Passende pligter og lommepenge børn 13 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
2 svar
5 synes godt om
25. oktober 2014

bøllen

Herhjemme snakker vi frem og tilbage, om hvad der er passende pligter når man er 13 år . Og hvor meget lommepenge man skal have .

jeg er af den holdning at man som en del af en familie alle bidrager, uden det nødvendigvis skal udløse penge 

omvendt vil jeg også gerne lære dem, at de selv skal spare sammen til ting de ønsker sig , hvilket jo er svært hvis de ikke får nogle .

så hvordan gør i det med pligter og lomme penge ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

Satans

Mine forældre lavede én seddel, hvor der var plads til at krydse af. På listen stod der fx. Tømme opvaskeren, sætte i opvaskeren, ligge vasketøj sammen, sætte op/ tage af bordet, hjælpe med aftensmaden ect. 

Når en række så var fuld, udløste det en 50'er  

Anmeld

25. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
bøllen skriver:

Herhjemme snakker vi frem og tilbage, om hvad der er passende pligter når man er 13 år . Og hvor meget lommepenge man skal have .

jeg er af den holdning at man som en del af en familie alle bidrager, uden det nødvendigvis skal udløse penge 

omvendt vil jeg også gerne lære dem, at de selv skal spare sammen til ting de ønsker sig , hvilket jo er svært hvis de ikke får nogle .

så hvordan gør i det med pligter og lomme penge ????

Tror min søster og jeg fik 100-150 kr om måneden da vi var i den alder. Vi havde pligter som maddag, gøre badeværelser rent, støvsuge, vaske tøj, tømme opvaskemaskine, ect., ect.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.