Eksperthjælp: 5,5 måned er begyndt at vågne natten igennem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. oktober 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Jeg skriver til dig da jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal gøre! Jeg har en søn på 5.5 måned, der indtil for et par uger siden, var super god til at sove om natte. Han blev lagt kl 21, vågnede for at spise kl 03, igen kl 06 og sov så videre til kl 8.00 uden problemer overhovedet.
Men nu her de sidste par uger vil han bare ikke sove om natten. Jeg er oppe 50+ gange, og jeg når kun lige at ligge mig i min seng så vågner han igen - medmindre han får lov at ligge i arm - og det gør han altså ikke! Vi er helt udkørte herhjemme, og ved ikke hvad vi skal stille op!
Vi begyndte at giv ham vælling, da vi tænkte han måske var sulten om natten, det har oså gjort at han kke er sulten i løbet at natten, han vil i hvert fald ikke have flasken og hvis han tager den spiser han mellem 30-50 ml, så det er ikke længere pga. sult han vågner.
Jeg har bestilt tid hos både ørelæge og kiropraktor for at sikre mig at det ikke er fordi han har ondt nogle steder, men tvivler på det, da han før har gået til kiropraktor og nu skulle være fin, og lægen kiggede også i hans ører til 5 måneders undersøgelse, men nu prøver vi alligevel, de har dog først tid om et par uger, så nu skriver jeg til dig i håb om at du har et råd der VIRKER! Vi er i vildt søvnunderskud herhjemme og overskuddet mangler. Vi har snart brug for at sove i mere end 20 min. i træk!
Håber du kan hjælpe!

Lisbeths svar

Hej !
Det er super hårdt at blive vækket ustandseligt og overskuddet bliver mindre og mindre.

Du har gjort det rigtige . bestilt tid hos både ørelæge og kiropraktor.

Selvom lægen kiggede i hans ører da I var til 5 måneders undersøgelse, kan han sagtens have væske i ørerne. det kan ikke opdages hos egen læge.,

Start med at sætte bøger under hans hovedgærde, så det kommer højere op, giv ham en hovedpude og se om det hjælper.

Det vil afhjælpe på smerterne, hvis det er ørerne der driller.

I to skal lave en deleordning. den ene går tidligt i seng, og så bytter I midt på natten . I. skal ikke være udkørte begge to . Ørepropper så der er mulighed for at sove, for den der ikke har tjansen.

Inden han bliver puttet skal han fyldes op både med leg, nærvær og mad, så de behov er dækket.. Det gør I sikkert i forvejen..

Der kan være begyndende tandfrembrud. børst hans gummer med en blød tandbørste det vil lindre.

Håber I snart finder årsagen så I alle sammen kommer til at sove igen.

Held og lykke med nattesøvnen og ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.