2 graviditet og mærker ikk baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
6 svar
1 synes godt om
23. oktober 2014

diana88

Hej allesammen. 

Jeg er gravid for anden gang og er 17+4 og jeg har mærket små puf men er stadig ikk sikker på om det er fra baby. Sidste gang kunne jeg allerede mærke det fra uge 16 og min moderkage ligger som sidst. Jeg har også samlinger billeder fra sidst, som i kan se på min seneste tråde og maven er betydeligt mindre den her gang end sidst. 

Er der andre 2 gangs mødre der oplever dette?? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Clisolka

Jeg har ikke oplevet det, men 2 graviditeter er jo heller ikke ens 

Anmeld

23. oktober 2014

VNB

diana88 skriver:

Hej allesammen. 

Jeg er gravid for anden gang og er 17+4 og jeg har mærket små puf men er stadig ikk sikker på om det er fra baby. Sidste gang kunne jeg allerede mærke det fra uge 16 og min moderkage ligger som sidst. Jeg har også samlinger billeder fra sidst, som i kan se på min seneste tråde og maven er betydeligt mindre den her gang end sidst. 

Jeg oplever det også...

jeg venter mit tredje barn. Og min mave er betydelig mindre end de to andre gange, til trods for at min vægt er den samme før graviditet alle gangene. 

Jeg mærkede liv meget tidligt og meget tydeligt med de to første, men denne gang er det kun små blide puf... 

Måske er det fordi jeg de to første gange fik drenge, og nu venter en pige? Ihvertfald har jeg også undret mig over den store forskel. 

Dog viser scanninger at alt er som det skal være.

Så jeg kan sagtens forstå din undring og bekymring, men er sikker på at din lille nye bebs er helt ok 

Knus 

Anmeld

23. oktober 2014

morlinen

Jeg mærkede meget senere liv 2. gang end 1. gang. 1. gang var det vidst allerede i 16. uge, og denne gang i 18.-19. uge. Moderkagen lå begge gange foran. 

Min mave startede ud med at være meget større her 2. gang, men på et tidspunkt udlignede det sig. Men tror den har overhalet 1. gangs maven igen nu. Synes dig jeg har perioder, hvor jeg pludselig føler mig ekstremt lille, men tror bare, at jeg i perioder har et forkert virkelighedsbillede

Startede du ud med kvalme denne gang i modsætning til 1. gang? For det kan jo være en faktor der spiller ind ift hvor meget du har taget på. 

Anmeld

23. oktober 2014

diana88

Dejligt med nogle indlæg der gør mig lidt mere rolig

Den her graviditet startede ud med for højt stofskifte men det er nu heldigvis udlignet og jeg behøver ingen piller, men af den grund er jeg nok os lidt mere bekymret end første gang. Har indtil videre i den her graviditet taget 4 kilo på og kan ikk huske hvad orden det så ud første gang. 

Anmeld

24. oktober 2014

Mother-love

diana88 skriver:

Dejligt med nogle indlæg der gør mig lidt mere rolig

Den her graviditet startede ud med for højt stofskifte men det er nu heldigvis udlignet og jeg behøver ingen piller, men af den grund er jeg nok os lidt mere bekymret end første gang. Har indtil videre i den her graviditet taget 4 kilo på og kan ikk huske hvad orden det så ud første gang. 

Det kan jo evt. Være derfor din mave er anerledes. 

Og mht at mærke liv. Nu har jeg selv mærket liv denne gang lidt tidligere end første gang. Selvom jeg første gang allerede mærkede liv også udenpå maven da jeg var 15+5. Men tror det kommer meget an på hvordan baby ligger inde i maven. For nu kan jeg f.eks huske min datter lå på tværs i maven. Så jeg mærkede hende i siderne og lillebror ligger nu med hovedet nedad og numsen ovre i højre side. Så jeg mærker ham mest i den nederste del af maven og den øverste del i højre side. ( meget logisk ikk, griner) 

mht at du er mere nervøs denne gang end første gang. Det tror jeg er ganske normalt. Jeg er /har også været mere nervøs denne gang end første gang. Og kender flere der har det på samme måde. Men tror måske det er fordi man anden gang ved lidt mere hvad det drejer sig om. Og så kan man heller ikke tage de samme hensyn til sig selv anden gang som første gang fordi man har et barn i forvejen der kræver ens opmærksomhed.

er sikker på alt er i den skønneste orden

michelle 27+3

Anmeld

24. oktober 2014

Nadia&Daniel

diana88 skriver:

Hej allesammen. 

Jeg er gravid med pige nr. 2 - og det var først omkring uge 20 jeg begyndte at mærke puf - er i dag 22+1 og nu mærker jeg rigtige spark og puf 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.