Jeg har fået kejsersnit 2 gange. Første gang for 3,5 år siden og anden gang for 3,5 måned siden. Selve operationen er ok, det går ret hurtigt og så er den lille ude
Bagefter får du smertestillende og skal op at gå indenfor et vis tidsrum (kan ikke huske hvor hurtigt).
Jeg er en af dem der synes det gør rigtig ondt bagefter! Jeg havde meget svært ved at komme ud af sengen og kunne ikke gå rigtig oprejst før 2. eller 3. dagen. Det gjorde ondt at vende mig i sengen og tog laaang tid at komme op og ned. Min kæreste stod for tøj- og bleskift de første 4-5 dage.
Derudover fik jeg vand i kroppen EFTER operationen...øv øv! Fik dog vanddrivende hos lægen så det gik over. Smerterne og bevægeligheden blev bedre efter 14 dage ca, men nåede også at få betændelse i arret.
Jeg synes bestemt ikke det er rart at få kejsersnit, men pga for smalt bækken var der ingen vej udenom. Min oplevelse lyder sikkert temmelig forfærdelig, men synes det er vigtigt at du ved at det også kan gøre temmelig ondt, selvom andre er heldige at få en dejlig oplevelse ud af det. MEN man får jo de dejligste børn ud af det, så ligemeget hvad så er det altså det hele værd! 
Forresten, så er mine ar rigtig fine...ihvertfald ikke noget jeg tænker over, da de sidder i bikini-linjen...
Anmeld