Eksperthjælp: I 9. uge og mor til tumling og mor/barn gymnastik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. oktober 2014

Charlotte Grumme

Hej Charlotte

Jeg er gravid i 9. Uge. Min mave er allerede vokset en del og jeg synes ikke det er ret at ligge på mave på hårdt underlag, hvilket er det ene element i mit problem.
Vi går nemlig til mor/barn gymnastik min søn på 3 år og jeg. Vi hopper meget, løber, ligger på maven og bær rundt på børnene og leger flyvemaskine (min dreng er stor og vejer 17 kg)

Men hvad er egentlig ok at gøre i første trimester? Må jeg gerne hoppe og ligge på maven selvom det ikke føles behageligt?

Min dreng får meget ud af timerne, og vil nødig stoppe, omvendt skal han ikke se at jeg ikke er med til halvdelen da han så også vil blive passiv, han er meget genert og forsigtig og gør ikke noget på egen hånd men holder sig tæt op af sin mor, derfor synes jeg det er et forkert signal at sende til ham ikke at være aktiv og med ligesom de andre.

Håber du kan hjælpe.

Venlig hilsen mor til tumling

Charlottes svar

Kære Du
Du kan for så vidt gøre lige præcis hvad du har lyst til, både danse, hoppe, kravle, ligge på maven og hvad ved jeg, blot du er tilpas med det. Dit barn ligger meget godt beskyttet i fostervand, livmoder og bag dit maveskin, så der sker ikke barnet noget. Så grundreglen er simpelthen, gør hvad du vil, og sæt tempoet og øvelserne efter om det føles rart, om det giver smerter og så videre. Så altså; hvis det ikke føles rart at ligge på maven så se om du kan snyde lidt og ligge på siden, eller om du kan stable et par puder op under din mave.
Håber mit svar giver dig mening, mange hilsner Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.