Julekalender uden nisser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

TNBC

Sprit25 skriver:

Jeg tror bare det er et produkt af tiden. Jullerup Færgeby er der faktisk heller ikke nisser i der er flere og flere julekalendere der ikke er nisser i: jul i vallaha, Jesus og Josefine ogsågar Xog julemanden over TV2. 

Tror desværre børn er "vokset" fra det univers herhjemme skal der ses pyrus for jeg er ikke vokset fra det

Rigtigt nok, men jeg ville hellere sætte Jullerup færgeby på for mine børn, end en julekalender om tidsrejser.

Jesus og josefine handlede jo om hvordan julen startede på en måde,

den med julemanden, havde julemanden,

jul i Valhalla handlede om at redde julen og de nordiske guder.

Jeg ved ikke præcis hvordan den nye julekalender kommer til at være, kun at den handler om en pige der rejser tilbage i tiden, for at få sin gamle jul tilbage(forældre skilt) uden nisser.

Men den kan overraske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

Sprit25

Yurie skriver:

Rigtigt nok, men jeg ville hellere sætte Jullerup færgeby på for mine børn, end en julekalender om tidsrejser.

Jesus og josefine handlede jo om hvordan julen startede på en måde,

den med julemanden, havde julemanden,

jul i Valhalla handlede om at redde julen og de nordiske guder.

Jeg ved ikke præcis hvordan den nye julekalender kommer til at være, kun at den handler om en pige der rejser tilbage i tiden, for at få sin gamle jul tilbage(forældre skilt) uden nisser.

Men den kan overraske.

Hmm altså jeg tror rigtig mange skilsmissebørns største ønske til jul er at mor og far er sammen igen så måske har DR derfor valgt at lave sådan en julekalender. Men jeg synes også der skal være nisser i. Har aldrig forstået alt det andet nymodens pjat

Anmeld

28. oktober 2014

hekran

Jeg synes det er fantastisk, at vi kan have en julekalender uden nisser også. Man skulle tro, at Danmark fejrede jul pga nisser. Jeg kan slet ikke have det. Hvorfor skal vi have børnene til at tro på en nisse på loftet, men endelig ikke en Gud i himlen (hele julens budskab, øvrigt) (OK, lidt på tværs her, men prøv at se min pointe )

Og som andre skriver, så er der alligevel f.eks. Pyrus.

Synes stadig at Jesus og Josefine er den bedste julekalender der virkelig fanger julens budskab.

Anmeld

28. oktober 2014

EAF

Yurie skriver:

Helt ok

Jeg bryder mig faktisk slet ikke meget om de nyere julekalendre.

De skal være de gamle jeg så da jeg var barn..

Så er vi to 

Anmeld

28. oktober 2014

TNBC

Natteravnen skriver:

Så er vi to 

Jeg elsker at der ligger pyrus og nissebanden på youtube, så jeg kan se dem herovre. Der er også nogle på drs hjemmeside.

Men det skal bare være de gamle, og de er heller ikke så tekniske, de handler om jul, hygge, sammenhold, glæde.. og masser af sange. Som jeg desværre også synes er forsvundet fra de nye. Så synd, for det gav ligesom et ekstra paf med de sange.

Anmeld

28. oktober 2014

TNBC

hekran skriver:

Jeg synes det er fantastisk, at vi kan have en julekalender uden nisser også. Man skulle tro, at Danmark fejrede jul pga nisser. Jeg kan slet ikke have det. Hvorfor skal vi have børnene til at tro på en nisse på loftet, men endelig ikke en Gud i himlen (hele julens budskab, øvrigt) (OK, lidt på tværs her, men prøv at se min pointe )

Og som andre skriver, så er der alligevel f.eks. Pyrus.

Synes stadig at Jesus og Josefine er den bedste julekalender der virkelig fanger julens budskab.

Nu er julemanden jo også en nisse, og det er ligesom ham der kommer med gaverne ik?

Og hvad er der galt med at tro på julemanden, der kommer med gode ting til børn?? Det kaldes fantasi, glæden ved julen, at glæde sig til juleaften.

Nej julen er om Jesus, ikke Gud. Jesu´ fødsel, ikke gud.

Ja, men Pyrus kommer senere, hvor mange børn  er gået i seng, fordi de sjovt nok skal op næste morgen.

Anmeld

28. oktober 2014

Pinkypie

Yurie skriver:

Jeg elsker at der ligger pyrus og nissebanden på youtube, så jeg kan se dem herovre. Der er også nogle på drs hjemmeside.

Men det skal bare være de gamle, og de er heller ikke så tekniske, de handler om jul, hygge, sammenhold, glæde.. og masser af sange. Som jeg desværre også synes er forsvundet fra de nye. Så synd, for det gav ligesom et ekstra paf med de sange.

Haha, youtube rr din ven!

Sidste år så jeg Brødrene Mortensens Jul, i november måned ( ved ikke om du kender den), synes den er hyggelig( mange der kender den findet den dårlig!)

ELSKER JUL!!

Anmeld

28. oktober 2014

EAF

Yurie skriver:

Hvis du vil være sikker på altid at have dem så søg efter dem på dvd, i og med at de er så gamle kan du tit få dem til ingen penge - det har jeg sørget for, især de rigtig nostalgiske, både dvd og VHS  

Jeg kan godt se at det er en del af julen at være splittet mellem mor og far og holde to juleaftenen nogen gange på forskellige tidspunkter da der sikkert er mange børn der har det sådan i dagens DK. Men herhjemme er vi stadigvæk sammen og ingen planer om andet omend det da til tider kan være lidt op af bakke - og min søn på 4.5 år skal tidsnok lære mere om den voksnes verden og skilsmissebørnene møder han jo i børnehaven dagligt og det gør ingen forskel for ham eller os forældre - så en julekalender omhandlende det i hans alder med de omstændigheder han lever i, så føles det ikke nødvendigt og derfor syntes jeg det er passende at se en anden julekalender om det så bliver den ene eller den anden, hvem ved hvilken der fanger i år  Og da han ikke går i skole og jeg er jobsøgende har vi masser af tid om morgenen så sengetiden kan sagens rykkes uden problemer 

Anmeld

28. oktober 2014

TNBC

Pinkypie skriver:

Haha, youtube rr din ven!

Sidste år så jeg Brødrene Mortensens Jul, i november måned ( ved ikke om du kender den), synes den er hyggelig( mange der kender den findet den dårlig!)

ELSKER JUL!!

Jeg har set den derinde, kan ikke huske om det var sidste år jeg sad og så den på youtube(havde ikke tv). Krummerenes jul ligger også derinde.

Det er ikke den bedste, men den er sød og anderledes, og bamse er der... Så dejligt at sidde og høre ham synge de sange... 

Jeg har for nogle uger siden set noget af krummerens jul og nissebanden i Grønland, og høre sange fra alletiders julemand(elsker den) og vi er i oktober

ELSKER OGSÅ JUL.. Og julemanden kommer på besøg her en gang i december.. Hehe.. Og håber også vi skal til vinter/juleland på et tidspunkt(jeg er ikke i danmark) og her er Julen også bare det bedste(hvor jeg bor)

Anmeld

28. oktober 2014

TNBC

Natteravnen skriver:

Hvis du vil være sikker på altid at have dem så søg efter dem på dvd, i og med at de er så gamle kan du tit få dem til ingen penge - det har jeg sørget for, især de rigtig nostalgiske, både dvd og VHS  

Jeg kan godt se at det er en del af julen at være splittet mellem mor og far og holde to juleaftenen nogen gange på forskellige tidspunkter da der sikkert er mange børn der har det sådan i dagens DK. Men herhjemme er vi stadigvæk sammen og ingen planer om andet omend det da til tider kan være lidt op af bakke - og min søn på 4.5 år skal tidsnok lære mere om den voksnes verden og skilsmissebørnene møder han jo i børnehaven dagligt og det gør ingen forskel for ham eller os forældre - så en julekalender omhandlende det i hans alder med de omstændigheder han lever i, så føles det ikke nødvendigt og derfor syntes jeg det er passende at se en anden julekalender om det så bliver den ene eller den anden, hvem ved hvilken der fanger i år  Og da han ikke går i skole og jeg er jobsøgende har vi masser af tid om morgenen så sengetiden kan sagens rykkes uden problemer 

Ja vi har vist på vhs et sted hos min far.

Jeg kan heller ikke se hvad en julekalender som små også skal se, skal handle om skilsmisse(hvilket mange ikke aner hvad er), og tidsrejser(som de slet ikke ved hvad er) Ved godt at Jesus og Josefine også havde tidsrejse, men her er med en tidsmaskine.

Jeg sku heller ikke se den hvis jeg havde børn, vil hellere se Jullerup færgeby, sjove sange, dukker..

En julekalender skal være sjov, hyggelig, med glæde, noget julet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.