Del din oplevelse :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
6 svar
4 synes godt om
28. oktober 2014

NatalieElizabeth

Hej med jer 

Jeg skal den 13/11 have foretaget et pks. 

Det er vores første barn og jeg havde virkelig sat næsen op efter at føde naturligt men vores lille pige ligger i UK og da jeg har et skævt bækken er det ikke en mulighed med en sædefødsel. 

Jeg må indrømme at jeg blev lidt ked af det da det ikke lykkedes at vende hende og vi derfor fik en tid til pks - alle de forestillinger jeg havde i mit hoved omkring fødslen blev pludselig revet fra mig

Jeg er et nervøs for det kejsersnit - mest af alt for hvordan det kommer til at se ud bagefter  

Så - vil du ikke gerne dele dine erfaringer omkring kejsersnit? 

Havde du meget ondt bagefter? Hvor lang tid gik der før du var på benene igen? Er dit ar blevet pænt?  - og alt andet du lige kan komme i tanke om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mit var godt nok semi aks, men ka fortælle at det var en rigtig god oplevelse. Jeg var morfin fri efter 3 dage, og fuldt mobil igen efter ca 1 uge. Mit ar er blevet rigtig flot og jeg tænker aldrig over det! 

Fødte alm anden gang, og må indrømme at hvis vi nogenside ska ha barn nr 3, vil jeg be om et pks, fordi jeg meget hurtiger var på toppen bagefter. 

Håber du får en rigtig god oplevelse! Vh stine

Anmeld

28. oktober 2014

Svane83

Hej 

Min datter Clara er født ved akut kejsersnit for 3,5 år siden.

Det gør selvfølgelig ondt efter, men jeg var udskrevet om mandagen hvor hun blev født om søndagen og var almindeligt oppe og omkring tirsdag.

Det er et spørgsmål om at tage det roligt og tænke over det når man lige rejser sig osv. for mavemusklerne er jo vitterlig skåret over så det er jo noget med at trille ud til siden og bruge armen til at rejse sig når man skal op af sengen mm. faktisk ligesom du bliver nødt til når man er høj gravid, for ja der er mavemuskler også en by i rusland.

mit ar er pænt synes jeg, jeg er syet indvendigt og aret sidder lige i trussekanten så det er ikke noget man ser, heller ikke når jeg har bikini på.

Jeg kunne løbe mine motionsture efter 8 uger, men var blå og sort omkring aret længe synes jeg men det gik væk til sidst. Men et akut kejsersnit er også mere voldsomt end et planlagt, det hele går lige lidt hurtigere og der bliver revet og flået lidt mere.

Håber det forklarede lidt ellers spørg du bare

Anmeld

28. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror kejsersnitoplevelser er ligeså forskellige som fødsler nogen er hurtigt på benene uden store smerter andre har ondt længe. Nogen får en delle af arret, andre bare en lyserød streg under trussekanten. 

Jeg selv fik semiakut ks, fordi baby stod skævt og derfor ikke kunne komme det sidste stykke selv. Men intet huhej overhovedet. 

Jeg var panikslagen på operstionsbordet, men havde selfølgelig også kun et par timer til at fatte og acceptere at det blev ks i stedet for vaginal fødsel. Efterfølgende havde jeg meget meget ondt i ca 4 uger og var ret handicappet. Kunne ikke vende mig i sengen fx og hele den første uge kunne jeg ikke andet end at amme. Bleskift, tøjskift osv var fars opgave, jeg ville helst bare ligge så stille som muligt pga smerterne. først efter 6-8uger kunne jeg bevæge mig helt normalt rundt i alm tempo og alle afstande.

mit ar er blevet fint, ingen delle og det er som regel skjult, selv i bikini ser man det ikke  

Anmeld

28. oktober 2014

MetteS81

Jeg har fået kejsersnit 2 gange. Første gang for 3,5 år siden og anden gang for 3,5 måned siden. Selve operationen er ok, det går ret hurtigt og så er den lille ude  Bagefter får du smertestillende og skal op at gå indenfor et vis tidsrum (kan ikke huske hvor hurtigt). 

Jeg er en af dem der synes det gør rigtig ondt bagefter! Jeg havde meget svært ved at komme ud af sengen og kunne ikke gå rigtig oprejst før 2. eller 3. dagen. Det gjorde ondt at vende mig i sengen og tog laaang tid at komme op og ned. Min kæreste stod for tøj- og bleskift de første 4-5 dage.

Derudover fik jeg vand i kroppen EFTER operationen...øv øv! Fik dog vanddrivende hos lægen så det gik over. Smerterne og bevægeligheden blev bedre efter 14 dage ca, men nåede også at få betændelse i arret.

Jeg synes bestemt ikke det er rart at få kejsersnit, men pga for smalt bækken var der ingen vej udenom. Min oplevelse lyder sikkert temmelig forfærdelig, men synes det er vigtigt at du ved at det også kan gøre temmelig ondt, selvom andre er heldige at få en dejlig oplevelse ud af det. MEN man får jo de dejligste børn ud af det, så ligemeget hvad så er det altså det hele værd! 

Forresten, så er mine ar rigtig fine...ihvertfald ikke noget jeg tænker over, da de sidder i bikini-linjen...

Anmeld

28. oktober 2014

Christine

NatalieElizabeth skriver:

Hej med jer 

Jeg skal den 13/11 have foretaget et pks. 

Det er vores første barn og jeg havde virkelig sat næsen op efter at føde naturligt men vores lille pige ligger i UK og da jeg har et skævt bækken er det ikke en mulighed med en sædefødsel. 

Jeg må indrømme at jeg blev lidt ked af det da det ikke lykkedes at vende hende og vi derfor fik en tid til pks - alle de forestillinger jeg havde i mit hoved omkring fødslen blev pludselig revet fra mig

Jeg er et nervøs for det kejsersnit - mest af alt for hvordan det kommer til at se ud bagefter  

Så - vil du ikke gerne dele dine erfaringer omkring kejsersnit? 

Havde du meget ondt bagefter? Hvor lang tid gik der før du var på benene igen? Er dit ar blevet pænt?  - og alt andet du lige kan komme i tanke om

Uuuha... jeg fik mit 3. ks for lidt over en uge siden. Det var første gang det var planlagt. Jeg arbejder på at skrive lidt om fødslen, for jeg synes virkelig ikke der er meget info om hvordan det rent faktisk foregår og mange er slemme til at affeje ks som værende ikke interessant at læse/skrive om, men jeg synes nu der er MEGET. Om jeg lige præcis kan anbefale at du læser det jeg skriver når jeg får det gjort... det ved jeg ikke. Må indrømme at de sidste to gange ikke var specielt dejlige.

Jeg er selv rigtigt ked af at det for mig altid er blevet ks, men jeg synes godt nok også det kræver sin person at komme igennem, så du er sej og og dygtig selv om du skal føde sådan  Og det er altså en rigtig fødsel, punktum. Det der med at vaginalt er RIGTIGT det kunne jeg virkelig godt tænke mig at komme udenom. Men er ked af hvis det er det rigtige for dig (og mig) og vi så ikke fik lov til at prøve. Men det kan du jo nå en anden gang 

Efter 3 dage kunne jeg undvære smertestillende denne gang, men ja det gør da ondt. Arret har været ok efter de to gange, nu er det jo stadig sår. Jeg var på benene ca. 4-5 timer efter alle tre gange.

Det jeg har mest "imod" er tiden på operationsstuen samt tiden på opvågning/hvad der nu sker lige bagefter.

Anmeld

28. oktober 2014

Clisolka

Jeg selv fik et akut kejsersnit efter 15 timers veer ved mit 1. barn. 

De første par dage gjorde det selvfølgelig ondt - av ondt  Jeg kom hjem fra sygehuset på 5. dagen, og dagen efter stoppede jeg de smertestillende. 

Jeg fik kejsersnittet en lørdag morgen, og jeg var først på benene igen mandag morgen. Jeg var dopet ekstra meget, så mine ben ville ikke som jeg ville 

JM tog hende de første par nætter, fordi jeg ikke kunne komme op om natten - ellers lå jeg og sov med hende. Den første uge, 14 dage vi var hjemme lå jeg med hende i sengen og ammede hende, så jeg slap for at kæmpe mig op af sengen. 

Mit ar er i den grad ikke blevet pænt. Den læge havde drukket af natpotten - men det generer mig ikke. Jeg har en lille delle udover, så jeg kan "heldigvis" ikke selv se det. Det er nu 4 år siden. 

2. gang fødte jeg normalt (14 mrd. siden) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.