Sygemelding og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg står i den kedelig situation hvor jeg kan snart ikke holde på arbejde mere og skal sygemeldes. Min læge har nu flere gang advaret mig at jeg skal passe på mig selv, men jeg har både dårlig samvittighed over kollegaer og ledelsen at jeg skal allerede sygemeldes så tidligt i graviditeten ( 13+5 nu)bekymre mig også meget over økonomi. Jeg er socialpædagog og min mand er selvstændig ( men vinter er altid dårlig periode med hans job), så vi er afhængig af min løn. Vi har også en søn på 5.

Er der nogle andre pædagoger som har været sygemeldt i længere periode. Hvor lang tid få vi løn under sygdom??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Eliza

Jeg fik løn i hele perioden.. Jeg var dog kun deltids sygemeldt, fra 20. Uge. 

Ring evt til din fagforening. 

Anmeld

23. oktober 2014

KatjaBN

Hej

jeg har været sygemeldt på fuldtid med bækkenløsning, siden maj måned, og har termin her i november.

jeg har fået fuld løn under hele perioden, fordi det er/ville kunne være skadeligt for baby inde i maven!

jeg arbejder i en børnehave, som pædagogisk assistent

Anmeld

23. oktober 2014

Phlikkan

Jeg er også sygemeldt på fuldtid og er kun 8+3 jeg får også fuld løn hele vejen igennem. 

Normalt når du sygemeldes betaler arbejdsgiveren din fulde løn de første 4 uger og der efter får de tilskud fra kommunen, men når det drejer sig om en sygemeldelse pga graviditet får de dækket udgifterne fra dag 1. 

Det var i hvert fald det min chef fortalte da jeg også havde ganske dårlig samvittighed med at gå fra allerede i uge 7.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.