Ulykkelig gravid :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
8 svar
15 synes godt om
4. november 2014

Lykkelig Omstændigheder <3

huff 

Siden jeg var teenager fik jeg at vide, at jeg havde svær pcos. Og jeg nok vilde ha meget sværte, med, at få børn. Faktisk sagde en læge jeg måske skulle bare acceptere jeg aldrig fik børn 

Over årene har jeg overbevidst mig selvom det aldrig vilde ske 

Har været sammen med min kæreste i 3 år, og har hele tiden snakket om, at jeg nok ikke vilde kunne give ham børn. - Dette har altid været en enorm selvtillid knuser. 

- Så startede jeg og min kæreste på projekt baby. for tre måneder siden, og jeg blev gravid med det samme!!!!!!    

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er ikke glad for, at være gravid 

Jeg forstår det ikke .....

samt er min graviditet, ikke nem  med mange smerter og kronisk kvalme hjælper ikke på det.

- samt er jeg nød til, at tage en pause fra min uddannelse, fordi jeg magter ikke, at studere mens jeg er gravid, fordi jeg er ordblind, og skal virkelig kæmpe mig igennem uddannelsen. - Og nu har jeg ikke det energi mere 

Nogen der har det på samme måde som mig????? 

Hvad skal jeg gøre? 

Er 29 år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2014

Fine_007

Øv, øv, det lyder ikke rart at have det sådan.. men stort tillykke med graviditeten alligevel!

Slå koldt vand i blodet, søde du! Under min gravidtet skiftede jeg selv mellem at være vildt glad og vildt ulykkelig for at være gravid.. Jeg tror, at det har en masse med rasende hormoner at gøre  og evt kvamle og andet besvær, som du selv nævner.. 

Jeg fik mere ro i sindet og fandt mig bedre tilpas efter mit barn begyndte at sparke og jeg fik stor mave.

Hvis dine tanker omkring graviditeten går dig på over længere tid, vil jeg råde dig til at snakke med din jordemoder om det hele.. Det er ikke unormalt at have det dårligt psykisk, såvel som fysisk, under en graviditet 

Held og lykke! 

Anmeld

4. november 2014

Sissel

Måske du havde forberedt dig mentalt på at det nok ville komme til at tage nogle år før du blev gravid.. Og bum! så er den der bare med det samme, og du har det dårligt og skal udsætte din uddannelse.. Tingene er vel slet ikke som du havde regnet med? 

Jeg tror det hele lysner for dig i løbet af et par måneder.. Når kvalmen forhåbentligt foretager sig og du begynder at mærke baby.. Mentalt er det en KÆMPE omstilling at være gravid. Pludselig går I fra at være kærester, til at skulle være forældre, og altid at skulle sætte en anden før sig selv. Og livet bliver aldrig det samme igen.. Men selvom det er skide pisse hamrende hårdt at blive forældre, er det det største i livet.. Den lille i maven bliver omdrejningspunktet i dit liv, og det begynder allerede nu

Anmeld

4. november 2014

Købmagerkonen

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

huff 

Siden jeg var teenager fik jeg at vide, at jeg havde svær pcos. Og jeg nok vilde ha meget sværte, med, at få børn. Faktisk sagde en læge jeg måske skulle bare acceptere jeg aldrig fik børn 

Har været sammen med min kæreste i 3 år, og har hele tiden snakket om, at jeg nok ikke vilde kunne give ham børn. - Dette har altid været en enorm selvtillid knuser. 

- Så startede jeg og min kæreste på projekt baby. for tre måneder siden, og jeg blev gravid med det samme!!!!!!    

samt er min graviditet, ikke nem  med mange smerter og kronisk kvalme hjælper ikke på det.

- samt er jeg nød til, at tage en pause fra min uddannelse, fordi jeg magter ikke, at studere mens jeg er gravid, fordi jeg er ordblind, og skal virkelig kæmpe mig igennem uddannelsen. - Og nu har jeg ikke det energi mere 

Hvad skal jeg gøre? 

Er 29 år. 

Det er da bestemt ikke en rar følelse! Måske kommer det af at du hele livet har skulle forberede dig på IKKE at kunne blive/være gravid, og det derfor har overrumplet dig psykisk at blive gravid hurtigt?

Jeg synes da helt klart du skal tale med jordemoder eller andre omkring dig, så du forhåbentlig kan få nogle af tankerne væk, og begynde at glæde dig i stedet... Måske også snakke med en studievejleder mht dit studie hvis det nager dig meget?

Jeg håber du får det bedre

Anmeld

4. november 2014

Wik

Før min første graviditet levede jeg i en illusion om at jeg sikkert ville elske at være gravid og ville være ligeså fin og smuk som nogle kvinder kan være. Og fik af vide af veninder hvor fantastisk det var. Så blev jeg selv gravid, og jeg syntes det var absolut skrækkeligt. Jeg havde det dårligt, jeg kastede voldsomt op, jeg kunne ikke klare det jeg plejede, små ting var pludselig uoverkommelige og mit hormon system var skrækkeligt. 

Jeg kan godt forstå du synes det er lort lige nu, men en graviditet er en ting, en anden ting er udbyttet. Og selvom du nu er skuffet over uddannelse mv. så er jeg sikker på det vil ændre sig. Du må prøve og være i det, og holde ud, kvalmen fortsætter heldigvis ikke hele vejen.

Held og lykke med det, og uanset tillykke med graviditeten

Anmeld

4. november 2014

Mother-love

Først en stor  til dig.

jeg tænker du er overvældet fordi du blev så hurtigt gravid. Meget hurtigere end du regnede med.

jeg havde også en ganske forfærdelig graviditet med min datter.

jeg fik en uge før jeg kunne teste et piskesmæld. Og da jeg testede gravid ugen efter var jeg lykkelig og forventede mine smerter fra piskesmældet ville forsvinde efter kort tid. Men nej det gjorde de ikke.

jeg kastede op flere gange dagligt fra uge 6-18, da det så stoppede blev det overtaget af halsbrand som kun blev værre og værre. Oveni de ting havde jeg jo stadig mit piskesmæld, jeg ikke kunne få smertestillende imod.

jeg kunne intet havde ekstreme smerter, kunne ikke engang tørre tallerkner af. Min kæreste måtte lave alt. For jeg kunne kun ligge i sengen eller på sofaen. Og det kunne jeg sådanset heller ikke holde ud. Jeg var så langt nede psykisk og fysisk og svor at jeg aldrig skulle have flere børn.

Men det er nu 3,5 år siden nu og idag er jeg 29+0 med mit andet barn.

det man får ud af denne "forfærdelige" graviditet er det største i verden.

denne graviditet er indtil videre gået rigtig fint. Jeg kan dog godt mærke det begynder og være lidt hårdt, men jeg er stående endnu.

op med humøret, det er sgu ikke en dans på roser at være gravid, man skal se på gevinsten ved det.

og du har en masse tanker du skal have bebrejdet fordi du altid har fået afvide at du er heldig hvis du kunne blive gravid.

held og lykke med det hele.

Anmeld

4. november 2014

Lisette W

Jeg er lidt i samme båd. Jeg er også ordblind og studerende og jeg havde også kvalme de første tre en halv måned. Jeg blev også gravid i første forsøg hvilket betyder at jeg har termin 10 dage efter jeg aflevere mit speciale. Temmelig stressende og frustrerende når man ligger og er syg.

En veninde fra Guatemala har lært mig at lave simarona som tager noget af kvalmen. Pres en lime frugt, hæld danskvand over og tilsæt lidt salt. Det hjælper!

Sørg også få at spise lidt hele tiden.Gerne en gang i timen. Bare en lille smule, det kan nemlig også hjælpe på kvalmen.

Mht. studiet, undersøg om ud ikke kan nøjes med at tag et fag og om det er muligt at du ikke skal møde til al undervisning. Jeg har brugt oplæsningsfunktionen på min computer rigtig meget. Jeg har ligget i sengen med computeren ved siden af og så har den læst op for mig. Det hjælp mig igennem den første svære tid. Nu er jeg i uge 18 og har det bedre. kvalmen holder sig væk når bare jeg spiser lidt hver anden time og sørge for at drikke masser af vand.

Jeg håber du snart får det bedre og kan glæde dig over den lille.    

Anmeld

4. november 2014

Lykkelig Omstændigheder <3

Tusind tak for jeres svare  betyder meget. 

Alle mine veninder, mor og søster. Siger hele tiden hvorfor har du smerte det havde de ihvertfald ikke. 

Jeg læser en videre gående uddannelse, så jeg kan ikke tage enkel fag. 

Vilde bare ønske jeg havde en uddannelse, og alt var på plads før den kom. 

Jeg havde en forventing fra vi startede til baby kom vilde der gå MINDSTE 2 år.  fordi jeg var afklaret med jeg nok skulle ha fertilitet hjælp- 

Anmeld

4. november 2014

WilliamDSTN

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

huff 

Hvad skal jeg gøre? 

Er 29 år. 

jeg gætter på at det er fordi du simpelthen havde fået ind i hovedet at du ikk kunne få en baby.

jeg har selv rigtig svært ved at forestille mig at kunne elske et andet menneske så vildt meget som andre siger at man elsker sit barn. 

Men man bliver meget mere glad for min graviditet når man kan mærke den lille og se den bevæger sig uden på maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.