Nu er det nok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
10 svar
42 synes godt om
30. oktober 2014

BSB

I dag er jeg her på baby.dk utvetydigt blevet beskyldt for at ville snyde med børnepengene, når vores lille dreng bliver født.

At tonen kan være særdeles hård (efter min mening decideret ubehagelig) herinde er ingen hemmelighed. Men dette går langt over stregen.

Anklager af den slags kan i yderste konsekvens føre til retsligt efterspil, som kan sætte spørgsmålstegn ved min og min kærestes økonomiske troværdighed. Uanet at et sådant tiltag ville ende til vores fordel, da der absolut intet hold er i beskyldningerne, er det meget ubehagelig læsning - og helt utilstedeligt.

Da det i sidste ende kunne ende med alvorlige økonomiske konsekvenser for min kæreste, som er statsautoriseret revisor, hører disse påstande ind under injurieloven. Blandt andet derfor tager jeg det meget alvorlig og er meget vred. Havde jeg kendt identiteten af de personer, der har fremsat anklagerne, havde jeg kontaktet dem personligt med henblik på øjeblikkelig dementi.

Men hvad der egentlig chokerer mig mest af alt: Min kæreste og jeg er - naturligvis - meget, meget følsomme i forhold til at vi ikke kan fremelske vores eget lille barn selv. Jeg havde store betænkeligheder ved at skrive vores historie i netop dette forum, men lod tvivlen komme brugerne til gode. Det skulle jeg ikke have gjort. Tænk at nogen vil være så ubetænksomme? Siger det ikke sig selv, hvor følsomme vi må være netop på dette punkt?

Jeg kan ikke holde ud, at princippet herinde siger "skyd først - spørg bagefter". Det kan da ved Gud ikke være rigtigt, at man skal skrive hele sin livshistorie for at folk ikke kan finde på noget at angribe en for. Kunne man måske tænke sig, at brugerne herinde kunne finde ud af at spørge ind til tingenes forhold, inden de kaster sig over folk?!?

Jeg må indrømme, jeg er chokeret - og virkelig ked af det. Faktisk begyndte jeg at græde, hvilket er en sjældenhed. På de andre fora, der findes på nettet, er vores historie blevet modtaget på en helt anden måde. Hvorfor skal det være sådan herinde? Nu vil jeg gå i seng og prøve at ryste den meget ubehagelige oplevelse af mig, så jeg kan få en god fødselsdag i morgen.

Nåh ja, klokken er over 24 for længst. Fed start på mit 37. år....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Bshizzle

Jeg har lige læst hele din tråd igennem.. 

Og må ærlig indrømme at du tabte mig dér hvor du kalder folk 'narhoveder'.. 

Hvis du ikke kan tåle at være med i en debat hvor ALLE her har hver sin mening, så kan jeg sku ikke se hva du forventer af et debat-forum! 

Og tomme trusler til folk du ikke var enig med, kan du godt pakke væk! 

Godnat! 

Anmeld

30. oktober 2014

Panther

Profilbillede for Panther

Altså nu bad du jo selv om andre menneskers meninger om emnet i den anden tråd. Og principielt har du pligt til at oplyse barnets far. Dette er ikke kun af økonomiske hensyn - faktisk blev børneloven revideret og hensynet ligger for at barnet har ret til at kende sit ophav i videst muligt omfang. Da din kæreste/hustru så ønsker at påtage sig rollen som "far" vil retten muligvis ikke stille videre spørgsmål (jeg er ikke inde i regler for homoseksuelle kvinder, men havde du levet i et heteroseksuelt forhold, kunne din mand snildt påtage sig faderrollen officielt, uden at der stilles spørgsmålstegn, med mindre bio far gør krav inden 6 måneder), men derfor kan man godt (som mange fagfolk også gør) tillade sig at stille spørgsmålstegn ved denne selvregulerering af faktuelle oplysninger.

Derudover; injurieloven? Nej vel ;-) Der er ingen basis for denne overhovedet.

Er det dig der er gravid? Indlægget bærer ærligt talt præg af hormoner ;-)

Men hav en rigtig dejlig fødselsdag og tillykke med graviditeten.

Anmeld

30. oktober 2014

Morjanne76

Jeg har også lige læst tråden, hvor 3 på en pæn måde nævner socialt bedrageri. Du reagere voldsomt og din pæne måde at formulere dig på, forsvinder. Tror der er blevet ramt noget, der er et ømt punkt for dig. 

Anmeld

30. oktober 2014

Nystart

Har hurtigt læst den anden tråd.....

Og folk nævner jo bare tingene som de er...

Det ER ulovligt og kriminelt at skrive ukendt når du/i ved hvem det er eller har en mistanke om det.... Og det er jeg ret sikker på at du også ved....

At jeg synes det også er forkert overfor barnet trods omstændighederne er jo så en anden sag(jeg kan godt se det ville stille jer anderledes med en ukendt far, men hmm)

Anmeld

30. oktober 2014

Sandratoft

BSB skriver:

I dag er jeg her på baby.dk utvetydigt blevet beskyldt for at ville snyde med børnepengene, når vores lille dreng bliver født.

At tonen kan være særdeles hård (efter min mening decideret ubehagelig) herinde er ingen hemmelighed. Men dette går langt over stregen.

Anklager af den slags kan i yderste konsekvens føre til retsligt efterspil, som kan sætte spørgsmålstegn ved min og min kærestes økonomiske troværdighed. Uanet at et sådant tiltag ville ende til vores fordel, da der absolut intet hold er i beskyldningerne, er det meget ubehagelig læsning - og helt utilstedeligt.

Da det i sidste ende kunne ende med alvorlige økonomiske konsekvenser for min kæreste, som er statsautoriseret revisor, hører disse påstande ind under injurieloven. Blandt andet derfor tager jeg det meget alvorlig og er meget vred. Havde jeg kendt identiteten af de personer, der har fremsat anklagerne, havde jeg kontaktet dem personligt med henblik på øjeblikkelig dementi.

Men hvad der egentlig chokerer mig mest af alt: Min kæreste og jeg er - naturligvis - meget, meget følsomme i forhold til at vi ikke kan fremelske vores eget lille barn selv. Jeg havde store betænkeligheder ved at skrive vores historie i netop dette forum, men lod tvivlen komme brugerne til gode. Det skulle jeg ikke have gjort. Tænk at nogen vil være så ubetænksomme? Siger det ikke sig selv, hvor følsomme vi må være netop på dette punkt?

Jeg kan ikke holde ud, at princippet herinde siger "skyd først - spørg bagefter". Det kan da ved Gud ikke være rigtigt, at man skal skrive hele sin livshistorie for at folk ikke kan finde på noget at angribe en for. Kunne man måske tænke sig, at brugerne herinde kunne finde ud af at spørge ind til tingenes forhold, inden de kaster sig over folk?!?

Jeg må indrømme, jeg er chokeret - og virkelig ked af det. Faktisk begyndte jeg at græde, hvilket er en sjældenhed. På de andre fora, der findes på nettet, er vores historie blevet modtaget på en helt anden måde. Hvorfor skal det være sådan herinde? Nu vil jeg gå i seng og prøve at ryste den meget ubehagelige oplevelse af mig, så jeg kan få en god fødselsdag i morgen.

Nåh ja, klokken er over 24 for længst. Fed start på mit 37. år....

Jeg giver dig helt ret, nogle (men ikke alle) er bedre til at angribe end til at forholde sig undrende på en pæn måde, og det er rigtig ærgerligt. 

Jeg ved virkelig ikke hvorfor nogle brugere har behov for at svare så skarpt/hårdt tilbage. Håber kun at det er fordi de kan sidde bag en skærm at de opfører sig sådan. 

Jeg har læst dine svar rundt omkring på siden, og det er en skam at du nu har slettet dig, for vi har brug for flere venlige og empatiske svar  

Anmeld

30. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du skrev i dit indlæg om jeres løsning, at du ville slette/havde slettet dit profilbillede m.v., så du ikke ville kunne blive genkendt af myndighederne - den information har du så siden slettet. Derimod skrev du ikke et ord om adoption - kun, at du ville opgive faren som ukendt.

Er det så fuldstændigt uforståeligt, at nogle har læst det som "lusk"? Du kunne jo også selv have spurgt, hvorfor folk læste dit indlæg sådan og tage til efterretning, at du har formuleret dig uklart, før du skød på andre. 

Injurier er der altså ikke tale om - og hvor er det ærgerligt, at du ikke forsøger at udrede misforståelsen i stedet for at se fjender alle vegne. 

Anmeld

30. oktober 2014

Loa

Bshizzle skriver:

Jeg har lige læst hele din tråd igennem.. 

Og må ærlig indrømme at du tabte mig dér hvor du kalder folk 'narhoveder'.. 

Hvis du ikke kan tåle at være med i en debat hvor ALLE her har hver sin mening, så kan jeg sku ikke se hva du forventer af et debat-forum! 

Og tomme trusler til folk du ikke var enig med, kan du godt pakke væk! 

Godnat! 

Gider du linke til tråden evt.?

Anmeld

30. oktober 2014

Elgaard73

En skam at du har slettet dig (håber at du stadig læser med på sidelinjen), for jeg kunne godt have tænkt mig, at du uddybede det med at skrive ukendt far. Det er jo at lyve. Du skriver det slev direkte i din første debat om emnet (så her skyder jeg altså ikke først og spørger bagefter).

Jeg går ud fra at denne ide om et donor barn, ikke er noget I bare lige pludselig har fundet på og derfor undre det mig meget, at I ikke har sat jer ind i tingene. En ganske simpel google søgning på faderskab/donorbørn, ville have oplyst jer om "Medmor-attesten". En simpel attest, som fratager biofar, for ethvert ansvar og dermed overdrager alt omkring rettigheder og (økonomisk) ansvar til din samlever.

Havde du sat dig bare lidt ind i det, så ville du have sluppet for at spekulere i at lyve for SF. Du ville have sluppet for at skulle gemme dig for myndighederne eller offentligheden ( det med at slette dit profilbilled???) Og du ville have sluppet for at føle dig angrebet af folk, som blot, på en pæn måde, fortæller dig hvordan lovgivningen hænger sammen. Du ville have sluppet for at komme med trusler om injuriesager og skælsord som "narhoveder" (voksent talt af en kvinde i din alder, forøvrigt).

Anmeld

30. oktober 2014

Elgaard73

Loa skriver:

Gider du linke til tråden evt.?

Det er den der hedder "syntes I, der er okay". Den starter med en afstemning om, man syntes at det er okay om homoseksuelle får børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.