Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej. Jeg har købt en graviditets bog. Inden i bogen kan man følge sin graviditet uge for uge. Men der står så, som på billedet at når jeg er 9+0 henne siger den i overskriften at jeg er 10 uger henne.. Det forstår jeg ikke? Hvad skal man så regne med?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Der står tiende uge. Uge 10+0-10+6 er ellevte uge. Det er ligesom århundreder.
Når der er et punktum efter tallet hedder det ikke bare 10, men 10ende. Dvs, du har gennemgået 9hele uger i 9+0, og så går du igang med den 10ende uge
Så jeg er i niende uge? Men det hedder 10?
Anonym skriver: Så jeg er i niende uge? Men det hedder 10?
Du er i uge 9 eller tiende uge.
Du er 9 fulde uger henne, men igang med den 10.ende.
Termin er f.eks. Først i 40 hele uger, altså uge 41.
Anonym skriver: Hej. Jeg har købt en graviditets bog. Inden i bogen kan man følge sin graviditet uge for uge. Men der står så, som på billedet at når jeg er 9+0 henne siger den i overskriften at jeg er 10 uger henne.. Det forstår jeg ikke? Hvad skal man så regne med?
"Uge 10" er 10+0 mens "10. uge" er 9+0
martsmoar skriver: "Uge 10" er 10+0 mens "10. uge" er 9+0
9+1 - 9+6 = uge 10 da du er en dag længere end 9 så lige så snart du går en dag over x antal uge er du i den næste
lillespir24 skriver: 9+1 - 9+6 = uge 10 da du er en dag længere end 9 så lige så snart du går en dag over x antal uge er du i den næste
Det er også det jeg siger
martsmoar skriver: Det er også det jeg siger
Hov havde læst forkert
Her står der en masse om uger blandt andet om det med 10. og uge 10
http://www.gravid.dk/artikler/udregning-af-termin-og-graviditetens-laengde.html
"Uger betegnes enten som uge 4 eller som 4. uge. Og det er ikke det samme. Uge 4 er fulde fire uger henne + 1-6 dage, mens 4. uge er fulde 3 uger henne + 1-6 dage. Uge og dage du er henne, skrives ofte sådan i f.eks vandrejournalen: 4+5, hvis du nu er 4 uger og 5 dage henne. Eller 20+1, hvis du nu er i 21. uge og 1 dag."
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128