Anonym skriver:
Hej piger.
Jeg er virkelig jaloux.. og hader det !
Er virkelig flov over det, og det er kun de færreste der ved det.. derfor skriver jeg her.
har før ligesom andre været udsat for løgne, svigt og utroskab, og det har udløst jalousi.. er virkelig syegligt opmærksom på hvor n kæreste kigger hen, om der er tegn på han skriver med fremmede osv for at "beskytte" mig selv.. men det gør mig syg i hovedet.. forestiller mig alt muligt hvis han arbejder over, svare sent på en sms osv.. ( selvom jeg inderst inde godt ved at han ikke ville gøre noget ondt mod mig )
her er lidt episoder fra vores forhold, som virkelig nager mig!
i starten af vores forhold, kiggede han meget efter andre piger mens jeg var der.. helt uhæmmet! ved godt alle kigger, gør jeg også selv.. men kun når han ikke er der og ønsker det samme omvendt, da jeg bliver ked af det. + det ved han godt!
Da jeg skulle møde hans familie første gang, var vi på restaurent alle 12 mand.. og bemærkede han hele tiden kiggede efter servitriserne og det irriterede mig virkelig, men nævnte ikke noget!
Vi var til konfirmation i familien, hvor jeg lagde mærke til han stod og gloede på hans storebrors kærestes røv flere gange! (gjorde ham opmærksom på det, men han sagde at det lagde han ikke mærke til... men så hvad jeg så!) Har efterfølgene taget ham i at glo på hendes flotte lår når hun havde minishorts og nederdel på.. og det har han også gjort ved venners kærester eller tilfældige piger på gaden..
Ved godt at i måske synes jeg er hysterisk, men det har virkelig ødelagt min selvtillid. Hader at tage med til familie fester nu, pga hende (også selvom hun ikke har gjort noget, men bare det at han har vidst så meget interesse for hende og fordi hun er smukkere end mig ).. og gider ikke shoppe/gå ud at spise osv for at undgå det sker igen.. vil heller ikke have veninder med hjem da jeg frygter det samme. Han siger selv at det ikke sker igen og at vi bliver nødt til at tage ud, så han kan bevise mig det, men bare jeg ved vi skal ud, får jeg total mindre værdskomplekser og får ondt i maven over det.. så hvor fedt er det??
OG JAA det er snart to år siden jeg har taget ham i at kigge på andre, men kan ikke glemme det!
føler mig overhovedet ikke tiltrækkende eller sexet på nogen måde, efter de episoder.. også selvom han siger han elsker mig og synes jeg er dejlig..
HVAD GØR JEG FOR AT KOMME VIDERE OG FÅ DET BEDRE??
jeg ønsker ikke dømmende og nedladende kommentare på dette, og dem der synes de ting er okay behøver heller ikke svare! men vil gerne høre fra adre der er jaloux eller har været det - og tips til at tackle det eller komme ud af det. for det er bestemt ikke sjovt for den der er jaloux eller dem det går ud over... 
Jeg har kun et forslag til dig. Og det er, at du skal gøre noget for at få bedre selvtillid og få det godt med dig selv. Om det er at snakke med en psykolog, begynde at træne eller hvad, der nu kan hjælpe dig.. 
Jeg tror, at alle mænd kigger, når der kommer en flot pige gående. Uanset om de så har kæresten i hånden eller ej. Nogle er bare bedre til at gøre det lidt diskret. Jeg tror ikke, at vi kan lave om på det "instinkt". Min kæreste gør det da også nogle gange og jeg kan da indimellem også godt føle mig lidt dum, når jeg så går der ved siden af. Men jeg gør det da sikkert også selv, hvis jeg ser en flot fyr.
Men - det er bare at huske sig selv på, at "det er mig, han holder i hånden - ikke hende", "det er mig, han er kærester med - ikke hende", "det er mig, han elsker - ikke hende" osv.
Jeg har også selv døjet rigtig meget med at være jaloux.. Men den tankegang har altså hjulpet mig meget - det, at han har valgt mig fremfor så mange andre..
Jeg er helt sikker på, at din kæreste ikke gør det i en ond mening eller for at såre dig. Prøv at se om du ikke kan gøre noget for dig selv, så du ikke går og føler, at alle andre er smukkere end dig. Du er helt sikkert smuk på din egen måde og din kæreste har jo valgt dig - og ikke andre!