Mille:) skriver:
Ja det er en dejlig lettelse..
Har været inde og læse lidt og er lidt nervøs for at få taget æg ud... Er det smertefuldt?
Jeg fik taget æg ud for første gang i går. Jeg var ret nervøs, for jeg synes ikke, der er så mange positive historier at læse og man ved aldrig, hvordan ens krop reagerer på sådan et indgreb.
Det var slet ikke så slemt, som jeg havde forstillet mig, men rart var det heller ikke. Men jeg vil godt kunne gøre det igen og næste gang vil jeg være mindre nervøs (tror jeg
).
Du får kunstig morfin i drop (og må gerne bede om mere - jeg fik 3 gange i alt) og lokaltbedøvende oppe i skeden ved livmoderen, hvor de stikker nålen ind, der skal punktere dine ægblærer og suge æggene ud.
Jeg mærkede ikke, at jeg fik de smertestillende stik, men kunne godt mærke, da de stak nålen op og når de rodede rundt med den for at finde en ny ægblærer. Det var bestemt ikke rart, men det gjorde ikke direkte ondt, for da de var færdige med første æggeleder bad jeg om mere morfin, da jeg synes at det langsomt gjorde lidt mere ondt og det fik jeg med det samme.
Bagefter blev jeg rigtig dårlig af morfinen (næsten det værste af hele forløbet) og fik noget i mod det og saltvand i drop. Men efter 10-15 min var jeg ok igen. Jeg var øm (som menssmerter), oppustet og træt hele dagen i går, og i dag er jeg stadig oppustet, men er næsten ikke øm mere.
Indgrebet tager kun 15 minutter, så det er heldigvis hurtigt overstået!
Anmeld