Stimap skriver:
God aften D'damer... 
Jeg er nysgerrig på at høre hvor tæt din fødsel/er, mindede om din mors... Var der ligheder i antallet af timer m.m, eller ingen sammenligning overhovedet?
Min mor var turbo føder
Fra vandet gik og veerne begyndte, gik der tre timer til min bror var ude... Med mig, var det på under én time... Jeg håber sådan at min fødsel ikke går ligeså stærkt! Vil jo gerne kunne følge med... 
Tror det eneste min mor og jeg har til fælles er det at vi begge har født før termin og begge har sovet fra veer...
Min mor vågnede om morgen med en følelse af et kæmpe hul i maven, tog på FG og fik af vide hun havde født inden kl. 12, da kl. blev 12 gik hun ud til JM og sagde at nu ville hun altså sove, de grinte af hende, men lod hende gøre det. Kl. 15 gik de ind og vækkede hende og sagde at nu ville de prikke vandet og jeg er født 17.25, efter at JM måtte "hoppe" på min mors mave for at få mig ud..
Jeg vågnede op om morgen og lagde ikke mærke til mine veer, så lagde mig lidt til at sove igen, men vågnede alligevel en del gange, men tænkte aldrig veer. Sendte manden på arbejde uden at sige noget, men 1,5 time efter måtte han komme hjem og jeg var gået i bad, da vi ankom på FG ca. 1 time senere, manglede jeg kun pressefasen, da mit vand gik på vej op på lejet..
Anden gang, havde jeg været til tjek dagen før og fået afvide jeg var max. 1 cm åben og havde 1,5-2 cm livmoderhals tilbage, kom igen dagen efter for at blive sat igang. Jeg bliver tjekket og er 2 cm åben og havde 0,5 cm livmoderhals tilbage uden at have mærket det mindste til det. Fik lagt klyx og ordnet den del og blev bedt om at forsøge at gå det jeg kunne i 1 time, efter 30 min langsom gåtur og 30 min pause, kom jeg op igen og var 3 cm åben og stadig 0,5 cm livmoderhals tilbage, fik prikket vandet og var med det samme 5 cm åben og fuldt udslættet. Efter nogle få timer blev jeg bedt om at lægge mig på siden og på 18 minutter åbnede jeg mig de sidste 5 cm og 2 minutter efter det var jeg mor for 2. gang 
Min første fødsel tog 3,5 time fra jeg mærkede første ve og til han var ude, fra vand afgang gik der 1 time og fra presseveerne 13 min..
Min anden fødsel tog 3 t. og 29 min fra vandet blev taget og til jeg havde født, fra første ve gik der 2 timer og fra presseveerne 2 min..