Nogle herinde der kører hos borgere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

320 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. oktober 2014

Muffinmus

Min grupper og jeg er sygeplejerskestuderende og skriver opgave. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om der er nogle herinde der har kørt i f.eks hjemmeplejen og har oplevet aggressive hunde. Aggressive borgere osv og hvad i selv gjorde og hvad jeres leder gjorde ved problemet?? 

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

1977

Profilbillede for 1977

Ikke så mange hunde, men indtil flere borgere  Tænker du dem, der er aggressive pga sygdom eller dem der bare er generelt sure  der er jo forskellige måder at takle dem på. 

Ved hundr, så skal de bare lukkes inde mens vi er i hjemmet. 

Anmeld

23. oktober 2014

Muffinmus

Jeanne skriver:

Ikke så mange hunde, men indtil flere borgere  Tænker du dem, der er aggressive pga sygdom eller dem der bare er generelt sure  der er jo forskellige måder at takle dem på. 

Ved hundr, så skal de bare lukkes inde mens vi er i hjemmet. 

Det der er problemet som er oplevet af en i gruppen er: aggressiv hund hos gammel døv dame.. Hun lukker aldrig hunden inde og kan ikke høre hvad personalet siger og de er bange for at åbne døren... 

Bare et eksempel. Men problemet ligger så i atserviceloven og sundhedsloven siger borgeren har krav på hjælp, især livdnødvendig. Men arbejdsmiljøloven siger man ikke må arbejde hvis rammerne ikke er opfyldt...= gråzone

Anmeld

23. oktober 2014

1977

Profilbillede for 1977
MariaE skriver:

Det der er problemet som er oplevet af en i gruppen er: aggressiv hund hos gammel døv dame.. Hun lukker aldrig hunden inde og kan ikke høre hvad personalet siger og de er bange for at åbne døren... 

Bare et eksempel. Men problemet ligger så i atserviceloven og sundhedsloven siger borgeren har krav på hjælp, især livdnødvendig. Men arbejdsmiljøloven siger man ikke må arbejde hvis rammerne ikke er opfyldt...= gråzone

I det tilfælde vil vi tage fat i pårørende hvis der er nogen. Alternativet er en nabo eller anden person, der kommer i hjemmet. Disse må tage en snak med hende om at hunden skal være lukket inde når personalet kommer på besøg. 

Men det kommer også an på hvem, der kommer.  For hjælper og assistent må gerne nægte at komme i hjemmet, men det må hjemmesygeplejersken ikke. Men vi må som personale acceptere et dårligt arbejdsmiljø i en kort periode, hvis der handles på det. 

Min leder ville kontakte visitationen til et møde med borger eller som skrevet de pårørende.  Om hun er døv eller ej, så kan man kommunikere med hende via skrift - enten i situationen eller et officielt brev. Borger bliver nemlig informeret om af deres hjem nu er arbejdsplads. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.