Eksperthjælp: 6 måneder, hvor meget fast føde udover MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. november 2014

Lisbeth Jess

Hej!
Min sundhedsplejerske har lige været her, og vi talte om hvad mad marius skal have. Han bliver 6 mdr om 2 dage... Indtil nu har han fået grød til middag og mos til aften. Hun siger at han nu skal have: Grød til formiddag, øllebrød til middag, joghurt til eftermiddag, og vores mad til aften. Og så 500 ml. MME i døgnet. Er det ikke lige lovlig mange måltider med rigtig mad i den alder?

Og burde han ikke have grøntsagsmos til middag?

Desuden sagde hun at det ikke skulle moses fint mere og man godt kunne putte revet frugt osv på mosen. Jeg kan mærke at jeg ikke er helt tryg ved det. Hvordan synes du det lyder?

På forhånd tak.

Lisbeths svar

Hej Lisa !
Kan godt forstå du er lidt overvældet over, han nu skal have så mange måltider udover MME..

Nu er det jo sådan, at sundhedsplejersken kommer på besøg. Spørger ind, ser på dit barn, vejer og måler og udfra hvad hun ser og hører giver en vejledning. Jeg formoder han følger sin kurve og er i trivsel ? Hvis ja, så er det en vejledning.

Det er dig/jer, der bestemmer hvor meget, og rækkefølgen på måltiderne

Han er stadig kun 6 måneder. Det næste halve års tid skal bruges til at vænne ham gradvist til almindelig mad .som han formodes at kunne spise når han er ca 1 år gammel.

Der er masser af tid, du kan introducere ham til nye ting stille og roligt.

På et tidspunkt kan du begynde at give ham lidt grovere mad, han skal nok klare det, når du er ved hans side.

I Håber du finder din egen ro til at give ham den mad han skal have udfra hans og dine behov.

Held og lykke med ham fortsat.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.