Det er hva Louise er kommet i dag..
Da vi fik Lærke for 3½ år siden var hun ikke mere end 2½-3 måneder da hun kom på eget værelse og sove.
Det kom hun så tidligt fordi jeg sover MEGET MEGET let og vågner ved den mindste lyd..
Så bare hun nøs eller gav sig i vuggen, så var jeg vågen..
Så bliver natte søvnen altså afbrudt mange gange og det er sku hårdt når der så også skal natammes ..
Nå men jeg var så overbevist om, at jeg med årene havde lært og udelukke de der små lyde..
Godt nok høre jeg stadig Lærke, men nu er hun jo også en stor pige, så hun kalder jo dirkete nu hvis hun vil noget om natten..
Og når hun taler i søvne høre jeg det også.. men de små lyde som et nys eller det at hun gir sig eller hoster i søvne, det høre jeg ikke, når hun ligger på sit eget værelse..
Men mente bestemt at jeg godt kunne sove fra de lyde Louise gir om natten..
Nu var jeg jo "vant" til at små babyer kommer med lyde om natten..
Men næh nej.. Jeg vågner forsat af den mindste lyd og har så svært ved og falde i søvn igen..
Så efter en god samtale med sp i onsdags, blev manden og jeg enige om, at hun kommer Louise på eget værelse og sove..
Det skal så oså lige siges, at hendes værelse ligger klods op af soveværelset.
Så jeg kan meget nemt høre hende , når hun gir lyd fra sig i nat for og få mad..
Et andet problem med Louise er også ( tror jeg i hvertfald) at hun bliver for vågen om natten når jeg ammer hende, hvis manden snorker..
De dage han ikke lige har snorket når jeg er færdig med og amme er hun faldt i søvn igen med det samme..
Men de nætter hvor han snorker ( og det er 8 ud af 10 nætter) ja så er Louise lang tid om og falde i søvn igen og bliver alt for vågen..
Så nu er det spænden og det hele gør en forskel..
Kan hukse med Lærke den gang for 3 år siden, at jeg sov som en sten idntil hun kaldte kl 04.00 og ville have mad.. Det fik hun så.. Blev putte i egen seng igen og så sov vi begge videre til næste morgen kl 8.. det var guld værd.
Håber på samme succes denne gang