,5 år. Omklædningen er ringe. Små kabiner - fælles garderobe og næsten ingen brusere. Det er ikke muligt at låne klapvogne derinde. Tilgengæld er der kravlegårde i babyområdet - hvor der er dejlig varmt og film til søskende der trænger til et hvil. Der er ikke rigtig mulighed for at "ligge baby fra sig" mens de voksne bader, men der er masser af solstole hvor man kan slappe af med baby. 

Vær opmæeksom på, at der er rigtig mange glatte trapper - så husk sko. Desuden er der et forholdsvis stort cafe-område. 

Jeg eg kan tilgengæld anbefale monkey-tonky-land. Også til mini... 

Anmeld

7. november 2014

Happiness

lenemor77 skriver:

God tur - vi har selv lige været afsted med en på 1,5 år. Omklædningen er ringe. Små kabiner - fælles garderobe og næsten ingen brusere. Det er ikke muligt at låne klapvogne derinde. Tilgengæld er der kravlegårde i babyområdet - hvor der er dejlig varmt og film til søskende der trænger til et hvil. Der er ikke rigtig mulighed for at "ligge baby fra sig" mens de voksne bader, men der er masser af solstole hvor man kan slappe af med baby. 

Vær opmæeksom på, at der er rigtig mange glatte trapper - så husk sko. Desuden er der et forholdsvis stort cafe-område. 

Jeg eg kan tilgengæld anbefale monkey-tonky-land. Også til mini... 

Ok. Tak for svar! Lyder øv med omklædningen, men det går nok. Jeg er ikke den store vandhund, så ville ikke bade uden hende, så det går nok. Men så må hun få et hvil på en badestol Vi er 2 par der skal afsted, så hvis det nu var, kunne de nok overtales til at holde lidt øje med hende. 

Fedt med babyområdet, og nok også rart for storebror, så han kan få et hvil.

Super med sko, det skriver jeg straks på pakkelisten! Må se om jeg kan finde nogle badesko til ham på 3. Han ved godt at man ikke må løbe, men det kan måske gå for hurtigt ned af en trappe. Men ellers tænker jeg at de måske har det dernede.

Vi rejser uden for sæsonen, (Også den tyske ) Så forhåbentlig er der ikke alt for mange mennesker. 

Caféområdet, er det i selve badelandet, eller skal man omklædes til det?

Og må man have pusletaske med lidt tøj til den bette med ind?

Og skal de have badeble på, eller er badetøj beregnet til baby godt nok? I den svømmehalæ unegrne svømmer i, er det nemlig nok med cykelshortsmodelen.

(Undskyld alle de spg, der dukkede bare nye op )

Anmeld

7. november 2014

Louises

Vi var der i foråret, da min datter var 6 måneder. Omklædningsrummet er virkelig ringe, jeg måtte bade med min datter på armen, havde ingen steder at gøre af hende. 

Cafeområdet er inde i badelandet og man sidder der bare i badetøj :-) jeg tror gerne at man må have en lille taske med ind med lidt tøj. 

Anmeld

7. november 2014

lenemor77

Happiness skriver:

Ok. Tak for svar! Lyder øv med omklædningen, men det går nok. Jeg er ikke den store vandhund, så ville ikke bade uden hende, så det går nok. Men så må hun få et hvil på en badestol Vi er 2 par der skal afsted, så hvis det nu var, kunne de nok overtales til at holde lidt øje med hende. 

Fedt med babyområdet, og nok også rart for storebror, så han kan få et hvil.

Super med sko, det skriver jeg straks på pakkelisten! Må se om jeg kan finde nogle badesko til ham på 3. Han ved godt at man ikke må løbe, men det kan måske gå for hurtigt ned af en trappe. Men ellers tænker jeg at de måske har det dernede.

Vi rejser uden for sæsonen, (Også den tyske ) Så forhåbentlig er der ikke alt for mange mennesker. 

Caféområdet, er det i selve badelandet, eller skal man omklædes til det?

Og må man have pusletaske med lidt tøj til den bette med ind?

Og skal de have badeble på, eller er badetøj beregnet til baby godt nok? I den svømmehalæ unegrne svømmer i, er det nemlig nok med cykelshortsmodelen.

(Undskyld alle de spg, der dukkede bare nye op )

Jeg vil tage bleen på baby, jeg syntes det er mere hygiejnisk. Sko til storebror og badevinger kan købes dernede til rimelige penge. 

Anmeld

7. november 2014

Happiness

lenemor77 skriver:

Jeg vil tage bleen på baby, jeg syntes det er mere hygiejnisk. Sko til storebror og badevinger kan købes dernede til rimelige penge. 

Det er det netop ikke. Det viser sig at det er mere sikkert og hygiejnisk uden bleen på, da afføring nemmere ryger ud af siderne eller og af ryggen med badeble på Tissen holdes jo ikke inde i en badeble alligevel. Så mange steder må babyerne ikke have badeble på Det må de ikke hvor vi normalt svømmer. Der havde de før 30 uheld om året, hvor de nu kun har 2-3 stykker

Men det er mere reglerne. Nogle steder skal de jo have den på. Jeg ville egentlig selv undgå det. Hendes "cykelshorts" er jo designet til ikke at have ble på, så skal ud og invistere i andre hvis det er.

Vi har badevinger, så tager vi bare dem med. Sko må jeg hellere finde så han ikke glider

Igen tusind tak for svar, det er meget rart at være forberedt (så meget som man nu kan )

Anmeld

7. november 2014

Happiness

Louises skriver:

Vi var der i foråret, da min datter var 6 måneder. Omklædningsrummet er virkelig ringe, jeg måtte bade med min datter på armen, havde ingen steder at gøre af hende. 

Cafeområdet er inde i badelandet og man sidder der bare i badetøj :-) jeg tror gerne at man må have en lille taske med ind med lidt tøj. 

Ok, lyder ikke så fedt med omklædningen.

Jeg plejer at bade med hende på armen, da det går meget hurtigere. Det var mere om man lige kan sætte hende i en stol imens man selv vasker sig ordentligt. Men så må hun bare sidde på gulvet imens. Hun har heldigvis ikke lært at kravle endnu, så hun bliver forhåbentlig siddende Men det havde nui været nemmere hvis de havde en højstol eller kravlegård derude. 

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.