Ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
8 svar
1 synes godt om
31. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej kloge kvinder, jeg har brug for et råd 

sagen er den, at vi forsøger at lave en bebs. Jeg har i dag endelig fået mens, efter at være gået flere dage over tid. 

Og jeg tænker nu at jeg vil forsøge mig mfred lgløsningstest i denne måned for se om det vil føre til succes - men mit spørgsmål er nu, hvornår skal man begynde at teste for ægløsning? 

- er det allerede fra den dag mens slutter?

- fra 14dage  efter mens, eller hvornår ca?

og er det værd at ofre penge på den dyre digitale løsning, eller er de "normale" fine nok, selvom man er nybegynder? 

Håber I vil hjælpe mig lidt på vej! - god fredag til jer alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Hej kloge kvinder, jeg har brug for et råd 

sagen er den, at vi forsøger at lave en bebs. Jeg har i dag endelig fået mens, efter at være gået flere dage over tid. 

Og jeg tænker nu at jeg vil forsøge mig mfred lgløsningstest i denne måned for se om det vil føre til succes - men mit spørgsmål er nu, hvornår skal man begynde at teste for ægløsning? 

- er det allerede fra den dag mens slutter?

- fra 14dage  efter mens, eller hvornår ca?

og er det værd at ofre penge på den dyre digitale løsning, eller er de "normale" fine nok, selvom man er nybegynder? 

Håber I vil hjælpe mig lidt på vej! - god fredag til jer alle 

Hvornår du skal starte, kommer an på hvor lange dine cyklusser er. Din ægløsning bør ligge ca 14 dage inden din menstruation starter, så hvis du har en cyklus på 28 dage skulle den ligge ca på dag 14. De fleste starter dog med at teste nogle dage før for at være sikker på at ramme ægløsningsdagen. Jeg selv har haft ret lange og uregelmæssige cyklusser og startede derfor normalt først med at teste omkring dag 16 og fortsatte indtil den kom (nogle gange testede jeg  14 dage før den kom...). Netop fordi du risikerer at skulle bruge en del test ville jeg ikke købe de dyre elektroniske, men det er jo en smagssag. Jeg selv har brugt de billige strimler fra billige-teste.dk og de har virket fint for mig

Jeg håber det var svar nok, ellers kan du bare skrive igen 

Anmeld

31. oktober 2014

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Hvornår du skal starte, kommer an på hvor lange dine cyklusser er. Din ægløsning bør ligge ca 14 dage inden din menstruation starter, så hvis du har en cyklus på 28 dage skulle den ligge ca på dag 14. De fleste starter dog med at teste nogle dage før for at være sikker på at ramme ægløsningsdagen. Jeg selv har haft ret lange og uregelmæssige cyklusser og startede derfor normalt først med at teste omkring dag 16 og fortsatte indtil den kom (nogle gange testede jeg  14 dage før den kom...). Netop fordi du risikerer at skulle bruge en del test ville jeg ikke købe de dyre elektroniske, men det er jo en smagssag. Jeg selv har brugt de billige strimler fra billige-teste.dk og de har virket fint for mig

Tak for svar så det vil sige, at jeg bare begynder at teste lidt før halvvejs i cyklus, og satser på jeg rammer plet på et tidspunkt!

tak for tippet med ægløsningstest. Har netop bestilt de billige teste fra den side - kan godt se hvad du mener med, at det er økonomisk smartest med dem der ikke er digitale (havde ikke undersøgt priser før, blot set at man kunne få nogen digitale, der smart, smart bare sagde til når den var der) meeen, satser på jeg kan tyde de almindelige.

Anmeld

31. oktober 2014

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Ved du iøvrigt, om det er bedst at teste morgen eller aften?

Anmeld

31. oktober 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Mellem 10-20, og du skal teste flere gange om dagen, når den nærmer sig positiv.

Anmeld

1. november 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Jeg har altid testet om morgenen, og kun en gang om dagen. Jeg har altid fundet min ægløsning ...men ellers følger der en lille guide med når du har købt fra billige-teste.dk. Den har jeg bare fulgt hver gang

Anmeld

2. november 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Mellem 10-20, og du skal teste flere gange om dagen, når den nærmer sig positiv.

Okay, tænker dog ikke at gå SÅ meget op i det, at jeg vil finde det præcise tidspunkt for ægløsningen, bare at jeg ved hvornår i cyklus den ligger ca. Så er det vel kun nødvendigt at teste en gang om dagen?  

Anmeld

2. november 2014

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Jeg har altid testet om morgenen, og kun en gang om dagen. Jeg har altid fundet min ægløsning ...men ellers følger der en lille guide med når du har købt fra billige-teste.dk. Den har jeg bare fulgt hver gang

Super, der lyder godt. Satser på at følge guiden, som jeg nu har liggende - hold op der er hurtig service fra de der billigteste  

Anmeld

2. november 2014

Kløver

Der følger skema med hvornår du skal starte, afhænger af cyklus. Jeg har haft stor glæde af de digitale og er dem der har været mest korrekte hos mig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.