PCO og det at blive gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. oktober 2014

Louiseac

Jeg har en meget ureglmæssig menstruation, nogle gange kan jeg have den flere gange i måneden, andre gange går der flere måneder imellem. Min sidste mens' første dag var den 24 juli, så er et par dage siden ;-) 

Min læge henviste mig så til en gynækolog da alle prøver og undesøgelser hos hende var helt normale. 

Gynækologen ser så derinde at jeg har nogle fine store prikker (kan ikke huske hvad de hedder) i begge sider, lidt flere end normalt i den ene side. Hans bud på mit problem var så at jeg havde PCO, men at han ikke kunne sige det med 100% sikkerhed. 

Nu sidder jeg så her, og føler mig totalt lost. Kunne i andre med PCO godt blive gravide uden hjælp? Har læst lidt på nettet, men det gør mig bare mere forvirret. Så kom med jeres erfaringer :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

nanz2309

jeg fik konstateret pco for nogle år siden da vi ønskede os en mere.. og har også haft meget ureglmæssige mens. 

Men sidder nu den dag idag med en skøn bette knægt i maven hvor der er 16 dage til termin... 

Er godt nok alene mor nu og graviditeten var ikke planlagt.. (gik ikke mellem mig og faren fra jeg var 3 mdr henne) og havde nok heller ikk troet det lige ville ske når jeg vidste jeg havde pco..

Men det kan sagtens lade sig gøre og det er sket helt på naturligvis. så ikke opgiv håbet, det kan godt ske men det kan også godt være lidt sværere end ellers.. 

stort kram her fra 

Anmeld

30. oktober 2014

ditski

Louiseac skriver:

Jeg har en meget ureglmæssig menstruation, nogle gange kan jeg have den flere gange i måneden, andre gange går der flere måneder imellem. Min sidste mens' første dag var den 24 juli, så er et par dage siden ;-) 

Min læge henviste mig så til en gynækolog da alle prøver og undesøgelser hos hende var helt normale. 

Gynækologen ser så derinde at jeg har nogle fine store prikker (kan ikke huske hvad de hedder) i begge sider, lidt flere end normalt i den ene side. Hans bud på mit problem var så at jeg havde PCO, men at han ikke kunne sige det med 100% sikkerhed. 

Nu sidder jeg så her, og føler mig totalt lost. Kunne i andre med PCO godt blive gravide uden hjælp? Har læst lidt på nettet, men det gør mig bare mere forvirret. Så kom med jeres erfaringer :-)

Det kan godt være du skal have hjælp til graviditet, PCO er nogenlunde den samme sygdom som endometriose som jeg har og jeg skal have min special læge ved min side når min kæreste og jeg skal ha børn. Det er super irreterende man ikke bare kan smide p-pillerne og så bare være kæresten og jeg om projektet, men altså SKAL have en læge med inden over.

Jeg skal kontakte ham, fra den dag vi vil starte og så skal han "holde øje" med mig og bestemme hvordan tingene skal foregå. Ikke lige frem mit ønske scenarier men vi kan jo ikke alle sammen være lige heldige

Jeg har tidligere med en eks forsøgt at blive gravid, men det lykkes ikke så var i fertelitetsbehandling - hvilket jeg afbrød da fyren jeg var sammen med ikke var en jeg fungerede med.

Men jeg tror det er meget forskelligt, fra pige til pige om det går hurtigt eller om man skal vente flere måneder på at blive gravid, til at man skal have hjælp.

Er du tilknyttet en special læge, som kender til sygdommen?

Anmeld

30. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Alt efter hvad type PCO du har og om den hænger sammen med overvægt eller arvelighed så er det mere eller mindre besværligt at blive gravid...

Min PCO hænger også sammen med min overvægt så da jeg skulle blive gravid skulle jeg ned i vægt førend min cyklus startede...

og min PCO er at jeg ikke producerer nok af det hormon der modner æggene så jeg ikke får ægløsning med modne æg af mig selv...

De æg der rent faktisk dropper ned er ikke store nok til at blive befrugtede og blive derinde...

Anmeld

31. oktober 2014

friis

Jeg har pcos - Vi forsøgte et års tiden selv inden vi gik igang med IUI ..

Nu er vi igang med vores andet forsøg med hjælp , så vi er spændte på næste weekend , hvor vi kan få lov at teste om der var i dette forsøg det skulle lykkes  

Anmeld

31. oktober 2014

sne190810

Jeg havde ingen problemer, selvom jeg i det år jeg blev gravid kun havde haft min menstruation én gang hele året - i februar. Jeg blev gravid i november :-) 

Det var delvist uplanlagt ment på den måde at vi prøvede ikke at blive gift ravide bevidst, men brugte ikke præventation - så gjorde hverken fra eller til for det skulle ske ift forskellige medikamenter

jeg syntes tit at nogle af lægerne derude, maler fanden lidt på væggen ift når de fortælle piger de ikke har en ærlig chance for at blive gravid. Langt de fleste tilfælde jeg kender til, har nu  ikke haft de stoooore problemer.

Men ja, som wampires skriver hænger det også nok sammen med hvilken grad/form af pcos man har.  

Anmeld

31. oktober 2014

Rockertand

ditski skriver:

Det kan godt være du skal have hjælp til graviditet, PCO er nogenlunde den samme sygdom som endometriose som jeg har og jeg skal have min special læge ved min side når min kæreste og jeg skal ha børn. Det er super irreterende man ikke bare kan smide p-pillerne og så bare være kæresten og jeg om projektet, men altså SKAL have en læge med inden over.

Jeg skal kontakte ham, fra den dag vi vil starte og så skal han "holde øje" med mig og bestemme hvordan tingene skal foregå. Ikke lige frem mit ønske scenarier men vi kan jo ikke alle sammen være lige heldige

Jeg har tidligere med en eks forsøgt at blive gravid, men det lykkes ikke så var i fertelitetsbehandling - hvilket jeg afbrød da fyren jeg var sammen med ikke var en jeg fungerede med.

Men jeg tror det er meget forskelligt, fra pige til pige om det går hurtigt eller om man skal vente flere måneder på at blive gravid, til at man skal have hjælp.

Er du tilknyttet en special læge, som kender til sygdommen?

Hvordan tænker du, at endometriose og PCO er sammenlignelige?

Anmeld

31. oktober 2014

modesty

Louiseac skriver:

Det er meget forskelligt hvor svært det er at blive gravid når man har PCO. Det kommer an på i hvor svær grad, og en masse andre faktorer. Umiddelbart er det ikke et godt tegn at din menstruation er så uregelmæssig, det er en af de faktorer der kan være med til at gøre det svært.

Er du overvægtig?

Men hvad sagde gynækologen mere? Det er da en underligt vag forklaring at du "måske" har PCO efter en scanning, og så sender han dig bare hjem?

Anmeld

1. november 2014

mpr

Louiseac skriver:

Jeg lider af PCOS og nej jeg har ikke kunne blive gravid selv, vi har prøvet i 2 år hvor 1½ år af det har været i behandling og der er stadig intet sket, men jeg kunne ikke modne æg selv pga mange ægblære og så heller ikke få ægløsning til sidst så det skal jeg stikkes for at kunne få.. Om det vil lykkes og om det vil blive nemmere at få nr 2 når jeg har fået den første må tiden vise.. Men held og lykke med det hele

Anmeld

1. november 2014

Louiseac

Jeg lider ikke af overvægt, er nærmere lidt for tynd. 

Jamen gynækologen sagde bare at han ikke kunne sige med procent sikkerhed, idet han kun havde det ene øjebliksbillede. Fik bare at vide at jeg ville kunne få nogle piller, som skulle være ægløsnings styrende. Ikke p-piller, men husker ikke hvad han kaldte dem. 

Mere ved jeg ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.