Hej alle stærke seje kvinder!
Har stærkt brug for nogle råd og erfaringer fra jer...
Er 30år gammel og min kæreste gennem kun 4måneder er 33år. Vi er uplanlagt blevet gravid alt for tidligt i vores forhold og ugen inden vi fandt ud af det, fik min kæreste også konstateret en depression som blandt andet gjorde at han nu har sagt hans job op for at finde på noget helt andet og nyt.
Min kæreste ønsker ikke barnet, men ønsker heller ikke tage valget for mig, så han ved blot ikke om han mentalt er klar til at være der for mig og barnet hvis jeg vælger at få det, dvs jeg skal tage beslutningen som om jeg var alene. Jeg respekterer ham for det da det ikke var planlagt og da han lige nu er syg og har rigeligt at arbejde med, med ham selv.
jeg føler at en abort er imod mit ønske, da jeg både har fået keglesnit og lider af endometriose og aldrig ved om jeg kan blive gravid igen.
MEN føler mig egoist ved at bringe et barn til verden da jeg intet har at tilbyde...-tværdimod.
Er selvstændig frisør og når man er selvstændig så får man kun 2/3 dele barselsdagpenge dvs ca. 10000kr i måneden som jeg så også lige skal svare skat af....- jeg ved godt at der er børnepenge oveni men det er jo så stadig under 10000kr udbetalt i måneden og det dækker jo knap nok mine udgifter, (alene huslejen ligger på 5500kr efter jeg har trukket boligstøtte fra) så hvordan skal jeg også kunne forsørge et barn??
Og hvis jeg vælger at lukke ned for min virksomhed og blive lønmodtager hvad gør jeg så med job... De fleste frisører lukker tidligst ved 17/18 tiden og det stemmer jo ikke overens med at hente barn fra institution, da jeg skal tænke situationen som at jeg er alene om det...
Min familie(min mor) bor i Jylland og jeg bor i Kbh og jeg ville aldrig trives ved at flytte nærmere mod dem.
Syntes det er unfair at barselsdagpengesatsen for selvstændige er så latterlige lave, at det er til grin.
syntes næsten ikke jeg har anden udvej end et liv uden børn.
kærlige hilsner en fortvivlet gravid i uge 7.