Pludselig allergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
3 svar
1 synes godt om
26. oktober 2014

naj88

Hej.

Jeg har tidligere haft en eller anden type fødevareallergi, men der er ikke nogen, der har fundet ud af hvad det var. - Sikkert en form for farvestof eller sådan noget, men det er egentlig gået ret meget i sig selv igen.

Nu er der bare det problem, at jeg er begyndt at slå ud på hænderne, hver gang jeg spiser peanuts. Er der andre, der har oplevet at blive pludseligt allergiske under deres graviditet? 

Vh Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Anitta J

Jeg har til dagligt allergi, ja det kan komme lige pludselig. 

Jeg har dog det modsatte af dig, nu hvor jeg er gravid er min allergi af en eller anden grund nærmest forsvundet. Før tog jeg allergipiller dagligt, nu har jeg ikke taget en eneste i snart 4 uger

Anmeld

26. oktober 2014

naj88

Anitta J skriver:

Jeg har til dagligt allergi, ja det kan komme lige pludselig. 

Jeg har dog det modsatte af dig, nu hvor jeg er gravid er min allergi af en eller anden grund nærmest forsvundet. Før tog jeg allergipiller dagligt, nu har jeg ikke taget en eneste i snart 4 uger

Det er da dejligt for dig, at du er sluppet.  Så må jeg jo bare prøve at undgå peanuts resten af min graviditet og håbe at det går i sig selv igen efterfølgende. 

Anmeld

26. oktober 2014

Kay

En fødevare allergi kommer altid pludseligt da du skal havde været "udsat" for det du ikke kan tåle mindst en gang før... fx kan du ikke være allergisk over for hvepse stik hvis du aldrig er blevet stukket af en hveps, først efter første stik da kroppen skal havde oplevet det og derefter har den dannet antistoffer over for den ting...

Jeg har selv altid elsket appelsiner, men en dag for 10 år siden da jeg sidder og spiser en appelsin lukker mine luftveje fuldstændig og jeg bliver hentet i ambulance og er pludselig allergisk overfor appelsin

Ret skræmmende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.