Igen penge i denne måned :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. oktober 2014

Nolle

Sagen er den, min kæreste er fisker. Nu han sygemeldt, men kommune ville ikke give ham syge penge. Så nu har vi min lille su på 5500 til at dække husleje, lån osv - som ligger på ca 17000. 

Jeg ved virklige ikke hvad vi skal gøre mere :/ der igen der kan hjælpe os, tuder hele tiden !! 

Trængt bare lige at komme ud med det ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2014

Rockertand

Nolle skriver:

Sagen er den, min kæreste er fisker. Nu han sygemeldt, men kommune ville ikke give ham syge penge. Så nu har vi min lille su på 5500 til at dække husleje, lån osv - som ligger på ca 17000. 

Jeg ved virklige ikke hvad vi skal gøre mere :/ der igen der kan hjælpe os, tuder hele tiden !! 

Trængt bare lige at komme ud med det ! 

Hvorfor vil de ikke give ham sygepenge?

Anmeld

31. oktober 2014

Carina:-)

Hvorfor vil de ikke give ham sygedagpenge?

Jeg er selvstændig og er berettiget til sygedagpenge og barsel-

Er han ikke medlem af en a-kasse? Og har han tegnet forsikring ? Den dækker jo de første 14 dage ,men derfra tager kommunen over -

Anmeld

31. oktober 2014

aarhusmor

I skal klage over at han ikke modtager sygedagpenge og så skal I gå på kommunen og bede om et engangsbeløb, det er på omkring 4000 kr. Det er ikke nok, men trods alt bedre end ingen ting.

Anmeld

1. november 2014

Nolle

Rockertand skriver:

Hvorfor vil de ikke give ham sygepenge?

Det fordi at trode hans arbejds giver meldt ham syg, så derfor han gået en uge som bare ledelige. 

Og det betyder at han har ikke haft arbejde 26 uger før han blev sygemeldt . 

Anmeld

1. november 2014

EAF

Nolle skriver:

Det fordi at trode hans arbejds giver meldt ham syg, så derfor han gået en uge som bare ledelige. 

Og det betyder at han har ikke haft arbejde 26 uger før han blev sygemeldt . 

Det skal man jo vist selv bede arbejdsgiveren om at gøre, så skriver de det ind elektronisk og så bliver der sendte t brev hvor man skal underskrive at det arbejdsgiveren har skrevet er sandt og så sende det til kommunen inden en bestemt tidsfrist, som så udbetaler sygedagpengene. HVIS man er medlem af en fagforening. 

Det er dælme en rigtig træls og dybtkøbt misforståelse han har rodet jer ud i. Av! Forstår godt du er ked af det og så er det november og næste måned vil jo også blive påvirket - og der er det december. Årh jeg ved godt det er en dum fejl, men kan ikke lade være at få ondt af jer alligevel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.