I dag er jeg her på baby.dk utvetydigt blevet beskyldt for at ville snyde med børnepengene, når vores lille dreng bliver født.
At tonen kan være særdeles hård (efter min mening decideret ubehagelig) herinde er ingen hemmelighed. Men dette går langt over stregen.
Anklager af den slags kan i yderste konsekvens føre til retsligt efterspil, som kan sætte spørgsmålstegn ved min og min kærestes økonomiske troværdighed. Uanet at et sådant tiltag ville ende til vores fordel, da der absolut intet hold er i beskyldningerne, er det meget ubehagelig læsning - og helt utilstedeligt.
Da det i sidste ende kunne ende med alvorlige økonomiske konsekvenser for min kæreste, som er statsautoriseret revisor, hører disse påstande ind under injurieloven. Blandt andet derfor tager jeg det meget alvorlig og er meget vred. Havde jeg kendt identiteten af de personer, der har fremsat anklagerne, havde jeg kontaktet dem personligt med henblik på øjeblikkelig dementi.
Men hvad der egentlig chokerer mig mest af alt: Min kæreste og jeg er - naturligvis - meget, meget følsomme i forhold til at vi ikke kan fremelske vores eget lille barn selv. Jeg havde store betænkeligheder ved at skrive vores historie i netop dette forum, men lod tvivlen komme brugerne til gode. Det skulle jeg ikke have gjort. Tænk at nogen vil være så ubetænksomme? Siger det ikke sig selv, hvor følsomme vi må være netop på dette punkt?
Jeg kan ikke holde ud, at princippet herinde siger "skyd først - spørg bagefter". Det kan da ved Gud ikke være rigtigt, at man skal skrive hele sin livshistorie for at folk ikke kan finde på noget at angribe en for. Kunne man måske tænke sig, at brugerne herinde kunne finde ud af at spørge ind til tingenes forhold, inden de kaster sig over folk?!?
Jeg må indrømme, jeg er chokeret - og virkelig ked af det. Faktisk begyndte jeg at græde, hvilket er en sjældenhed. På de andre fora, der findes på nettet, er vores historie blevet modtaget på en helt anden måde. Hvorfor skal det være sådan herinde? Nu vil jeg gå i seng og prøve at ryste den meget ubehagelige oplevelse af mig, så jeg kan få en god fødselsdag i morgen.
Nåh ja, klokken er over 24 for længst. Fed start på mit 37. år....