Offentlig ansat, sygt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
10 svar
11 synes godt om
4. november 2014

Bell'star

Håber nogen kloge hoveder kan hjælpe her

Nu har jeg lige siddet og googlet lidt, og jeg er kommet frem til, at man som offentlig ansat er berettiget til barnets 1. OG 2. Sygedag med løn, er det korrekt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2014

Tip!

Det er helt korrekt  

jeg er både kommunalt og regionalt ansat, så jeg er helgarderet 

Anmeld

4. november 2014

betski

Bell'star skriver:

Nu har jeg lige siddet og googlet lidt, og jeg er kommet frem til, at man som offentlig ansat er berettiget til barnets 1. OG 2. Sygedag med løn, er det korrekt?

Af hvad jeg ved, er det afhængig af ens overenskomst. Jeg har ret til både 1. og 2. barn syg. Ved, at det står i min overenskomst.

Anmeld

4. november 2014

Bell'star

Tak for svar

Anmeld

4. november 2014

Clisolka

Bell'star skriver:

Det kommer helt an på din overenskomst 

Jeg er selv off. ansat og har ret til de 2 dage hvis ikke jeg kan finde pasning 

Anmeld

4. november 2014

morNov2010

Man har ikke RET, men mulighed for at afholde barnets 1. Og 2. Sygedag, hvis man ikke kan finde anden pasning. Dig har din leder ret til at bede dig finde pasning hvis arbejdet kræver at du er der, ex ved mange sygemeldinger etc. 

Synes det er forkert bare at tænke - FEDT så snupper vi et par dage hjemme, uden at afprøve diverse pasningsmuligheder. 

Anmeld

4. november 2014

klmf

Kommer an på din overenskomst og fortolkningen af den - min leder kan godt finde på at spørge om jeg så kan dække en aften eller nattevagt i stedet hvis jeg har barn syg - så ANDEN sygedag er helt udelukket Må nogle gange melde mig selv syg hvis jeg ikke kan finde nogen, der kan passe. Jeg er sygeplejerske, ansat i regionen. 

Anmeld

4. november 2014

Rockertand

Bell'star skriver:

Kun i det omfang arbejdet tillader det, arbejdsgiver kan godt nægte dig det, en af mine kolleger har prøvet det for kort tid siden.

Anmeld

4. november 2014

esioul

Bell'star skriver:

Mener også man har barnets første og 2 sygedag, men ens leder kan godt pålægge en at komme. 

Anmeld

4. november 2014

L-Mortil3

Jeg har gudskelov aldrig prøvet at blive nægtet barns sygedag , hvis jeg gjorde så måtte de afskedige mig, vi prøver alle pasningsmuligheder inden barn syg kortet kommer i spil, så hvis jeg bruger den er det fordi det er sidste udvej, kan slet ikke forestille mig hvad jeg ville gøre hvis de sagde "øh nej du gør ej, ses kl 7 :-O"

undskyld TS det var et sidespring , blev bare så forarget hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.