Er det for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. august 2009

Lullaby

Jeg holder dimissionsfest på lørdag. Da vi ikke har så mange penge(er stadig på su denne måned) så ha vi besluttet at vi giver drikkevarer, altså øl osv og så skal folk medbringe mad til det fælles madbord. Vi vil også lave frikadeller.
Min far blev direkte sur og fornærmet. Hans ord var at de blev snydt. Det var ikke en rigtig fest så... hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

Ayasmor

Jeg mener bestemt ikke at det er for meget.. Det er ikke en skam at have lidt færrer midler. Mht. din fars udmelding. Hvorfor er han blevet snydt?? Hvis det r din dimissionsfest, så burde det da handle om at fejre dig, og ikke hvor meget gratis mad man kan høvle til sig. Jeg synes ærlig talt at din fars udmelding er en smule grov..

Anmeld

23. august 2009

trunte89

Jeg syens, at der er en helt fin måde at gøred et på. 
Jeg ville også hellere lave det sådan og så kunne invitere nogle flere, end kun at kunne invitere nogle få, fordi jeg selv skulle stå med det hele.

Anmeld

23. august 2009

Lullaby

Jeg følte også at det vigtigste burde være at fejre mig, og jeg blev faktisk ked af det. Som om det var vigtigere at få mad end at se mig. Øv.

Anmeld

23. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Uha, bliver så vred, når jeg læser sådan noget!!!

Det minder mig nemlig om dengang vi skulle holde min datters barnedåb. Vi havde heller ikke mange penge (nykøbt hus, ny baby og på SU), så vi ville holde det hjemme og så lave et kagebord med 3-4 forskellige almindelige kager og en stor fin dåbskage, småkager, snakcks og lidt slik, og selvfølgelig drikkevarer til.

Da min svigerinde og svigermor hørte det, sad de og himlede op om, at de så virkelig ikke vidste om de GAD at sætte en hel dag af til det, eller give en gave, når vi ikke engang ville servere et måltid mad for dem! Og da der senere på aftenen kom andre familiemedlemmer til, sad de og prøvede at få dem med på vognen.

Jeg blev så ked, for synes selv et kagebord var et udmærket kompromis, og kunne blive hyggeligt. De mente det "i sjov" - dvs. de var selvfølgelig kommet, men de synes ikke vi kunne være det bekendt.

Det endte med at vi ville lave buffet med skinkestænger, frikadeller, kartoffelsalat og pastasalat. Men heller ikke det var godt nok, og pludselig skulle der også laves rødt kød, flødekartofler og kransekage - også presset af de to. De btalte så det røde kød og kransekagen, men synes det er så nederdrægtigt, at de ikke kunne acceptere vores måde at gøre tingene på. Dagen var for at fejre vores datter - ikke for at de kunne hælde mest muligt i maven!!!

Hvis de er sådan næste gang vi skal holde fest, bliver de slet ikke inviteret - og det har jeg fortalt dem

Så hold bare fast i jeres måde at gøre det på. Jeg synes det er helt fint, og er sikker på at mange andre nok skal synes det er fint.

Anmeld

23. august 2009

Lone Jakobsen

åh hvor bliver jeg ked af det når jeg læser indlæg som jeres.
hvordan i vælger at holde jeres fester er helt op til jer. lad dem bare brokke sig og fortæl dem så at hvis de ikke kan møde op helhjertede og med en posetiv indstilling....ja så er de velkommen til at blive væk fra selskabet.

da vi valgte at holde et meget simpelt bryllup med en tur på rådhuset og en simpel frokost bagefter blev vi nærmest høvlet ned med negative kommentarer. vi havde taget alle beslutninger inden vi inviterede folk og det var næsten umuligt for os at få lov til at gennemføre det uden familiens indblanding og hjælp. det blev så slemt at jeg til sidst overvejede at aflyse brylluppet.... men det endte med at jeg ringede rundt til folk og spurgte om de vitterligt havde lyst til at deltage i brylluppet på vores præmisser, for hvis ikke synes jeg de sku holde sig væk, da det var for ikke at skuffe dem at vi overhovedet valgte at holde noget.
jeg ville nemlig bare ha haft børnene med på resturant bagefter, men min mand ville ikke skuffe familien.

så ja... selvfølgelig kan du holde fest på den måde... det er din fest og det skal du holde fast ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.