sammenligning ved dig vs. din mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
18 svar
6 synes godt om
25. oktober 2014

Stimap

God aften D'damer... 

Jeg er nysgerrig på at høre hvor tæt din fødsel/er, mindede om din mors... Var der ligheder i antallet af timer m.m, eller ingen sammenligning overhovedet? 

Min mor var turbo føder  

Fra vandet gik og veerne begyndte, gik der tre timer til min bror var ude... Med mig, var det på under én time... Jeg håber sådan at min fødsel ikke går ligeså stærkt! Vil jo gerne kunne følge med... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

Dianabk

Tids mæssigt tror jeg vi er meget ens ift den første - men der var en masse komplikationer ved min fødsel som min mor heldigvis ikke havde.

Håber lidt jeg også følger hendes spor ift nr 2 for der gik det super hurtigt (men ikke for hurtigt ) 

Anmeld

25. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hun har ikke haft helt ligeså lange fødsler som min var, men mønsteret har været det samme. Intense veer med sindsygt langsom effekt - vedrop for at udvide helt.. 

Anmeld

25. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Der er ikke mange ligheder mellem min og min mors fødsel(er) 

Min mor er begge gange gået igang af sig selv, og har haft nogle rimelig lette og ukomplicerede fødsler. 

Jeg skulle sættes igang, og havde en rigtig hård og lettere kompliceret fødsel.

Anmeld

25. oktober 2014

B&J

Min mor tog ca. 16 timer hendes vand kig ikke

jeg tog ca. 15 timer mit gik

Min mor anden gang tog ca. 8 timer

og ved mig ved vi ingen ting i nu

Anmeld

25. oktober 2014

De3Guldklumper

egentlig har jeg lignet min mor ret meget

1 graviditet fødte jeg før termin - det samme gjorde min mor

2. graviditet fødte jeg før termin - det samme gjorde min mor

3. graviditet gik jeg over termin - det samme gjorde min mor.

Ved alle tre fødsler har jeg født inden for få timer når mit vand er gået - det samme har min mor + vi begge to er turbo føderer.

Anmeld

25. oktober 2014

Marts<3

Min mor er afrikaner, og har født 7 børn... Der har bla. været en sæddefødsel hos en alm praktiserende læge i Angola! Navlestreng rundt om halsen og en helt slatten baby. Blødet væltede ud af min mor. Hun trækker bare på skulderen, og siger at det ikke har været så slemt! Total iskold

Ved min lillebror(sidste) fødte hun alene på hospitalet, da det gik så hurtigt, at hendes mand ikke nåede at komme. Spurgte om det var hårdt? Men det syntes hun ikke, en sød sygeplejske holdt hende i hånden, det var fint nok sagde hun... 

Så da hun kom op på hospitalet og spurgte hvordan det var gået, sagde jeg bare "fint nok"! Også selvom det føles som jeg havde født en kummefryser med chili rundt om

Anmeld

25. oktober 2014

mpr

Stimap skriver:

God aften D'damer... 

Jeg er nysgerrig på at høre hvor tæt din fødsel/er, mindede om din mors... Var der ligheder i antallet af timer m.m, eller ingen sammenligning overhovedet? 

Min mor var turbo føder  

Fra vandet gik og veerne begyndte, gik der tre timer til min bror var ude... Med mig, var det på under én time... Jeg håber sådan at min fødsel ikke går ligeså stærkt! Vil jo gerne kunne følge med... 

Årh jeg håber ikke jeg oplever det samme som min mor når jeg engang skal have baby... Min mor lå med veer i 4 døgn med mig før de valgte at lave kejsersnit på hende  

Anmeld

25. oktober 2014

Hønsemor

Stimap skriver:

God aften D'damer... 

Min mor var turbo føder  

Tror det eneste min mor og jeg har til fælles er det at vi begge har født før termin og begge har sovet fra veer...

Min mor vågnede om morgen med en følelse af et kæmpe hul i maven, tog på FG og fik af vide hun havde født inden kl. 12, da kl. blev 12 gik hun ud til JM og sagde at nu ville hun altså sove, de grinte af hende, men lod hende gøre det. Kl. 15 gik de ind og vækkede hende og sagde at nu ville de prikke vandet og jeg er født 17.25, efter at JM måtte "hoppe" på min mors mave for at få mig ud..

Jeg vågnede op om morgen og lagde ikke mærke til mine veer, så lagde mig lidt til at sove igen, men vågnede alligevel en del gange, men tænkte aldrig veer. Sendte manden på arbejde uden at sige noget, men 1,5 time efter måtte han komme hjem og jeg var gået i bad, da vi ankom på FG ca. 1 time senere, manglede jeg kun pressefasen, da mit vand gik på vej op på lejet.. 

Anden gang, havde jeg været til tjek dagen før og fået afvide jeg var max. 1 cm åben og havde 1,5-2 cm livmoderhals tilbage, kom igen dagen efter for at blive sat igang. Jeg bliver tjekket og er 2 cm åben og havde 0,5 cm livmoderhals tilbage uden at have mærket det mindste til det. Fik lagt klyx og ordnet den del og blev bedt om at forsøge at gå det jeg kunne i 1 time, efter 30 min langsom gåtur og 30 min pause, kom jeg op igen og var 3 cm åben og stadig 0,5 cm livmoderhals tilbage, fik prikket vandet og var med det samme 5 cm åben og fuldt udslættet. Efter nogle få timer blev jeg bedt om at lægge mig på siden og på 18 minutter åbnede jeg mig de sidste 5 cm og 2 minutter efter det var jeg mor for 2. gang

Min første fødsel tog 3,5 time fra jeg mærkede første ve og til han var ude, fra vand afgang gik der 1 time og fra presseveerne 13 min..

Min anden fødsel tog 3 t. og 29 min fra vandet blev taget og til jeg havde født, fra første ve gik der 2 timer og fra presseveerne 2 min..

Anmeld

25. oktober 2014

TrineMine86

Stimap skriver:

God aften D'damer... 

Min mor var turbo føder  

Stik modsat, min mor fødte begge gange i løbet af få timer og senest på termins dagen - helt naturlige fødsler selvom den ene var en tvillinge fødsel

jeg blev sat igang 10 over termin, var igang i 4 døgn inden han kom ud ved aks.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.