Jeg er stolt af mig selv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
10 svar
17 synes godt om
30. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ja, det er hvad jeg er! Jeg har sgu været for dum det sidste halve år. For 10 mdr siden fødte jeg min søn. Faren og jeg gik fra hinanden da han var tre uger gammel. Far var voldelig overfor mig, seksuelt krænkende og meget uinteresseret i sin søn. Jeg forsøgte med samvær hos mig, men han var klart mere interesseret i mig end i sin søn. Der skete en masse ubehagelige ting og jeg stoppede samværet. 

Siden da har min søns far søgt samvær igen og igen og jeg har gjort hvad jeg kunne for at det ikke kunne lade sig gøre. Det er så usselt af mig, men mine egne følelser kom virkelig i klemme og kunne ikke se hvad min søn skulle med en far der kunne behandle en kvinde sådan. Så egoistisk af mig.

De sidste par nætter har jeg ikke kunne sove. Gør jeg virkelig det bedste for min søn? Eller det bedste for mig? Aj men fanden i det, det handler jo ikke om mig længere!!

Jeg har nu fået lavet en fin julegave til far fra vores søn. Kontaktede far idag, inviterede ham til 1 års fødselsdag og til lille juleaften. Inviterede ham samtidig til at komme herhjem til samvær. Han tog (heldigvis) rigtig godt imod det. Og vi skriver pt frem og tilbage og forsøger at finde en løsning der passer os begge og ikke mindst vores søn. 

Dette har alt sammen været enormt grænseoverskridende for mig, men nu er det gjort og jeg er lettet og tilfreds. Bliver aldrig let for mig at være omkring far, og jeg ved 90 % af jer sikkert synes jeg er latterlig at jeg først har gjort noget nu - men nu har jeg gjort noget! Og forhåbentlig fungerer det. Og forhåbentlig når vores søn ikke at mærke for meget til alt der er foregået.

uanset hvad er jeg stolt over det skridt jeg har taget idag og havde brug for at dele det! 

Tak hvis i læste med så langt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville bare give sig et kram og thumbs up 

Anmeld

30. oktober 2014

DortheL

Jeg synes du er sej!

pas rigtig godt på dig selv og din søn! ♡ 

Anmeld

30. oktober 2014

Marts<3

Der er ikke noget mærkeligt i måden du har haft det på... Du er mega sej, og en god mor! Du overvandt dig selv, og  har gjort det rigtige! Du er god! 

Anmeld

30. oktober 2014

EnGodMor

Det kan godt være at man som dele forældre skal kunne finde ud af tingene sammen, for børnenes skyld, men hellere ikke for enhver pris syntes jeg. 

Og med det mener jeg de ubehagelige oplevelser du har haft med faren, så er du savner for sej. 

Du skal huske at passe ligeså meget på dig selv, som du os passer på jeres søn

Du er et fantastisk menneske ønsker jer alt det bedste

Anmeld

31. oktober 2014

Dafnies

31. oktober 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Du er da sej! Fedt at du har fået gjort noget ved det :-) 

Men husk nu også at passe på dig selv! 

Anmeld

31. oktober 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Ja, det er hvad jeg er! Jeg har sgu været for dum det sidste halve år. For 10 mdr siden fødte jeg min søn. Faren og jeg gik fra hinanden da han var tre uger gammel. Far var voldelig overfor mig, seksuelt krænkende og meget uinteresseret i sin søn. Jeg forsøgte med samvær hos mig, men han var klart mere interesseret i mig end i sin søn. Der skete en masse ubehagelige ting og jeg stoppede samværet. 

Siden da har min søns far søgt samvær igen og igen og jeg har gjort hvad jeg kunne for at det ikke kunne lade sig gøre. Det er så usselt af mig, men mine egne følelser kom virkelig i klemme og kunne ikke se hvad min søn skulle med en far der kunne behandle en kvinde sådan. Så egoistisk af mig.

De sidste par nætter har jeg ikke kunne sove. Gør jeg virkelig det bedste for min søn? Eller det bedste for mig? Aj men fanden i det, det handler jo ikke om mig længere!!

Jeg har nu fået lavet en fin julegave til far fra vores søn. Kontaktede far idag, inviterede ham til 1 års fødselsdag og til lille juleaften. Inviterede ham samtidig til at komme herhjem til samvær. Han tog (heldigvis) rigtig godt imod det. Og vi skriver pt frem og tilbage og forsøger at finde en løsning der passer os begge og ikke mindst vores søn. 

Dette har alt sammen været enormt grænseoverskridende for mig, men nu er det gjort og jeg er lettet og tilfreds. Bliver aldrig let for mig at være omkring far, og jeg ved 90 % af jer sikkert synes jeg er latterlig at jeg først har gjort noget nu - men nu har jeg gjort noget! Og forhåbentlig fungerer det. Og forhåbentlig når vores søn ikke at mærke for meget til alt der er foregået.

uanset hvad er jeg stolt over det skridt jeg har taget idag og havde brug for at dele det! 

Tak hvis i læste med så langt 

Du er SÅ sej!  Godt gået 

Anmeld

31. oktober 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg havde aldrig gjort som dig, ikke på vilkår... 

Manden har krænket dig og blev ved... Hvem ved om han ikke vil krænke jeres barn... Der skal da overvågning i forhold til samvær med den mand, for jeres begge skyld... Ikke alt skal gøres for barnet, man skal sørme også tænke på sig selv... Du skal jo være i stand til at kunne tage dig af dit dejlige barn.. Og ikke gå ned psykisk, fordi man vil samarbejde..

Du er den grad nød til at sætte grænser og ikke invitere manden ind i jeres hjem... Mød ham på neutral grund... Gør klog i det...!

knus

Anmeld

31. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mathias Villads skriver:

Jeg havde aldrig gjort som dig, ikke på vilkår... 

Manden har krænket dig og blev ved... Hvem ved om han ikke vil krænke jeres barn... Der skal da overvågning i forhold til samvær med den mand, for jeres begge skyld... Ikke alt skal gøres for barnet, man skal sørme også tænke på sig selv... Du skal jo være i stand til at kunne tage dig af dit dejlige barn.. Og ikke gå ned psykisk, fordi man vil samarbejde..

Du er den grad nød til at sætte grænser og ikke invitere manden ind i jeres hjem... Mød ham på neutral grund... Gør klog i det...!

knus

Jeg er til dels enig - manden lyder psykisk ustabil og ikke ligefrem som far potentiale. Jeg ville være bange for hvilke værdier han vil give barnet, men det kan være han er anderledes overfor sit barn og som udgangspunkt har barnet jo ret til at have samvær med sin far. 

Jeg synes dog det er flot du sætter dig sig til side for dit barns skyld - det er også det eneste rigtige at gøre for i bund og grund har man jo selv valgt faren til sit barn. Jeg håber også at det er overvåget samvær - ikke i dit hjem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.