Eksperthjælp: 9 måneder vil ikke have fast føde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. november 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth. Jeg skriver ang vores søn Elias på 9 mdr. Han er en dejlig,sjov og udadvendt dreng,der stor trives. Han måler 74 cm og vejer 9,6 kg. Vi havde en hård start med ammefiasko hvorfor han kom på flaske og grøn allomin da han var 4 uger gammel. Han led desværre af svær refleks og kolik indtil ca 4 mdrs alderen hvorefter han blev en helt anden glad dreng. Problemet er at mad (hverken amning,flaske,grød,mos,mad) aldrig rigtig har interesseret ham og lidt altid har føltes som en kamp. Ved godt han tager fint på men det tror jeg han gør fordi vi bruger en masse tid/kampe på hvert eneste måltid (=flaske). Han er nu 9 mdr og starter vuggestue på mandag. Vi startede stille op med grød da han var 4 mdr og det går bare SÅ dårligt. Han gider simpelthen ikke. Han bliver sur og kniber munden helt sammen. Føler vi har prøvet alt. Al slags grød,mos,vores mad,hans egen mad,ham der må sidde med hænderne og plaske i det,ham med en ske,legetøj som distrahering og os der har ignorerer ham i madsituationen. Intet har virket. Han vil bare ikke. Jeg har prøvet at lade være med at give flaske for at han kunne blive rigtig sulten og det er han ligeglad med. Han bliver bare ked af det hen omkring kl 17 når han alligevel er for sulten. Som det er nu får ham ca 3-4 flasker i døgnet (600-700ml ialt) og 4 gange dagligt sidder han med ved bordet. Hver gang uden held. Aner ikke hvad vi skal gøre da det nu har stået på i 5 mdr!!! Håber du har et par trøstende/beroligende ord. Kh en grædefærdig mor

Lisbeths svar

Hej håber du har fået svaret, som jeg har skrevet. ellers skriv igen
held og lykke med ham i vuggestuen.

Hilsner
Lisbeth

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.