ægløsning og uregelmæssig cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
9 svar
2 synes godt om
28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej tøser jeg læser alle steder at man har test dag ca 14 dage efter ægløsning men gælder det for alle? Gælder det også hvis man har uregelmæssig cyklusser? Hvis ikke er der jo svært at finde ud af hvornår man skal teste? Håber der er nogen der er klog på det her område 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

frkanonym

Anonym skriver:

Hej tøser jeg læser alle steder at man har test dag ca 14 dage efter ægløsning men gælder det for alle? Gælder det også hvis man har uregelmæssig cyklusser? Hvis ikke er der jo svært at finde ud af hvornår man skal teste? Håber der er nogen der er klog på det her område 

Hvis du er 100% sikker på, hvornår du havde æl, burde mens komme fjorten dage efter. Det fik jeg nemlig at vide af min læge engang så umiddelbart vil jeg sige, du har testdag fjorten dage efter æl - uregelmæssige cyklusser eller ej

Anmeld

28. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvor uregelmæssig er din cyklus?

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

frkanonym skriver:

Hvis du er 100% sikker på, hvornår du havde æl, burde mens komme fjorten dage efter. Det fik jeg nemlig at vide af min læge engang så umiddelbart vil jeg sige, du har testdag fjorten dage efter æl - uregelmæssige cyklusser eller ej

Okay jeg bruger æl teste denne måned så burde kunne fange den

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvor uregelmæssig er din cyklus?

Hej de har indtil videre været 42-60-40 dage. Er på dag 15 idag. Har taget en af clearblue nye æl teste som siger at mit østrogen er begyndt at stige, så snart begynder Lh også at stige så sku gerne for ægløsning inden for en uge, Max to (håber jeg) 

Anmeld

28. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej de har indtil videre været 42-60-40 dage. Er på dag 15 idag. Har taget en af clearblue nye æl teste som siger at mit østrogen er begyndt at stige, så snart begynder Lh også at stige så sku gerne for ægløsning inden for en uge, Max to (håber jeg) 

OK. Tommelfingerreglen siger at hvis ens cyklus er længere end 35 dage, bør man få en udredning hos en gynækolog for at tjekke om alt er som det skal være.

Så det har du altså mulighed for hvis du gerne vil. 

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

OK. Tommelfingerreglen siger at hvis ens cyklus er længere end 35 dage, bør man få en udredning hos en gynækolog for at tjekke om alt er som det skal være.

Så det har du altså mulighed for hvis du gerne vil. 

Også når man ikke har forsøgt længere tid? Smed p pillerne sidst i maj?  

Anmeld

28. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Også når man ikke har forsøgt længere tid? Smed p pillerne sidst i maj?  

I udgangspunktet også selvom man ikke har forsøgt længere tid ja, MEN hvis du har droppet pillerne i maj, kan det jo være dét der spiller ind. Jeg ville nok give det et par måneder mere så, og hvis cyklus stadig er så lang, ville jeg hive fat i min læge.

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I udgangspunktet også selvom man ikke har forsøgt længere tid ja, MEN hvis du har droppet pillerne i maj, kan det jo være dét der spiller ind. Jeg ville nok give det et par måneder mere så, og hvis cyklus stadig er så lang, ville jeg hive fat i min læge.

Ja netop, jeg tror nemlig ik de vil gøre noget endnu. Det var også mest omkring test dagen jeg var i tvivl. Er efterhånden begyndt at acceptere de svingende cyklusser, dog er jeg begyndt på vitex fir at se om det kan hjælpe min hormon balance på rette spor, i det mindste er den sprunget fra 60 til 40 dage denne gang. Og ifølge de nye æl test jeg har er der begyndt at ske noget i forhold til ægløsning den måler også østrogenet jo. Så håber der snart sker noget og mine cyklusser bliver kortere og kortere indtil den er "normal" 

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja netop, jeg tror nemlig ik de vil gøre noget endnu. Det var også mest omkring test dagen jeg var i tvivl. Er efterhånden begyndt at acceptere de svingende cyklusser, dog er jeg begyndt på vitex fir at se om det kan hjælpe min hormon balance på rette spor, i det mindste er den sprunget fra 60 til 40 dage denne gang. Og ifølge de nye æl test jeg har er der begyndt at ske noget i forhold til ægløsning den måler også østrogenet jo. Så håber der snart sker noget og mine cyklusser bliver kortere og kortere indtil den er "normal" 

Fuck lort altså!! Nu kommer jeg hjem og den der smiley er der stadig og så synes jeg det er underligt så tjekker jeg brugsanvisningen og det viser sig at det er smileyen for ægløsning og ikke at ægløsning er på vej! Og så satte jeg mig ellers til at sidde og tude for manden er ikke hjemme før fredag og han tog afsted i søndags hvor er det bare typisk!!  kan en clearblue æl digital test tage fejl og jeg så ikke har ægløsning jeg kan ik mærke noget?  Den er kommet præcis 14 dage efter mens. Og har altid haft lange cyklusser :/ hjælp piger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.