Gode råd mod hoste modtages med kyshånd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
8 svar
1 synes godt om
1. november 2014

tarkoflen

Har en lille stakkel, der hoster som en vanvittig her til aften

vi har hævet sengegærdet og det hjælper ikke en hujende fis! Er der nogle der har gode råd? Thea er 1 1/2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Da mine børn var så små og hostede, smurte jeg nogengange deres brystkasse ind i et meget tyndt lag mentholatum.

Anmeld

1. november 2014

Happiness

Koldt vand. Vi har lige været igennem det med Nikoline i 2 uger!!! Det hang bare ved. Det hjalp nogle gange først når hun havde fået koldt vand, og jeg så sad med hende oprejst.

Og så kølig rumtemperatur. Vi gav hende varmt nattøj på og lagde hende i en sovepose med arme, og skruede helt ned for varmen. Det lindrede lidt.

Anmeld

1. november 2014

tarkoflen

Mom skriver:

Da mine børn var så små og hostede, smurte jeg nogengange deres brystkasse ind i et meget tyndt lag mentholatum.

Sådan noget tror jeg faktisk jeg har det er nok et forsøg værd.

Anmeld

1. november 2014

tarkoflen

Happiness skriver:

Koldt vand. Vi har lige været igennem det med Nikoline i 2 uger!!! Det hang bare ved. Det hjalp nogle gange først når hun havde fået koldt vand, og jeg så sad med hende oprejst.

Og så kølig rumtemperatur. Vi gav hende varmt nattøj på og lagde hende i en sovepose med arme, og skruede helt ned for varmen. Det lindrede lidt.

Altså koldt vand at drikke?

Hun har desværre 39 i feber i dag, så det går ikke med at putte hende i for meget tøj/dyner

Anmeld

1. november 2014

Happiness

tarkoflen skriver:

Altså koldt vand at drikke?

Hun har desværre 39 i feber i dag, så det går ikke med at putte hende i for meget tøj/dyner

Ja, det var lægen der rådede os til det. Da bronkierne godt kan blive irriteret og hævet af hosten, og derved forværre hosten yderligere, så kan koldt få dem til at trække sig ind igen (eller noget i den stil, han sagde det på fagsprog, så fattede ikke halvdelen, men med 2 syge børn, havde jeg ikke lige overskud til en almindelig forklaring ..)

Anmeld

1. november 2014

tarkoflen

Happiness skriver:

Ja, det var lægen der rådede os til det. Da bronkierne godt kan blive irriteret og hævet af hosten, og derved forværre hosten yderligere, så kan koldt få dem til at trække sig ind igen (eller noget i den stil, han sagde det på fagsprog, så fattede ikke halvdelen, men med 2 syge børn, havde jeg ikke lige overskud til en almindelig forklaring ..)

Tusind tak, jeg vil prøve at lokke noget koldt vand i hende

Anmeld

1. november 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

God bedring med det lille pus  

Vi blev engang rådet til at stille en skål med et halvt finthakket løg under sengen - det lyder skørt og det lugter ikke godt - men det virkede herhjemme!  

Anmeld

1. november 2014

tarkoflen

AHM skriver:

God bedring med det lille pus  

Vi blev engang rådet til at stille en skål med et halvt finthakket løg under sengen - det lyder skørt og det lugter ikke godt - men det virkede herhjemme!  

Det prøvede vi i vinter og det eneste det gjorde var at få vores soveværelse til at stinke af rå løg 

Så det tror jeg desværre ikke bider på Theas hoste  Men tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.