Hjælp, lægen ved ikke hvad det er, ved i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.259 visninger
10 svar
5 synes godt om
28. oktober 2014

MariaKyedDK

hej med jer. 

har været til lægen med min søn i dag, og lægen ved ikke hvad der er.. det er efter han fik en hudafskrabning sidste onsdag ... 

vi har fået fusudin til at smørre 2 gange dagligt, og det har spredt sig rigtig hurtigt i dag. 

men hun vidste ikke hvad det var!  og vi skulle se det an. 

er der nogen hvor jeres børn også har reageret sådan på en hudafskrabning. ? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

Moster Lagkage

MariaKyedDK skriver:

hej med jer. 

har været til lægen med min søn i dag, og lægen ved ikke hvad der er.. det er efter han fik en hudafskrabning sidste onsdag ... 

vi har fået fusudin til at smørre 2 gange dagligt, og det har spredt sig rigtig hurtigt i dag. 

men hun vidste ikke hvad det var!  og vi skulle se det an. 

er der nogen hvor jeres børn også har reageret sådan på en hudafskrabning. ? 

Ved godt det nok ikke er det, men det ligner utrolig meget myggestik. Altså ikke hudafskrabningen, men de røde prikker.

Anmeld

29. oktober 2014

MariaKyedDK

Moster Lagkage skriver:

Ved godt det nok ikke er det, men det ligner utrolig meget myggestik. Altså ikke hudafskrabningen, men de røde prikker.

ja men er ret sikker på det er stafylikokker. 

Anmeld

29. oktober 2014

tarkoflen

Aner det ikke, men hvis det spreder sig hurtigt, ville jeg bede lægen tjekke det igen og evt bede om at komme til en hudlæge! 

Anmeld

29. oktober 2014

UnderCover37

MariaKyedDK skriver:

ja men er ret sikker på det er stafylikokker. 

Hvis du frygter en stafylokok infektion er det det helt rigtige din læge har givet dig at smøre med.

F

ucidin bruges til behandling af stafylokokker  Fucidin

Hvis det ikke bedres skal I omkring en hudlæge - jeg tvivler dog på at afskrabningen har nogen med de andre hævelser at gøre: det ligner stik

Anmeld

29. oktober 2014

MariaKyedDK

UnderCover37 skriver:

Hvis du frygter en stafylokok infektion er det det helt rigtige din læge har givet dig at smøre med.

F

ucidin bruges til behandling af stafylokokker  Fucidin

Hvis det ikke bedres skal I omkring en hudlæge - jeg tvivler dog på at afskrabningen har nogen med de andre hævelser at gøre: det ligner stik

ja det ligner stik på billedet,men ser mere skræmmende ud i virkeligheden, men det er allerede blevet bedre efter at have smurt ham med fusidin. 

men det er ikke stik, sådan startede de store sår også, med at ligne små bumser / stik. 

Anmeld

29. oktober 2014

MariaKyedDK

Moster Lagkage skriver:

ja det ligner stik, men er det ikke, det er mere voldsomt ud i virkeligheden, de store sår han har, startede også med at være sådan nogle små der lignede stik

Anmeld

29. oktober 2014

MariaKyedDK

tarkoflen skriver:

Aner det ikke, men hvis det spreder sig hurtigt, ville jeg bede lægen tjekke det igen og evt bede om at komme til en hudlæge! 

Ja har snakket med lægen her til morgen, og skal bare tage det roligt, og det er også allerede i bedring  

Anmeld

29. oktober 2014

Nystart

Jeg er i ret sikker på det er stafalikokker..... Et rigtig godt råd, fra en der selv har haft det lige netop på benene..... Så små plaster henover hver enkelt så smitter det nemlig ikke andre steder og ryger så meget på tøjet... Det gjorde underværker her 

Anmeld

29. oktober 2014

MariaKyedDK

Nystart skriver:

Jeg er i ret sikker på det er stafalikokker..... Et rigtig godt råd, fra en der selv har haft det lige netop på benene..... Så små plaster henover hver enkelt så smitter det nemlig ikke andre steder og ryger så meget på tøjet... Det gjorde underværker her 

tak for råd.. men fik afvide at plaster ikke er særlig godt? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.