lagkage med fondant til fødselsdag hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
8 svar
1 synes godt om
25. oktober 2014

dollygirl

hej piger

jeg skal holde begge mine børns fødselsdag samme dag. 

Jeg har købt fondant og lagkage. Jeg vil gerne lave to lagkager med fondant og sukkerbillede på

kan jeg lave det dagen inden og sætte det i køleskabet ? og hvilke smøre creme skal jeg passe på med så fondanten ikke smelter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

mpr

dollygirl skriver:

hej piger

jeg skal holde begge mine børns fødselsdag samme dag. 

Jeg har købt fondant og lagkage. Jeg vil gerne lave to lagkager med fondant og sukkerbillede på

kan jeg lave det dagen inden og sætte det i køleskabet ? og hvilke smøre creme skal jeg passe på med så fondanten ikke smelter...

Du skal smøre kagen op med smørcream der findes mange opskrifter på nettet med forskellig smag og så skal det smøres så godt op at du ikke kan se moussen som du bruger imellem kage bundene da det er det som går ind og smelter fondanten  

Du kan godt lave det dagen før bare husk at få film over så det ikke kommer til at smage af køleskab

Anmeld

25. oktober 2014

EnGodMor

Jeg vil anbefale at vente med at komme sukker billedet på, vil sammen dag, for ellers risikerer du at kagen "sveder" i køleskabet, så nu når du tager kagen ud dagen efter vil den blive våd/fugtig og ødelægge sukkerbilledet. 

Kagen med fondant kan du godt lave dagen i forvejen, men den vil også komme til at "svede" når du så tager den ud dagen efter vil den os være våd/fugtig, men ikke noget der skader

Anmeld

25. oktober 2014

dollygirl

EnGodMor skriver:

Jeg vil anbefale at vente med at komme sukker billedet på, vil sammen dag, for ellers risikerer du at kagen "sveder" i køleskabet, så nu når du tager kagen ud dagen efter vil den blive våd/fugtig og ødelægge sukkerbilledet. 

Kagen med fondant kan du godt lave dagen i forvejen, men den vil også komme til at "svede" når du så tager den ud dagen efter vil den os være våd/fugtig, men ikke noget der skader

Men når fondanten våd/ fugtig , ødelægger det så ikke sukker billedet, når det kommer på efter at den har været i køleskabet ?

Anmeld

25. oktober 2014

EnGodMor

dollygirl skriver:

Men når fondanten våd/ fugtig , ødelægger det så ikke sukker billedet, når det kommer på efter at den har været i køleskabet ?

Hvis du ligger billedet på lige inden den skal serveres, så burde der ikke ske noget. 

Ellers kan du ligger noget folie over kagen, der hvor billedet skal ligge natten over, så fondanten ikke bliver så våd. 

Ellers lige duppe med noget ovenpå fondanten inden du ligger billedet ovenpå.

Anmeld

25. oktober 2014

Mama85

Du kan smøre kagen op med mange ting, det kan være smørcreme, palminsmørecreme, chokoladeganache m.m, alt hvad der passer bedst smagsmæssigt..det der er vigtigt ift. Opsmøring og fondant er at fyldet, især det med frugtsyre, dvs. Frugtmousser, ikke kommer i berøring med fondanten da det så vil smelte, samtidig med at det gør det 100 gange nemmere at få en flot kage uden for mange buler eller andet. En anden meget vigtig ting er at fondantkager IKKE må pakkes ind, hverken i stanniol eller film, for så vil den da for alvor smelte pga. Kondens  så når du kommer kagen på køl er det vigtigt, især hvis køleskabet er meget koldt, at der så er noget til at suge kondens/fugt op med, jeg plejer at bruge et par ruller køkkenruller og lidt pap. Og med hensyn til sukkkerbilledet venter jeg altid med at sætte på til selve dagen hvor kagen serveres, da sukkerbilleder også nemt bliver opløste..god fornøjelse 

Anmeld

25. oktober 2014

dollygirl

Mama85 skriver:

Du kan smøre kagen op med mange ting, det kan være smørcreme, palminsmørecreme, chokoladeganache m.m, alt hvad der passer bedst smagsmæssigt..det der er vigtigt ift. Opsmøring og fondant er at fyldet, især det med frugtsyre, dvs. Frugtmousser, ikke kommer i berøring med fondanten da det så vil smelte, samtidig med at det gør det 100 gange nemmere at få en flot kage uden for mange buler eller andet. En anden meget vigtig ting er at fondantkager IKKE må pakkes ind, hverken i stanniol eller film, for så vil den da for alvor smelte pga. Kondens  så når du kommer kagen på køl er det vigtigt, især hvis køleskabet er meget koldt, at der så er noget til at suge kondens/fugt op med, jeg plejer at bruge et par ruller køkkenruller og lidt pap. Og med hensyn til sukkkerbilledet venter jeg altid med at sætte på til selve dagen hvor kagen serveres, da sukkerbilleder også nemt bliver opløste..god fornøjelse 

Okay men skal den så bar i køleskabet dagen før uden noget på? 

Anmeld

25. oktober 2014

EnGodMor

Kommer lige i tanke om noget.

Syntes du skal køre til din lokale bager eller den nærmeste bager, og spørge om du ikke må købe et par af deres kasser som de selv bruger til at pakke lagkager i. 

Så overtrække du bare dine lagkager, stiller dem i kassen og lukker låget og stiller dem i køleskabet, dagen efter ligger du sukkerbilledet på. Bom færdig

Det er os ssådan vi Gør, når vi har bestillinger hos bageren

Anmeld

26. oktober 2014

Mama85

dollygirl skriver:

Okay men skal den så bar i køleskabet dagen før uden noget på? 

Ja, det gør jeg altid  Vær opmærksom på om der er stærkt lugtede fødevarer i køleskabet, da det kan tage smag..og når du skal lægge sukkerbilledet på, så tag kagen ud i god tid, og lad den stå lidt inden du putter sukkerbilledet på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.