Barn sygedage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
17 svar
2 synes godt om
3. november 2014

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg er ikke sammen med min datters far, gik fra ham i vinter, datter er 16 mdr. Hun er ofte syg og min ex synes ikke at han kan tage en feriedag eller omsorgsdag hvis hun er syg mere end de to dage han kan tage (barnets første og anden sygedag). Han vil/tør ikke sige til sin leder at det vil han have. 

Hvad gør I andre i den situation ?? Det er jo ikke ok at jeg skal bruge ferie og omsorgsdage på sygdom og han bare kan lade være? Vi har ingen fast ordning ift. samvær udover hver anden weekend plus det løse som er hvad hans vagtplan lige tillader den uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Tip!

Hvorfor tager du ikke selv sygedage med din datter? 

Jeg er alene mor 24/7, og tager selv sygedage på min søn. Er så godt ansat at jeg har 2 sygedage til min søn når han er skidt.. 

Anmeld

3. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hej alle. Jeg er ikke sammen med min datters far, gik fra ham i vinter, datter er 16 mdr. Hun er ofte syg og min ex synes ikke at han kan tage en feriedag eller omsorgsdag hvis hun er syg mere end de to dage han kan tage (barnets første og anden sygedag). Han vil/tør ikke sige til sin leder at det vil han have. 

Hvad gør I andre i den situation ?? Det er jo ikke ok at jeg skal bruge ferie og omsorgsdage på sygdom og han bare kan lade være? Vi har ingen fast ordning ift. samvær udover hver anden weekend plus det løse som er hvad hans vagtplan lige tillader den uge.

Hvad gør han så hvis hun er syg mere end 2 dage? Afleverer hende hos dig så du også kan tage 1. Og 2. barns sygedag eller? 

Her har jeg kun 1. Barns sygedag og ikke mere. Så må far tage en dag, og så må vi jo så selv betale resten eller bruge feriedage. Sådan er det. 

Anmeld

3. november 2014

Nystart

her er det altid mig der har hende... (vi er ikke sammen) og bliver hun syg mens hun er ved ham, ja så kommer han med hende søndag som samvær er ovre...

Har jeg brugt barnets første sygdag(dag jeg arbejde) ja måtte jeg undvære løn de dage jeg var hjemme hos hende medmindre jeg kunne afspadsere eller havde omsorgsdage...

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Hvorfor tager du ikke selv sygedage med din datter? 

Jeg er alene mor 24/7, og tager selv sygedage på min søn. Er så godt ansat at jeg har 2 sygedage til min søn når han er skidt.. 

Det fik jeg ikke skrevet, selvfølgelig tager jeg selv sygedage med hende. Jeg har også både første og anden. Problemet er, at han synes jeg skal tage dem hver gang

Anmeld

4. november 2014

et-ønske

Anonym skriver:

Det fik jeg ikke skrevet, selvfølgelig tager jeg selv sygedage med hende. Jeg har også både første og anden. Problemet er, at han synes jeg skal tage dem hver gang

Som samværs forældre har man ikke ret til barnets første sygedage! Så det kan give ham lidt udfordringer på jobbet?! 

Min ex brugte afspadsering og feriedage. Nu tager jeg det selv - vil hellere at han holder fri med hende for at hygge

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Som samværs forældre har man ikke ret til barnets første sygedage! Så det kan give ham lidt udfordringer på jobbet?! 

Min ex brugte afspadsering og feriedage. Nu tager jeg det selv - vil hellere at han holder fri med hende for at hygge

Gælder det også selvom man har fælles forældremyndighed ?

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvad gør han så hvis hun er syg mere end 2 dage? Afleverer hende hos dig så du også kan tage 1. Og 2. barns sygedag eller? 

Her har jeg kun 1. Barns sygedag og ikke mere. Så må far tage en dag, og så må vi jo så selv betale resten eller bruge feriedage. Sådan er det. 

Ja så afleverer han hende hos mig og det er også ok, jeg har intet imod at være hjemme med hende. Det jeg har noget imod er at bruge ferie og omsorgsdage på noget som han har krav på at tage

Anmeld

4. november 2014

et-ønske

Anonym skriver:

Gælder det også selvom man har fælles forældremyndighed ?

Jeps  

Anmeld

4. november 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeps  

Det vidste jeg ikke, tak  det tror jeg heller ike han ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.