Sosuhjælper/assistent.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
8 svar
1 synes godt om
5. november 2014

Alexander&Lærke

Jeg er i dag i et fast job på et plejehjem som assistent, jeg er i bund og grund glad for mit job, men de borger vi har er meget dårlige/ fysiske meget tunge. Og det kan efterhånden mærkes både på krop og psyken.  Selvom vi har mange hjælpemidler, så er rummene små og svære at komme rundt i. 

Jeg er derfor begyndt at overveje hvad jeg skal i stedet for. 

Jeg startede min tid i hjemmeplejen hvor jeg var 1,5 år inden jeg tog assistenten, her har jeg arbejdet 4 år i plejeboliger og nu 6 år på plejehjem. 

Jeg overvejer hvordan det vil være at komme ud i hjemmeplejen igen, derfor vil jeg gerne høre erfaringer fra jer som også arbejder der. Hvordan er det i dag, cykler i rundt, eller bruger i egen bil og hvad får man får det?  

Jeg har snakkede med et sted som jeg skal besøge i næste uge, for at høre hvordan de arbejder. 

Ved godt det sikkert er forskelligt fra sted til sted. Men vil alligevel gerne høre jeres erfaringer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2014

Lady Marion <3

Jeg er assistent og har arbejdet i hjemmeplejen hvilket jeg syntes er godt , har også arbejdet på psykisk afd og det var ret stressende , stort arbejdspres .. Lige nu er jeg i vikar beraue og 1 april springer jeg fra faget , er så træt af dårlig løn , helligdage og weekend arbejde , har været i faget i 13 år 

Anmeld

5. november 2014

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er assistent og bruger min tid 50/50 i hjemmesygeplejen og plejehjem. Det er meget forskelligt om jeg har cykel eller bilrute, men hvis jeg skal i bil er det aldrig min egen. Den bruger jeg kun i regnvejr på cykelrute  Lønnen kan jeg ikke hjælpe dig med, men den er nok ikke meget anderledes end nu. Jeg er super glad for begge dele, men du har ret i at de fleste plejecentre er tunge. Det er hjemmeplejen også, men på en anden måde. Der er jo andre problematikker 

Anmeld

5. november 2014

Alexander&Lærke

Lady Marion <3 skriver:

Jeg er assistent og har arbejdet i hjemmeplejen hvilket jeg syntes er godt , har også arbejdet på psykisk afd og det var ret stressende , stort arbejdspres .. Lige nu er jeg i vikar beraue og 1 april springer jeg fra faget , er så træt af dårlig løn , helligdage og weekend arbejde , har været i faget i 13 år 

Må man høre hvad du så springer ud i. 

Anmeld

5. november 2014

Alexander&Lærke

Jeanne skriver:

Jeg er assistent og bruger min tid 50/50 i hjemmesygeplejen og plejehjem. Det er meget forskelligt om jeg har cykel eller bilrute, men hvis jeg skal i bil er det aldrig min egen. Den bruger jeg kun i regnvejr på cykelrute  Lønnen kan jeg ikke hjælpe dig med, men den er nok ikke meget anderledes end nu. Jeg er super glad for begge dele, men du har ret i at de fleste plejecentre er tunge. Det er hjemmeplejen også, men på en anden måde. Der er jo andre problematikker 

På hvilken måde er det tungt i hjemmeplejen? Er du også i et vikar job? 

Anmeld

5. november 2014

1977

Profilbillede for 1977
Alexander&Lærke skriver:

På hvilken måde er det tungt i hjemmeplejen? Er du også i et vikar job? 

Ja jeg er fastansat vikar. Vi har vores egen interne vikarkorps  De er tunge da man skal være meget dårlig for overhovedet ar komme på plejecentre. Og indtil da er de jo i eget hjem. Og så kan der være enormt svært at gå fra de ældre når de er i hjemmet. Man kan ikke bare sige jeg tjekker ind om 30 min. Og så er det hele jo på tid. Og når du står i en træls situationen i hjemmet, kan du ikke bare gå fra eller til. Der kan være hårdt. Men 90 % af tiden er det et vidunderlig job. 

Anmeld

5. november 2014

L-Mortil3

Jeg har haft samme turnus som dig godt 1,5 år i hjemmeplejen, så 1 år på psykiatrisk boenhed, så 1 år i hjemmeplejen og tilbage på bostedet hvor jeg stadig er. Hos os kørte spl og ass i bil. Jeg blev brugt som spl i hjemmeplejen og havde derfor de mest komplekse, medicin, demens osv. Bostedet er mega mega hårdt fysisk og til tider også psykisk ... Jeg synes jeg kunne gøre for lidt i hj PL. Omvendt synes jeg, jeg kan gøre en masse på bostedet, men det slider mig i dobbelt tempo... Jeg drømmer om en vejledende/undervisende stilling i stedet...

Anmeld

5. november 2014

Lady Marion <3

Alexander&Lærke skriver:

Må man høre hvad du så springer ud i. 

Jeg skal arbejde for min mand som sælger  spændende om jeg kan finde ud af det 

Anmeld

5. november 2014

L-Mortil3

L-Mortil2 skriver:

Jeg har haft samme turnus som dig godt 1,5 år i hjemmeplejen, så 1 år på psykiatrisk boenhed, så 1 år i hjemmeplejen og tilbage på bostedet hvor jeg stadig er. Hos os kørte spl og ass i bil. Jeg blev brugt som spl i hjemmeplejen og havde derfor de mest komplekse, medicin, demens osv. Bostedet er mega mega hårdt fysisk og til tider også psykisk ... Jeg synes jeg kunne gøre for lidt i hj PL. Omvendt synes jeg, jeg kan gøre en masse på bostedet, men det slider mig i dobbelt tempo... Jeg drømmer om en vejledende/undervisende stilling i stedet...

Lønnen har i øvrigt været den samme, og i hj pl kørte vi i egen bil men betalt pr km.

min løn er lidt højere nu men det er fordi jeg får funktionsløn oveni da jeg er vejleder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.