Hvor mange inseminationer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
9 svar
1 synes godt om
5. november 2014

Mille:)

Har tit været inde og lure på de mange spændende tråde herinde...

Tror jeg er inde i en frustrende fase... (som åbenbart er meeeeget lang) har så mange tanker, og så lidt svar...

Jeg er sikkert ikke den eneste

Hvor mange inseminationer har i været igennem før i kom videre i systemet, og hvad var det næste skridt?

Vi har været i behandling i det offentlige siden januar, og haft 7 inseminationer... vi har været rigtig uheldige med at ægløsning var i en weekend, så det blev “hjemmearbejde“ og det virker åbenbart ikke for os

De kan ikke give os en forklaring på hvorfor det ikke lykkedes... Jeg laver fine store æg, og min kæreste har super kvalitet...

Føler mig virkelig frustreret da alle... og jeg mener virkelig alle omkring mig bliver gravide....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2014

Miss BananaHammock

Mille:) skriver:

Har tit været inde og lure på de mange spændende tråde herinde...

Tror jeg er inde i en frustrende fase... (som åbenbart er meeeeget lang) har så mange tanker, og så lidt svar...

Jeg er sikkert ikke den eneste

Hvor mange inseminationer har i været igennem før i kom videre i systemet, og hvad var det næste skridt?

Vi har været i behandling i det offentlige siden januar, og haft 7 inseminationer... vi har været rigtig uheldige med at ægløsning var i en weekend, så det blev “hjemmearbejde“ og det virker åbenbart ikke for os

De kan ikke give os en forklaring på hvorfor det ikke lykkedes... Jeg laver fine store æg, og min kæreste har super kvalitet...

Føler mig virkelig frustreret da alle... og jeg mener virkelig alle omkring mig bliver gravide....

Vi var igennem 3 insemineringer før vi gik videre til IVF - men vi fik gjort det hele på samme klinik. Vi blev tilbudt en 4 inseminering, men bad selv om at komme videre, da jeg ikke havde tro på at inseminering ville lykkes. Vi er som jer, uforklarlige barnløse - og lægerne kan ikke sætte en finger på hvad der gør at vi ikke kan få børn på egen hånd. 

Jeg har hørt før at par er igennem mange insemineringer før de får lov til at komme videre. Jeg synes det lyder underligt at jeres klinik bliver ved med at give jer hjemmerul, når det ikke virker. Vores klinik holdte åbent i weekenderne, hvis det krævede det. 

Måske I skal tage jer en snak med klinikken om jeres frustrationer over at det løber op i så mange mislykkes forsøg!?

Anmeld

5. november 2014

Miss BananaHammock skriver:

Vi var igennem 3 insemineringer før vi gik videre til IVF - men vi fik gjort det hele på samme klinik. Vi blev tilbudt en 4 inseminering, men bad selv om at komme videre, da jeg ikke havde tro på at inseminering ville lykkes. Vi er som jer, uforklarlige barnløse - og lægerne kan ikke sætte en finger på hvad der gør at vi ikke kan få børn på egen hånd. 

Jeg har hørt før at par er igennem mange insemineringer før de får lov til at komme videre. Jeg synes det lyder underligt at jeres klinik bliver ved med at give jer hjemmerul, når det ikke virker. Vores klinik holdte åbent i weekenderne, hvis det krævede det. 

Måske I skal tage jer en snak med klinikken om jeres frustrationer over at det løber op i så mange mislykkes forsøg!?

Ja det er også det vi er kommet frem til selv... Har dem lidt mistænkt for ikke at sende os videre, da vi så skal til behandling på sygehuset, og så mister de nok tilskudende på os...

men tager en snak med dem i morgen... for hold nu op hvor er det hårdt at blive ved psygisk... og dyrt i test for det kunne jo være...

Anmeld

5. november 2014

Miss BananaHammock

Ja det er også det vi er kommet frem til selv... Har dem lidt mistænkt for ikke at sende os videre, da vi så skal til behandling på sygehuset, og så mister de nok tilskudende på os...

men tager en snak med dem i morgen... for hold nu op hvor er det hårdt at blive ved psygisk... og dyrt i test for det kunne jo være...

Ja man bliver et lille testmonster. 

Husk der er frit valg - så må jeres læge henvise jer til en anden klinik, hvis den i er på, ikke kan forstå jeres situation! 

Anmeld

6. november 2014

fru_winther

Jeg er i gang med min tredje inseminering.

Jeg er selv tilknyttet det private pt, men bliver viderstillet til det offentlige nu, hvis den ikke er der denne her gang.

Der var delte meninger mellem de fine overlæger, men de fleste hældte til jeg får IVF da jeg har haft en GUL (graviditet uden for livmoderen og derfor kun en æggeleder)

En anden mente jeg skulle forsætte lidt endnu, da jeg er ung. Netop den med ung fylder meget for hvor mange IUI ....(nåede ikke at se din alder?)

Men læste et sted på min klinik at efter 4 IUI forsøg var ens chance minimeret for at opnå graviditet på denne måde. Så syns klart du skal stampe i gulvet og bede om IVF nu 

Anmeld

6. november 2014

fru_winther skriver:

Jeg er i gang med min tredje inseminering.

Jeg er selv tilknyttet det private pt, men bliver viderstillet til det offentlige nu, hvis den ikke er der denne her gang.

Der var delte meninger mellem de fine overlæger, men de fleste hældte til jeg får IVF da jeg har haft en GUL (graviditet uden for livmoderen og derfor kun en æggeleder)

En anden mente jeg skulle forsætte lidt endnu, da jeg er ung. Netop den med ung fylder meget for hvor mange IUI ....(nåede ikke at se din alder?)

Men læste et sted på min klinik at efter 4 IUI forsøg var ens chance minimeret for at opnå graviditet på denne måde. Så syns klart du skal stampe i gulvet og bede om IVF nu 

Jeg ringede ind i dag, og de havde selv snakket om at jeg skulle videre... Så er henvist til OUH, og så må jeg se hvor lang tid det tager at komme til...

Jeg er 30... snart 31 så vil jo gerne i gang

Anmeld

6. november 2014

Miss BananaHammock

Jeg ringede ind i dag, og de havde selv snakket om at jeg skulle videre... Så er henvist til OUH, og så må jeg se hvor lang tid det tager at komme til...

Skønt at der sker noget! Håber I snart kommer i gang. Jeg kan huske at jeg følte en form for lettelse da vi kom i IVF. Der er ikke en garanti for graviditet, men jeg troede bare mere op IVF end IUI. Og det vidste sig også at være det helt rigtige for os. 

Anmeld

6. november 2014

fru_winther

Du kan gå ind på sundhed.dk og tjekke deres ventetid 

Man skal altid forvente det tager lidt længere tid end i det private jo, men mit indtryk er det ikke er så slemt faktisk som jeg først troede.

Men fedt i er kommet videre  

Anmeld

6. november 2014

Ja det er en dejlig lettelse.. ��

Har været inde og læse lidt og er lidt nervøs for at få taget æg ud... Er det smertefuldt? 

Anmeld

7. november 2014

LilleMie

Ja det er en dejlig lettelse.. ��

Har været inde og læse lidt og er lidt nervøs for at få taget æg ud... Er det smertefuldt? 

Jeg fik taget æg ud for første gang i går. Jeg var ret nervøs, for jeg synes ikke, der er så mange positive historier at læse og man ved aldrig, hvordan ens krop reagerer på sådan et indgreb.

Det var slet ikke så slemt, som jeg havde forstillet mig, men rart var det heller ikke. Men jeg vil godt kunne gøre det igen og næste gang vil jeg være mindre nervøs (tror jeg ).

Du får kunstig morfin i drop (og må gerne bede om mere - jeg fik 3 gange i alt) og lokaltbedøvende oppe i skeden ved livmoderen, hvor de stikker nålen ind, der skal punktere dine ægblærer og suge æggene ud.

Jeg mærkede ikke, at jeg fik de smertestillende stik, men kunne godt mærke, da de stak nålen op og når de rodede rundt med den for at finde en ny ægblærer. Det var bestemt ikke rart, men det gjorde ikke direkte ondt, for da de var færdige med første æggeleder bad jeg om mere morfin, da jeg synes at det langsomt gjorde lidt mere ondt og det fik jeg med det samme.

Bagefter blev jeg rigtig dårlig af morfinen (næsten det værste af hele forløbet) og fik noget i mod det og saltvand i drop. Men efter 10-15 min var jeg ok igen. Jeg var øm (som menssmerter), oppustet og træt hele dagen i går, og i dag er jeg stadig oppustet, men er næsten ikke øm mere.

Indgrebet tager kun 15 minutter, så det er heldigvis hurtigt overstået!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.