2 år mellem børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2014

Anonym trådstarter

Mange tak for svarene allesammen

jeg kan lidt fornemme at der er super stemning for 2år eller der omkring imellem de kære små, og at I alle har været glade for den aldersforskel. - det er meget betryggende at læse! 

Så er det jo bare om at vente og se, og håbe at det lykkes at lave nummer 2 inden for en overskuelig fremtid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2014

Kay

Der er 2 år og 2 månedr imellem vores piger og jeg syntes ikke det er hårdt (endnu, Viva er lidt over 2 uger gammel) 

Faktisk lidt underligt, vi står midt i at Viva har ganespalte, og en ret kaotisk flytning... men vi har forberedt Elna godt og det har vuggestuen også da de arbejder meget med selvhjulpenhed Elna er 2 år, blefri og kan selv tage tøj af og på... og Viva er bare en nem baby i forhold til Elna

Der er 2 år imellem mig og min bror og vi har haft så meget glæde af hinanden så jeg var ikke i tvivl om at jeg gerne ville havde børn tæt på hinanden

Anmeld

5. november 2014

hekran

Der er hhv. 21, 23 og 26 måneder mellem vores fire unger. Vi har tre drenge og en pige. Det er en ideel aldersforskel, hvis du spørger mig

Vi har aldrig følt, at vi er startet 'forfra' hver gang, så det har ikke været den store omvæltning. 

Vi kan varmt anbefale det

Anmeld

5. november 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

JA! - jeg synes det er (alt) for hurtigt at gøre et lillebarn til storebror/søster, når det kun er to år. Jeg synes barnet skal være minimum tre pr - gerne ældre, da jeg tror på, at det er det bedste for "det store barn". Derudover kan jeg varmt anbefale at "slappe af" og nyde den lille baby / det lille barn man har i forvejen - faktisk forstår jeg slet ikke, at trænger til rn lille ny baby kan være der, når man faktisk har en baby som et barn på et år jo er. Mvh. Line

Anmeld

5. november 2014

Lunae

Anonym skriver:

Vil lige høre jeres mening herinde, er godt klar over at det er forskelligt hvad man mener, men kunne godt tænke noget høre lidt forskellige meninger og evt begrundelser til.

Synes du at det er (for) tidligt/hurtigt, hvis man får nr. 1 og nr. 2 med ca 2års mellemrum? 

Grunden til jeg spørger er, at vi er i den situation, at der vil være næsten præcis 2 år imellem, hvis jeg skulle blive gravid nu. Og jeg er i total dilemma om det vil være for tidligt at forsøge at få nr to

- af gode grunde ved jeg jo ikke helt hvor selvhjulpen,eller mangel på samme, man er når man er omkring de 2år, og dermed HVOR hårdt det vil være at få nummer to med så kort imellem?

Personligt kan jeg ikke svare på dit spørgsmål, da jeg tænker at det handler meget om hvilket barn man har i forvejen + hvordan ens overskud er.

herhjemme er der 2 år og 9 mdr mellem ungerne og for os har det været super - de har sindsygt meget ud af hinanden og vores ældste har været med på sidelinjen hele vejen igennem

Anmeld

5. november 2014

MorDk

Der er faktisk "præcis" 2 år mellem mine unger. 

Min søn er fra 23.sep 2010 og min datter er fra 20.sep 2012.

Jeg synes det er en perfekt alder. Lige i starten var det jo selvfølgelig meget svært for storebror at forstå at der var kommet en lille ny. Efter 3 måneder er jeg sikker på han havde glemt han nogensinde har været enebarn  

Ingen tvivl om at det er skide hårdt med 2 små blebørn. Og man skal huske at storebror/søster jo ikke er så stor. Bare vigtigt man ikke sætter for høje krav! 

Idag er de jo 2 og 4 ... og De har bare SÅ meget glæde af hinanden. Min datter ser op til storebror og lærer mange ting. 

Jeg elsker mine unger og jeg er rigtig glad for vi valgte at få dem så tæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.