Træt med træt på... Hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. oktober 2014

Mother-love

Hej piger.

jeg er idag 27+5 og jeg er simpelthen sååååå træt.

er helt udkørt.

jeg tager sammenlagt ca 45 mg jern bare i kosttilskud dagligt. Og sover ca. 9 timer hver nat. Og så får jeg ca 1,5-2 timer til middag. 

Jeg arbejder ikke. går bare hjemme. Jeg er dog alenemor til Isabella på 3,3 år.

men specielt om aftenen når kl bliver ca 19. Er jeg helt færdig.

er der noget man kan gøre for at få lidt bugt på denne træthed? Jeg kan simpelthen næsten ikke være i min krop for bare træthed.

synes ikke jeg kan huske jeg havde denne træthed i min første graviditet.  Ved godt at jeg self ikke havde min datter og kunne ligge mig som det passede mig. Men det havde jeg slet ikke behov for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Mother-love

Slet ingen?

Anmeld

26. oktober 2014

TL89

Hej

Har du fået tjekket dine vitamin niveau ? 

Jeg følte mig også voldsomt træt hele tiden og fik så taget blodprøver ved lægen, hvor de fandt ud af at jeg var i stort underskud af både B-12 og D-vitamin og det var derfor jeg var så træt hele tiden. Jeg kan hvert fald mærke at jeg ikke er helt så træt hele tiden efter jeg har fået de ekstra vitaminer

Anmeld

26. oktober 2014

Mother-love

TL89 skriver:

Hej

Har du fået tjekket dine vitamin niveau ? 

Jeg følte mig også voldsomt træt hele tiden og fik så taget blodprøver ved lægen, hvor de fandt ud af at jeg var i stort underskud af både B-12 og D-vitamin og det var derfor jeg var så træt hele tiden. Jeg kan hvert fald mærke at jeg ikke er helt så træt hele tiden efter jeg har fået de ekstra vitaminer

Jeg tager både gravid vitaminer og jern. Så skulle ikke være i underskud.

Anmeld

26. oktober 2014

EnGodMor

Har selv haft det som dig. 

Min  læge og på sygehuset sagde de at jeg skulle tage 

1 gravidvitamin

1 jern tablet 

4 fiske olie 

1 D vitamin

1 kalk tablet 

Efter en lille uges tid fik jeg energi igen

Anmeld

26. oktober 2014

Lykkelig Omstændigheder <3

Jeg tænker rigtigt mange danskere mangler D-vitaminer, og det hjælper ikke når man er i underskud kun at tage 1. Men du må ikke tager over anbefalet dosis af d-vitaminer uden du har snakket med lægen 

D-vitaminer fedtopløselige, dvs. svære at få ud af kroppen igen, og kan derfor ophobe sig sig kroppen. Så man skal ikke tage dobbelt dosis uden man har snakket med lægen, om du skal tage dobbelt dosis. 

Jeg havde taget til læge og spurt om at få taget blodprøver om hvordan din vitaminer behov er i kroppen :-) 

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamind.htm

Anmeld

27. oktober 2014

lineog4

Jeg ville få tjekket mit vitaminniveau hos lægen bare for at være sikker. 

Men når det så var tjekket, ville jeg tænke over om det var en dårlig rytme - svært at forklare. Men sover jeg meget, så bliver jeg mere træt - måske middagsluren skulle erstattes af en god gåtur, en tur i svømmehallen eller hvad ved jeg. Måske hovedet er fyldt med tanker og de dræner eller.....?

Ofte vil vi altid have en fysisk forklaring, men måske forklaringen ikke findes i vitaminer og jern, men et andet sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.