Eksperthjælp: 6 måneder skal lære at sove i barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. november 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth. Jeg skriver til dig fordi jeg har en søn på knap 6 mdr, som jeg har besluttet skal til at lære at sove i barnevogn, da han også skal sove i barnevogn når han starter i dagpleje 1 februar. Grunden til at han ikke har sovet i barnevogn indtil nu, er fordi jeg helt ærligt er hunderæd for det. Jeg er bange for han får for lidt/for meget tøj på, jeg er bange for der kravler en kat, rotte eller lign op i barnevognen så han bliver kvalt (sådanne historier har jeg hørt) og vi bor ude på landet..
Jeg tænker på om ikke comisiones er det bedste valg? Det må da være rarere at ligge i sådan en, en at have en masse tøj på? Og er det kun i vintermånederneman bruger sådan en?
Jeg har virkelig svært ved at bedømme det med tøjet. Når de ligger i en vokse pose, hvor meget tøj skal de så have på indenunder? Og de skal vel altid have en hue på? Hvad med handsker? Her tænker jeg på onde har armene indeni voksiposen, eller udenpå?
Håber i har en masse guldkorn jeg kan bruge, jeg har helt ondt i maven bare ved tanken om at ligge ham derud...

Lisbeths svar

Hej !
De fleste børn nyder at sove ude i barnevogn, så det er godt du er ved at overvinde din rædsel for, hvad der kan ske med ham.

Nu er han snart 6 måneder og bevæger sig meget mer, end en lille ny baby.

Faren for katte og rotter, selvom du bor på landet, kan nærmest udelukkes ved at at sætte ham tæt på huset. .Giv ham insektnet over barnevognen og brug babyalarm. Lidt legetøj, der kan hænge og give lyd fra sig vil ikke lokke en kat til

Hvis man ser rotter skal det anmeldes til kommuen , som kommer og sætter fælder op.

I Voksiposen skal han have sit almindelige tøj på. En hue og en tynd trøje. Når det bliver koldere,skal trøjen være tykkere og han skal l have vanter på. Selvom voksien er lukket til, vil han stikke sine hænder op. derfor vanterne .

Du kan mærke ham i nakken når du tager ham op efter søvnen. Han skal være varm, ikke fugtig af sved. hvis han er det har han for meget tøj på . Han skal ikke være meget kold, så har han for lidt på.

Han må gerne være kølig på kinderne.

Jeg håber du vil opdage han ligger trygt og godt i sin barnevogn, bliver vugget af vinden og er frisk efter en tur udenfor.

De første dage kan du for at berolige dig selv evt. have et vindue på klem, og se ofte ud til ham.
Efter nogle dage tror jeg du vil slappe mere af og finde din tryghed og tillid til, det er sikkert ,han sover ude i sin barnevogn .

Håber dette kan inspirere dig og give succes med lur i barnevogn.

Held og lykke med ham .

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.