Har jeg mærket liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. oktober 2014

got2b

Ja,  jeg ved ikke om jeg har mærket liv, eller om det er ønsketænkning, men når jeg om morgen og aften tager hånden på maven, kan jeg mærke en dunkende følelse. Har jeg mærket liv? Hvis ikke, hvordan føles det så når den lille sparker eller giver puf? Og er i uge 17+5 ��. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Mother-love

Det første jeg tænker er dine tarme. Men det kan godt være du har mærket liv.

men du vil også kunne mærke det indeni din mave hvis baby sparker.  Altså ikke kun på hånden. Hvis du forstår.

første gang jeg var gravid mærkede jeg liv 15+5 og den måde jeg mærkede det på var fordi jeg mærkede spark inde i maven. Og kæresten lagde så hånden på og så sparkede min datter igen. Han kunne også mærke det. 

Men du kan sagtens risikere at det er dine tarme du mærker for hvis jeg f.eks ligger med min hånd på maven så kan jeg også nogen gange mærke noget der kunne minde om puf. Men det er mine tarme for er ikke i tvivl når bettemanden sparker. Men jeg er også 28+2 idag med min anden graviditet

Anmeld

30. oktober 2014

migxher

Jeg er 21+4 og mærker den bette stort set hver dag, nogle dage dog ret minimalt (: Også uden på af og til hvis jeg er heldig lige at fange ham. 

Anmeld

30. oktober 2014

got2b

Mother-love skriver:

Det første jeg tænker er dine tarme. Men det kan godt være du har mærket liv.

men du vil også kunne mærke det indeni din mave hvis baby sparker.  Altså ikke kun på hånden. Hvis du forstår.

første gang jeg var gravid mærkede jeg liv 15+5 og den måde jeg mærkede det på var fordi jeg mærkede spark inde i maven. Og kæresten lagde så hånden på og så sparkede min datter igen. Han kunne også mærke det. 

Men du kan sagtens risikere at det er dine tarme du mærker for hvis jeg f.eks ligger med min hånd på maven så kan jeg også nogen gange mærke noget der kunne minde om puf. Men det er mine tarme for er ikke i tvivl når bettemanden sparker. Men jeg er også 28+2 idag med min anden graviditet

Ja okay, havde hellere ikke før jeg blev gravid, og begyndte for første gang for nogle dage siden. Men kan os nogle gange mærke noget som bare kilder som en sindssyg næsten i siden. Håber bare det er liv jeg kan mærke (:

Anmeld

30. oktober 2014

got2b

migxher skriver:

Jeg er 21+4 og mærker den bette stort set hver dag, nogle dage dog ret minimalt (: Også uden på af og til hvis jeg er heldig lige at fange ham. 

Bare det var mig! (:

Anmeld

31. oktober 2014

migxher

got2b skriver:

Bare det var mig! (:

Det skal nok komme lige pludselig. 

Anmeld

31. oktober 2014

got2b

migxher skriver:

Det skal nok komme lige pludselig. 

Ja, håbede bare lige det var liv jeg mærkede (:

Anmeld

31. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Den dunkene fornemmelse, passer den med din puls? Min puls er meget tydelig nogen steder på maven.

Den fornemmelse er den på en anden måde rytmisk hvis ikke det er din puls? For det kan måske være at baby har hikke.

Men det lyder som din puls. Det lyder ret konsekvent hver aften og morgen. Altså når du tager beslutning om det, og ikke fordi du kan mærke at der sker noget, at du lægger en hånd der. 

Baby vil højst sansynlig ikke være rytmisk, og ej heller på kommando i starten. 

Anmeld

31. oktober 2014

got2b

SDD skriver:

Den dunkene fornemmelse, passer den med din puls? Min puls er meget tydelig nogen steder på maven.

Den fornemmelse er den på en anden måde rytmisk hvis ikke det er din puls? For det kan måske være at baby har hikke.

Men det lyder som din puls. Det lyder ret konsekvent hver aften og morgen. Altså når du tager beslutning om det, og ikke fordi du kan mærke at der sker noget, at du lægger en hånd der. 

Baby vil højst sansynlig ikke være rytmisk, og ej heller på kommando i starten. 

Hvornår kan jeg så forventet at mærke baby? 

Anmeld

31. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
got2b skriver:

Hvornår kan jeg så forventet at mærke baby? 

Det er meget forskelligt. Det kommer først lidt an på hvor din moderkage ligger. Dernæst hvordan baby ligger. Det kan jo være at baby ligger og sparker ind i ryggen, ja så kan man intet mærke.

de fleste siger omkring de 20 uger +- så det er jo nok snart. Hvis du kan huske hvordan det føles når tarmene bevæger sig, sådan føles det i starten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.