Meget mere end tingen er værd! hurtig hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
7 svar
3 synes godt om
23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg har et lille etisk dilemma som jeg lige vil have hjælp til. Jeg har købt en ting, som jeg alligevel ikke brød mig om da jeg modtog den med posten. Den er ny, den fejler ingenting, jeg har selv givet 40kr for den og har så sat den til salg som auktion med mindstepris på 30kr, og så kunne folk byde. mit problem er så, at nu er tingen budt op til 150kr, og det er meget mere end den er værd, jeg er så i tvivl om, om jeg bare skal klappe i mine små fingre og sælge den til det, eller jeg skal oplyse om at det er langt over værdi prisen, og at jeg synes det ville være mest fair at de fik lov at byde igen fra omkring 80kr, og så bare en krone af gangen?

What to do!?!?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Maise86

Anonym skriver:

Jeg har et lille etisk dilemma som jeg lige vil have hjælp til. Jeg har købt en ting, som jeg alligevel ikke brød mig om da jeg modtog den med posten. Den er ny, den fejler ingenting, jeg har selv givet 40kr for den og har så sat den til salg som auktion med mindstepris på 30kr, og så kunne folk byde. mit problem er så, at nu er tingen budt op til 150kr, og det er meget mere end den er værd, jeg er så i tvivl om, om jeg bare skal klappe i mine små fingre og sælge den til det, eller jeg skal oplyse om at det er langt over værdi prisen, og at jeg synes det ville være mest fair at de fik lov at byde igen fra omkring 80kr, og så bare en krone af gangen?

What to do!?!?!?

Jeg ville selv lade folk bestemme, hvor meget de selv synes tingen er værd og nok ikke tænke så meget etik ind i det - medmindre de selvfølgelig er misinformeret om hvad de egentlig byder på 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Jeg ville selv lade folk bestemme, hvor meget de selv synes tingen er værd og nok ikke tænke så meget etik ind i det - medmindre de selvfølgelig er misinformeret om hvad de egentlig byder på 

Det er de ikke, der er billede og så står der info om tingen, synes bare jeg har lidt svært ved at kunne forsvarer at sælge noget til den pris som hun har kostet 40kr

Anmeld

23. oktober 2014

Maise86

Anonym skriver:

Det er de ikke, der er billede og så står der info om tingen, synes bare jeg har lidt svært ved at kunne forsvarer at sælge noget til den pris som hun har kostet 40kr

Har du selv købt tingen brugt?

Anmeld

23. oktober 2014

Maise86

Anonym skriver:

Kan næsten forstå du ikke har købt tingen brugt efter at have læst indlægget igen. 

Må man spørge hvad det er du sælger? 

Anmeld

23. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er ok at folk byder det de mener tingen er værd. At du så tjener lidt extra på det ser jeg ik som et problem. 

Og hvis du syntes at du tjener for meget på det, ka du jo vælge at gi  pengene til et godt formål, eller sætte de overskydende penge ind på ungernes børneopsparing. Vh stine

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Kan næsten forstå du ikke har købt tingen brugt efter at have læst indlægget igen. 

Må man spørge hvad det er du sælger? 

Jeg har købt tingen ny på nettet til 40kr. Det er et billede.

Anmeld

23. oktober 2014

Maise86

Anonym skriver:

Jeg har købt tingen ny på nettet til 40kr. Det er et billede.

Jeg synes ikke du skal have det skidt over at andre tillægger billedet mere værdi  

held og lykke med salget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.