Eksperthjælp: Kan jeg være gravid selvom min mand har ekstrem lav sædkvalitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. oktober 2014

Tina Sandager

Hej tina.jeg skriver til dig da jeg snart ikke aner mine levende råd hvad skal stillecop.i 2008 startede min mand jeg i fertilitet på riget pga han har haft tekstikkelkræft.har prøvet alt og har kun engang været gravid uden for livmoder.jeg er 43 år og ved godt at jeg har alderen imod mig men her i 2011 valgte vi ag holde en pause og nu her i 2014 lyst til at starte igen men dennegang ude i doner insemination.min mand har lidt sædceller tilbage men de mente at doner var bedst på den nye klinik jeg skal starte på engang her i december.jeg skal lige sige at jeg er blevet undersøgt og alt fint og har fået afvide at alt er fint og fine æg taget min alder i betragtning og har altid lige siden var teenager haft regelmæssigt menstration og har ca en cyklus på 26 til 28 dage. Jeg fik min sidstecmenstration her den 20 sept og skulle sigene have haft den ca den 15 okt men er nu gået til 34 cyklus dag uden menstration.har aldrig gået så langt ud og har det godt bortset fra kvalme, brystspænding, meget tissende og ondtvunder min navle og føler som om jeg skal have menstration.har idag den 23.10 været på lægecenter men test viste negativ.kak jeg være gravid alligevel for så er det et kæmpe mirakel..kh anette

Tinas svar

Kære Anette,

jeg kan godt forstå din frustration - I har godt nok også været meget igennem i de sidste 6 år.

Kroppen er en besynderlig ting - og hvis man virkelig ønsker at man er gravid, kan den lave alle slags symptomer på det. Derudover er der også andre ting i kroppen som måske kan give nogle af de symptomer du beskriver - evt cyster på æggestokken.

Men det kan selvfølgelig også være at du er gravid, bare så tidligt at testen af en eller anden grund ikke viser det endnu. Jeg synes klart du skal blive ved med at teste med nogle dages mellemrum (på morgenurin) hvis ikke du får din menstruation. De nuværende tests på markedet er ekstremt følsomme, også ved meget lave Hcg værdier. Den allerbedste måde at sikre at du enten er gravid eller ej, er naturligvis en blodprøve der helt nøjagtig måler Hcg. Hvis man ikke har Hcg i kroppen er man IKKE gravid.

Jeg krydser fingre for jer.

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.