Snak om fastansættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. november 2014

Anonym trådstarter

Hej piger!

Håber I vil hjælpe mig med et lille spørgsmål.

Sagen er den, at jeg pt er ansat i et årsvikariat, med ophør ved skoleårets afslutning 2015.(er lærer) Jeg har helt fra starten af fået af vide, at jeg godt kunne regne med at blive fastansat efter vikariatet. MEN på min kontrakt står jo at det er tidsbegrænset, så det må jeg jo indtil videre gå ud fra.

Mit spørgsmål er nu hvornår man kan tillade sig at spørge chefen om den "lovede" fastansættelse bliver til noget eller ej? - her tænker jeg på, at det jo er relevant for mig at vide i okay god tid om jeg skal begynde at søge nyt job, eller om jeg kan tage den med ro, og beholde mit nuværende.

hvornår ville I mene, at det er fair at presse lidt på for eT klart svar/ evt en ny kontrakt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2014

Dianabk

Jeg ville mene det er helt på sin ret at prøve at spørge, nemlig for at kunne være forberedt mht at søge nyt job. 

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

Dianabk skriver:

Jeg ville mene det er helt på sin ret at prøve at spørge, nemlig for at kunne være forberedt mht at søge nyt job. 

Ja præcis - men hvornår er det Fair at spørge? Lige pt er der jo fx stadig 8 måneder tilbage af kontrakten, så det ville jo fx være lidt underligt hvis man allerede nu begynder at kræve et svar.

men jeg tænker selv at man efter jul engang, måske sådan omkring feb/marts godt kunne tillade sig at høre deres planer!?

Anmeld

4. november 2014

Dianabk

Anonym skriver:

Ja præcis - men hvornår er det Fair at spørge? Lige pt er der jo fx stadig 8 måneder tilbage af kontrakten, så det ville jo fx være lidt underligt hvis man allerede nu begynder at kræve et svar.

men jeg tænker selv at man efter jul engang, måske sådan omkring feb/marts godt kunne tillade sig at høre deres planer!?

Ja da... Jeg tror at jeg ville begynde at forhøre mig ca 6 mdr før stop. Det tager tid at finde et nyt job.

For at jobbet er dit 

Anmeld

4. november 2014

aarhusmor

jeg ville nok vente til marts 2015 med at spørge.

Hvis du fornemmer at stemningen er god og de lægger planer osv, så kan du jo afvente hvad der sker. Fornemmer du det modsatte, kan du jo altid søge videre.

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

Dianabk skriver:

Ja da... Jeg tror at jeg ville begynde at forhøre mig ca 6 mdr før stop. Det tager tid at finde et nyt job.

For at jobbet er dit 

Tak for svar synes bare det virker så tidligt at komme kun halvt inde i vikariatetog høre om de har planer om at beholde en. Men du har selvfølgelig ret i, at det tager tid at finde et nyt job.

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

jeg ville nok vente til marts 2015 med at spørge.

Hvis du fornemmer at stemningen er god og de lægger planer osv, så kan du jo afvente hvad der sker. Fornemmer du det modsatte, kan du jo altid søge videre.

Ja, men jeg vil bare helst undgå at stå i en situation, hvor jeg pludslig står uden arbejde, fordi jeg har regnet med at blive fastansat, og så i sidste øjeblik finder ud af at jeg ikke gør. Derfor jeg godt vil vide det i god tid. Men tænker også noget i retningen af feb/marts at forhører mig lidt der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.