Plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. oktober 2014

naj88

Hvornår begyndte I at få plukveer, og hvor ofte havde I dem?

Jeg har - synes jeg selv- rigtig mange plukveer, og det er helt vildt belastende. 

Hvad kan jeg gøre for at de ikke kommer hele tiden? Andet end at slappe af, som jordemoderen siger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

naj88

Op

Anmeld

28. oktober 2014

AnneBJ

1. gang havde jeg ikke nogle mærkbare plukveer.

2. gang (er 35 uger henne nu) begyndte de omkring uge 20 tror jeg. Jeg syntes det var hyppigt, nok især fordi jeg ikke havde oplevet det første gang.

Så længe de ikke gør ondt eller bliver regelmæssige er det ikke farligt og ikke noget man kan gøre noget ved, andet end at tage det som et tegn på, at kroppen vil have godt af hvile. Nogle dage har jeg masser af plukveer selvom jeg har hvilet, andre dage nærmest ingen. Prøv dig frem og ellers må du spørge læge eller JDM til råds.

Anmeld

28. oktober 2014

naj88

AnneBJ skriver:

1. gang havde jeg ikke nogle mærkbare plukveer.

2. gang (er 35 uger henne nu) begyndte de omkring uge 20 tror jeg. Jeg syntes det var hyppigt, nok især fordi jeg ikke havde oplevet det første gang.

Så længe de ikke gør ondt eller bliver regelmæssige er det ikke farligt og ikke noget man kan gøre noget ved, andet end at tage det som et tegn på, at kroppen vil have godt af hvile. Nogle dage har jeg masser af plukveer selvom jeg har hvilet, andre dage nærmest ingen. Prøv dig frem og ellers må du spørge læge eller JDM til råds.

Jeg havde nogle rigtig slemme i fredags, som gjorde rigtig ondt. Derfor var jeg lige en tur forbi hospitalet. Desværre kunne de ikke give mig andre råd end at huske at slappe af.

Anmeld

29. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Fra ca uge 17-18 tror jeg nok. Det var ret tidligt. Pga overbelastning og mangel på afslapning. 

Jeg havde ret mange, ca 30-40 på en dag. Kun ved at tage den med ro kom jeg ned på 10-15 dagligt. Så snart vi så handlede ind i bilka(=lidt større butik) fik jeg straks rigtig mange i træk og fik rigtig ondt pga bækkenløsning på samme tid.

De fleste af mine plukkeveer var smertefulde, altså slet ingenting i sammenligning med rigtige veer, men sådan at jeg måtte stoppe op og koncentrere mig om vejrtrækningen. Så nogle af dem var også uden smerte, kunne bare mærke sammentrækningen.

Der er vist ikke andet end at slappe af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.