Igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
10 svar
2 synes godt om
5. november 2014

LLT.

Godaften de damer

41+0 er jeg i dag og ingen udsigter til en baby endnu, de andre gange har jeg født 39+1 & 40+3..

men nå, har fået en tid til igangsættelse på Lørdag hvis der intet er sket! I går ved jordmoder var der totalt lukket og slukket, 1,5 cm livmoderhals og med god vilje 1 cm åben

men nå er lidt nervøs for det igangsættelse der for synes kun man høre om lange og voldsomme fødsler ifh til det..

så vil i ikke fortælle lidt om hvordan det var? Planen er at de starter med og prøve at se om de kan tage vandet..

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

ja jeg er en af dem der havde en lang og hård fødsel efter igangsættelse. ( har kun prøvet at føde en gang dog) Blev sat i gang 41+4 og 41+5 fik den første ve 41+5 ved 17 tiden, kom på fødegang 41+6 omkring klokken 9.30 og fødte 42+0 3.07 om natten.. så ca 34 timer med veer, fødte så en pige på 4500 g og 56 cm, de regnede med at hun var lige under 4 kg, og jeg fik en 3 grads bristning der skulle syes rigtig godt.. 

En lang fødsel at beskrive, så her var den i korte overskrifter

Men du må gerne spørge hvis der er andet du vil vide, syntes jeg blev ret erfaren i lange fødsler og jeg fik fandme noget for mine skattepenge 

Men mon ikke du håber på at baby kommer af sig selv :-)

Anmeld

5. november 2014

Missy_B

Min igangsættelse skete før termin, faktisk 36+5 (pga ssf)

Jeg var indlagt, og fik en stikpille kl 18:45. Omkring 20-21 fik jeg murren og ubehag i mave/lænd, så fik lidt at sove på

Vågner 5:35 og går ud og tisser, går tilbage i seng og prøver at sove videre, det lykkedes dog ikke rigtig, så ligger bare og tænker... 6:05 kommer smældet fra underlivet, og det føles mega vådt, så kalder en jm, som kommer ind på stuen, hun kører strimmel mens jeg får ringet til min mor og mand. Kl 8 er der fuld gang i veerne, og jeg venter på en epidural (som jeg skal ha pga ssf og det høje bt)

8:40 kommer jeg på fg - og omkring 9-9:30 ca får jeg epi. Veerne var meget stygge, så da epien virker er jeg i himlen!

Omkring 13:30 kan jeg igen mærke veerne, og kan arbejde med dem, men de er slet ikke så slemme som om morgenen. Kl 15:10 får jeg pressetrang, og 15:20 er mit barn ude

Så alt i alt en dejlig nem fødsel på trods af igangsættelse

Anmeld

5. november 2014

Berta

Hej

Jeg havde en rigtig god fødselsoplevelse efter igangsættelse.

Jeg blev sat igang 41+0 (pga. begyndende svangerskabsforgiftning, og da jeg jo var gået en uge over tid var der ingen grund til at vente længere.)

Jeg fik piller - 2 gange på den første dag og 2 gange dagen efter, hvorefter at veerne startede stille og roligt omkring kl. 17 den dag. Jeg var godt klar over at det kunne tage noget tid (læs dage) før der fødslen startede når man får piller til igangsættelse så jeg var ikke så utålmodig.

Fra kl. 17 tog veerne langsomt til i styrke (vi var indlagt på barselsgangen pga. igangsættelsen og mit alt for høje blodtryk) Kl. 23 kunne jeg ikke selv holde det ud længere og tilkalder en jordemoder og der er jeg 6 cm - og dermed i aktiv fødsel - og så blev jeg flyttet på fødegangen. Min lille trold er født kl 00.50. Det gik meget hurtigt til sidst og det gjorde mega ondt og næsten uden pauser mellem veerne - tilgengæld hurtigt overstået. Men det var en rigtig god oplevelse. Trolden havde det super og jeg blev kun syet ganske lidt. Få timer efter var jeg klar til at gøre det igen.

/Berta

Anmeld

5. november 2014

Sprit25

Jeg blev sat igang 39+4 grundet en masse ting. Men jeg kom ind fredag kl 14 og fik lagt en stikpille og tog hjem og så film og sov faktisk mega godt den nat. Om lørdagen kom jeg ind kl 8 og fik lagt stikpille nummer 2 og hjem igen. Kl 16 kom jeg ind igen og ligesom de ville lægge pille gik vandet. Derefter fik jeg veer!  

Udvidet mig dog kun 2 cm på 2 timer så fik vedrop. Efter 2 timer og kun 4 cm åben ville jeg have en epiduralblokade. Det nåede jeg dog aldrig da jeg udvidet mig 6 cm på 20 minutter! Jeg fødte kl 21.52! Jeg havde en skøn igangsættelse, uden at have noget at sammenligne med

Anmeld

5. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min fødsel var ikke sådan voldsomt lang i forhold til normalen, men den var rigtig hård!

Jeg blev sat igang 41+3 grundet begyndende ssf, og en masse gener. Kl 11:30 tog jeg de første piller. Havde i forvejen nogle meget uregelmæssige plukveer, der straks begyndte at tage til i styrke. Var 2-3 fingre åben og uden livmoderhals da jeg fik de første piller. 
Kl 18 fik jeg to piller mere, da det stadig kun var småveer, de var meget uregelmæssige og jeg havde ikke åbnet mig mere. Derefter tog veerne fat. Fik vestorm og kom ned på fødestue kl 21 for at komme i vand. Var på det tidspunkt 3-4 fingre åben. 
Kl 23-23:30 var der stadig ikke sket mere og jeg havde nu så ondt at jeg slet ikke kunne have at andre skulle røre ved mig, og kunne ikke rumme at der blev snakket til mig, så jeg fik lagt en epidural. 

Blev tjekket lige inden den blev lagt, og ja der var det stadig et par fingre jeg var åben, men da jeg blev tjekket 15 minutter efter var jeg 9 cm åben! Kl ca 00 fik jeg presseveer, men måtte ikke presse med af flere årsager. Det endte så med at hun blev taget med sugekop og kl 3:55 var hun født.

Anmeld

5. november 2014

anonym10101

LLT. skriver:

Godaften de damer

41+0 er jeg i dag og ingen udsigter til en baby endnu, de andre gange har jeg født 39+1 & 40+3..

men nå, har fået en tid til igangsættelse på Lørdag hvis der intet er sket! I går ved jordmoder var der totalt lukket og slukket, 1,5 cm livmoderhals og med god vilje 1 cm åben

men nå er lidt nervøs for det igangsættelse der for synes kun man høre om lange og voldsomme fødsler ifh til det..

så vil i ikke fortælle lidt om hvordan det var? Planen er at de starter med og prøve at se om de kan tage vandet..

på forhånd tak

Min igangsættelse var FANTASTISK!

Jeg var lukket som en østers da jeg kom ind og fik pillen kl. 17.30 og allerede på vej ud af sygehuset fik jeg blødning og rimelige veer. Vi gik på McD med veerne og tog så hjem for at slappe af og pludselig gik mit vand 00.50 og allerede 10.28 var hun ude 42+0

Helt vildt god fødsel hvor jeg var super klar og med trods ingen smertelindring

Anmeld

5. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg blev indlagt da jeg var 41+1 og fik lagt ballonkateter om eftermiddagen. Jeg fik taget vandet kl. 9:00 næste morgen.

Jeg fik lattergas og epi til at hjælpe mig gennem mine meget kraftige veer, men der skete ikke rigtigt noget. Kl. 16:30 blev jeg kørt ned til kejsersnit da de opdagede at min pige lå med "noget blødt" først - dette kunne være hendes hage, hånd eller navlestreng. Det var dog ikke et vildt akut kejsersnit, så jeg var vågen og 17:47 blev min datter født.

Vi var på barselsgangen i løbet af et par timer og allerede samme aften tog de mit kateter fordi det generede mig når jeg skulle rundt.

Anmeld

6. november 2014

tinemus79

Jeg blev sat i gang 40+3. Mødte ind kl 8 og fik første sæt piller. Fik andet sæt piller kl 15 men der var ikke sket noget.  Havde det endelig fint. Ikke synderligt ondt.  Kl 21 kørte de mig på fødegangen. Kl 23 tog de vandet og så havde jeg veer med det samme.  Ingen pauser og de sidste 3 cm på 10 min. Kl 01,04 kom min trold til verden ved 2 pres. Det gik edder stærkt.  Havde dobbelt veer hver gang.  Det gjorde så også virkelig nas men jeg led ikke i flere timer.  

Pøj pøj 

Anmeld

6. november 2014

Noahmor

LLT. skriver:

Godaften de damer

på forhånd tak

Min igangsættelse gik rigtig hurtigt, så det var ikke en lang og hård fødsel.

De tog vandet lidt i seks om aftenen og ikke engang 2,5 time efter var han ude. Fik godt nok vestorm, men fordi det ikke tog længere tid end det gjorde var jeg overhovedet ikke udmattet bagefter. 

Pøj pøj med det hele. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.