Julegudtjeneste i Århus domkirke, med 1 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
10 svar
8 synes godt om
1. november 2014

Troldemommi

Vi skal holde jul ved min søde svigermor i år, hun har spurgt om vi vil med til julegudtjeneste om eftermiddagen, det vil vi meget gerne, jeg ved bare ikke lige om man kan tillade sig at tage en 1 årig lille dreng med i kirke sådan en dag.

Hvis han begynder at græde eller larme går vi selvfølgelig ud igen.

tror i at det vil være ham tilladt f.eks at gå lidt rundt hvis han vil det? 

Det er i Århus domkirke af alle steder, det er jo et højtideligt sted og vi vil jo ikke ødelægge noget for de andre kirkegængere

Tror i han kan komme med? 

Han han skal jo primært sidde hos mig eller faderen, han blev 1 år i september og er en glad og imødekommende lille dreng

Monica 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

Klumpe-dumpe

Troldemommi skriver:

Vi skal holde jul ved min søde svigermor i år, hun har spurgt om vi vil med til julegudtjeneste om eftermiddagen, det vil vi meget gerne, jeg ved bare ikke lige om man kan tillade sig at tage en 1 årig lille dreng med i kirke sådan en dag.

Det er i Århus domkirke af alle steder, det er jo et højtideligt sted og vi vil jo ikke ødelægge noget for de andre kirkegængere

Han han skal jo primært sidde hos mig eller faderen, han blev 1 år i september og er en glad og imødekommende lille dreng

Monica 

Jeg tænker absolut ja, selvfølelig kan I have jeres 1-årig trold med i kirken. 

Og og ja han kan også godt gå lidt rundt. Når vi er afsted til kirkelige handlinger, plejer jeg at ha' lidt aktivitet med alla bøger, dukke osv. 

I søndags var vi til dåb, der var en af gæsterne der havde sit 22 mdr barn med, barnet sad så fint. Hun så lidt film på moderens Tlf. 

Go og for it 

Anmeld

1. november 2014

Troldemommi

Ariel skriver:

Jeg tænker absolut ja, selvfølelig kan I have jeres 1-årig trold med i kirken. 

Og og ja han kan også godt gå lidt rundt. Når vi er afsted til kirkelige handlinger, plejer jeg at ha' lidt aktivitet med alla bøger, dukke osv. 

I søndags var vi til dåb, der var en af gæsterne der havde sit 22 mdr barn med, barnet sad så fint. Hun så lidt film på moderens Tlf. 

Go og for it 

Tak for dit positive svar 

Vi kan sagtens tage lidt underholdning med til ham, jeg er nok mest nervøs for om der er nogle af de andre kirkegængere der skal blive utilfredse hvis han snakker på upassende tidspunkter 

Monica 

Anmeld

1. november 2014

Klumpe-dumpe

Det vil jeg ikke tro der er, jeg vil i hvert fald ikke selv finde det upassende at et barn talte under gudstjeneste. Men lige til før omtalte dåb, var der en del voksne der talte på kryds og tværs af bænkene under prædiken og nadveren - se det synes jeg er meget upassende. 

Og ved julegudstjeneste er der jo mange børn i alle aldre, så fred være med uro fra dem. 

Anmeld

1. november 2014

Troldemommi

Ariel skriver:

Det vil jeg ikke tro der er, jeg vil i hvert fald ikke selv finde det upassende at et barn talte under gudstjeneste. Men lige til før omtalte dåb, var der en del voksne der talte på kryds og tværs af bænkene under prædiken og nadveren - se det synes jeg er meget upassende. 

Og ved julegudstjeneste er der jo mange børn i alle aldre, så fred være med uro fra dem. 

Så kommer han altså med i kirke, han er jo også ligeså meget en kristen som alle os andre 

Monica 

Anmeld

1. november 2014

Bak

Troldemommi skriver:

Monica 

Som de andre skriver, selvfølgelig kan han komme med De fleste steder holdes der decideret familiegudstjeneste i julen, hvor der er masser af andre børn også. Jeg ville nok gå efter sådan en gudstjeneste, hvis det var mig

Anmeld

1. november 2014

Troldemommi

Bak skriver:

Som de andre skriver, selvfølgelig kan han komme med De fleste steder holdes der decideret familiegudstjeneste i julen, hvor der er masser af andre børn også. Jeg ville nok gå efter sådan en gudstjeneste, hvis det var mig

Jeg skal ikke kunne svare dig på om der afholdes familiegudtjenester D 24 december i Århus, men jeg tror det ikke, jeg vil gætte på det er en hel almindelig gudstjeneste.

Men tror vi Satser på at tage ham med, og så må vi jo gå hjem igen, hvis det bliver til egne for andre 

Monica 

Anmeld

1. november 2014

Hulubulu86

Jesus sagde 'lad de smaa boern komme til mig, det maa I Ikke hindre dem i for guds rige er deres'

Hvis der er nogen der brokker sig eller sender dig knapt saa venlige oejne saa mind dem lige om det

Anmeld

1. november 2014

Troldemommi

UmmA skriver:

Jesus sagde 'lad de smaa boern komme til mig, det maa I Ikke hindre dem i for guds rige er deres'

Hvis der er nogen der brokker sig eller sender dig knapt saa venlige oejne saa mind dem lige om det

Haha ja det siger han jo, tak 

Monica 

Anmeld

1. november 2014

Klumpe-dumpe

Troldemommi skriver:

Så kommer han altså med i kirke, han er jo også ligeså meget en kristen som alle os andre 

Monica 

Lige præcis - og Guds hus er jo åben for alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.